تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 اسفند 1401 - 13:13
کد خبر : 118065

جنایت بزرگ و غیرقابل اغماض

جنایت بزرگ و غیرقابل اغماض

رییس قوه قضاییه:‌ عوامل مسمومیت دانش‌آموزان مفسد فی‌الارض هستند «مسوولان و دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی باید با جدیت موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را دنبال کنند. این یک جنایت بزرگ و غیرقابل اغماض است و اگر کسانی در این ماجرا دست داشته باشند، باید عوامل و مسببین آن به اشد مجازات برسند. این موضوع جنایت در حقِ

رییس قوه قضاییه:‌ عوامل مسمومیت دانش‌آموزان مفسد فی‌الارض هستند

«مسوولان و دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی باید با جدیت موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را دنبال کنند. این یک جنایت بزرگ و غیرقابل اغماض است و اگر کسانی در این ماجرا دست داشته باشند، باید عوامل و مسببین آن به اشد مجازات برسند. این موضوع جنایت در حقِ معصوم‌ترین عناصر جامعه یعنی کودکان و همچنین موجب ناامنی روانی جامعه و نگرانی خانواده‌هاست، همه بدانند اگر کسانی به عنوان عوامل این جنایت شناسایی و محکوم شوند، هیچ عفوی درمورد آنها نخواهد بود؛ زیرا باید به اشد مجازات برسند تا مایه عبرت دیگران شود.» این بخشی از سخنان رهبر انقلاب در روز درختکاری است. سخنانی که ایشان در رابطه با حادثه مسمومیت دانش‌آموزان در برخی نقاط کشور مطرح کردند.
به گزارش اقتصاددان به نقل از جهان صنعت ، بیش از ۳ ماه است که بسیاری از دانش‌آموزان دختر و البته دانش‌آموزان پسر دچار مسمومیت‌های تنفسی شده‌اند. مسمومیت‌هایی که از قم شروع شد و حالا تقریبا به اکثر شهرهای کشور رسیده و هر روز مدرسه‌ای به تعداد مدارس مورد حمله افزوده می‌شود. همین مساله نیز باعث شد که رهبر انقلاب از مسوولان بخواهند به جدیت آن را دنبال کرده و مسببان این حادثه را به اشد مجازات برسانند. در همین راستا روز گذشته رییس قوه قضاییه نیز عوامل مسمومیت دانش‌آموزان را مفسد فی‌الارض دانست و گفت که دستگاه قضایی نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا علت و عوامل اصلی را شناسایی و با آنها برخورد کند. همچنین به دستور رییس دولت سیزدهم کارگروهی برای بررسی اتفاقات اخیر در برخی مدارس با حضور دستگاه‌های امنیتی و وزارت بهداشت تشکیل شد.
نزدیک به ۱۰۰ روز از انتشار نخستین خبرها از مسمومیت دانش‌آموزان دختر می‌گذرد و در این مدت، با گسترش تعداد مدارس و شهرهای درگیر این مسمومیت‌ها، به‌نوعی شاهد مسمومیت زنجیره‌ای و سریالی در مدارس مختلف کشور بودیم. این در حالی است که تاکنون اخبار ضدونقیضی درباره عاملان این حادثه منتشر شده و با این حال هنوز هیچ‌کس در این رابطه بازداشت یا شناسایی نشده است. همین امر باعث نگرانی خانواده‌ها دراین‌باره شده است. زنجیره ادامه‌دار مسمومیت‌ها باعث شد رهبری به این موضوع ورود کرده و همزمان با روز درختکاری در سخنان خود به موضوع «مسمومیت دانش‌آموزان» نیز اشاره کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز گذشته با تاکید بر اینکه مسوولان و دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی باید با جدیت آن را دنبال کنند، گفتند: «این موضوع یک جنایت بزرگ و غیرقابل اغماض است و اگر کسانی در این ماجرا دست داشته باشند، باید عوامل و مسببین آن به اشد مجازات برسند.» رهبری این موضوع را جنایت در حقِ معصوم‌ترین عناصر جامعه یعنی کودکان و همچنین موجب ناامنی روانی جامعه و نگرانی خانواده‌ها دانستند و خاطرنشان کردند: «همه بدانند اگر کسانی به عنوان عوامل این جنایت شناسایی و محکوم شوند، هیچ عفوی درمورد آنها نخواهد بود زیرا باید به اشد مجازات برسند تا مایه عبرت دیگران شود.»

