تاریخ انتشار : شنبه 6 فروردین 1401 - 23:11
کد خبر : 82382

جهش شاخص بورس در اولین روز کاری ۱۴۰۱

جهش شاخص بورس در اولین روز کاری ۱۴۰۱

در اولین روز کاری سال ۱۴۰۱ اغلب نمادهای بازار سهام سبزپوش شدند و ارزش معاملات خرد سهام افزایش ۲۸ درصدی داشت. اقتصاددان: در معاملات روز شنبه، ششم فروردین ۱۴۰۱، شاخص کل بورس تهران با رشد ۲۳ هزار و ۵۲۹ واحدی نسبت به روز کاری قبل به رقم یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۷۸ واحد

در اولین روز کاری سال ۱۴۰۱ اغلب نمادهای بازار سهام سبزپوش شدند و ارزش معاملات خرد سهام افزایش ۲۸ درصدی داشت.

اقتصاددان: در معاملات روز شنبه، ششم فروردین ۱۴۰۱، شاخص کل بورس تهران با رشد ۲۳ هزار و ۵۲۹ واحدی نسبت به روز کاری قبل به رقم یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۷۸ واحد رسید تا سال جدید را با صعودی چشمگیر آغاز کند.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۲ هزار و ۲۷۶ واحدی در سطح ۳۵۰ هزار و ۵۴۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۷۵ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۵۵۳ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز شنبه، ۴۱۰ نماد رشد قیمت داشتند و ۱۸۰ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۶۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۳۰ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌ها

نمادهای «فولاد»، «فملی» و «پارسان» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای «شستا»، «خبهمن» و «تنوین» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «هرمز» و «بپاس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «سمگا»، «بساما» و «بنو» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خساپا و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، تجلی و فزر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌ سبز بازار

روز شنبه قیمت سهام تمام نمادهای گروه «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» افزایش یافت و پالایشی‌ها سبزترین سهم‌های بازار در اولین روز کاری سال ۱۴۰۱ بودند.

رونق معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۶ هزار و ۹۵ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵۸۹ میلیارد تومان بود که ۱۰ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش ۲۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۴ هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان رسید که ۷۲ درصد از معاملات کل بازار را شامل می‌شود.

 جهش شاخص بورس در اولین روز کاری 1401

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....