اتهام سنگین علیه عوامل مسمومیت دانش‌آموزان دختر

روند مسمومیت‌های سریالی به گونه‌ای است که درحال تبدیل شدن به یک بحران است. همین امر باعث شد که دستگاه قضا نیز وارد این موضوع شده و عاملان چنین حادثه‌ای را مفسد فی‌الارض بخواند. رییس قوه قضاییه روز گذشته در دیدار اقشار مختلف مردم اصفهان، با اشاره به نگرانی خانواده‌ها از سلامت دانش‌آموزان، گفت: «سلامت جان و روان دانش‌آموزان برای ما فوق‌العاده حائز اهمیت است. در اینکه به نظر می‌رسد این اتفاقات کار سازمان‌یافته و کاری است که دشمن یا ایجاد کرده یا در حال سوءاستفاده یا نهایت بهره‌برداری از آن است، شکی نیست.» غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با اشاره به حرف‌ها و موضع‌گیری‌های دشمنان در این مدت و به خصوص ماه اخیر، گفت: «برخی افراد در داخل کشور هم همان خط التهاب را دنبال کرده و ایجاد ترس و دلهره را بیشتر می‌کنند، اما نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم تا علت و عوامل اصلی را شناسایی و با آنها برخورد کنیم و امیدواریم هرچه زودتر به جمع‌بندی برسیم.» او با بیان اینکه هفته‌ای نیست که گزارش‌های این موضوع جمع‌آوری و تحلیل نشود، افزود: از همه صاحب‌نظران سلامت، اطلاعات و امنیت کمک گرفته و از بهترین آزمایشگاه‌ها و تست‌هایی که گرفته شده و مواردی که بررسی شده استفاده خواهیم کرد. در مجموع اقدام جدی همه‌جانبه در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر به جمع‌بندی برسیم و عامل یا عوامل اصلی شناخته شوند.» محسنی‌اژه‌ای با تاکید بر اینکه این اقدام از مصداق‌های اصلی افساد فی‌الارض است، گفت: «چنانچه عوامل این جریان شناخته شود بدون تردید طبق تعریف قانون جزو مفسد فی‌الارض هستند و اگر این عوامل شناسایی و دستگیر شوند قوه قضاییه به‌صورت کاملا ویژه و خارج از وقت به آن رسیدگی می‌کند و عناصری که دخیل هستند به اشد مجازات خواهند رسید.»
رییس قوه قضاییه همچنین گفته است: «بر اساس قانون با مباشر، شریک، مسبب و‌… هرکسی به نحوی از انحا در این مورد دخیل باشد به‌صورت قاطع برخورد خواهد شد و هیچ اغماضی نخواهد شد.» او همچنین به کسانی که همراه با دشمن التهاب‌آفرینی و دروغ‌پراکنی می‌کنند هشدار داد و گفت: «در هر استانی حداقل یک شعبه در مرکز استان به صورت اختصاصی کسانی که دروغ، شایعه و التهاب‌آفرینی می‌کنند را احضار می‌کند. از دو حالت خارج نیست، این افراد یا همراه با دشمن هستند و با سوءنیت دست به این اقدامات می‌زنند یا غفلت کرده و سوءنیت ندارند، اما باز هم به جهت اهمیت مطلب نمی‌شود از غفلت آنها گذشت و حتما برخورد خواهد شد. اما اگر بعد از این برخورد دوباره دروغ و مطلب بدون استناد منتشر کنند و بر این اضطراب و دلهره بیفزایند نمی‌شود از آن گذشت.»

آغاز به کار گشت ویژه پلیس

استقرار گشت‌های ویژه پلیس در اطراف مدارس از دیگر اقدامات برای امنیت دانش‌آموزان در رابطه با این مسمومیت‌های سریالی است که از سوی پلیس انجام شده است.
در همین راستا، سخنگوی پلیس اعلام کرد: «پلیس برای حفاظت و حراست از دانش‌آموزان در برابر اقدامات اخلالگران امنیت عمومی، تعداد گشت‌های ویژه و تخصصی ثابت و سیار را در اطراف مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی افزایش داده است.» سردار سعید منتظرالمهدی گفت: «به همه هم‌میهنان به‌ویژه دختران عزیزمان، اطمینان داده که با همکاری دیگر دستگاه‌های کشور و به فضل و کرم الهی با عوامل این اقدامات مجرمانه برخورد قاطع شده و به این عمل مذبوحانه خاتمه بخشیده و امنیت و آرامش روانی را به جامعه بازمی‌گردانیم. دانش‌آموزان عزیز در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.»

شورای فرهنگی و اجتماعی زنان بیانیه داد

روند مسمومیت‌ها باعث شد که شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده نیز در رابطه با مسمومیت دختران دانش‌آموز بیانیه‌ای صادر کند.
این شورا در بخشی از این بیانیه آورده است: «پس از فتنه سنگینی که جریان‌های سعودی، پهلوی، رجوی و صهیونیستی، در ماه‌های اخیر با هدف ایجاد مسائل امنیتی، شکاف قومیتی، دوقطبی‌سازی و مستمسک قرار دادن دختران با کشته‌سازی‌‌ها و شکست آنها با برگزاری جشن باشکوه فرشته‌ها و جشن تکلیف دختران در حضور مقام معظم رهبری مدظله العالی و حضور حماسه‌آفرین مردم عزیز ایران به ویژه دختران نوجوان در راهپیمایی ۲۲ بهمن که ابطال ادعاهای واهی دشمنان در جنگ ترکیبی بود، اینک با پروژه‌ای به نام سوژه‌سازی برای جهت‌دهی و هدایت افکار و رفتار مردم سعی در ایراد اتهاماتی واهی به دین و دولت با هدف ایجاد شک و تردید نسبت به حاکمیت با ایجاد جنگ روانی و ترکیبی که عینا اجرای پروژه براندازی در کشورهای مختلف است، پروژه مسمومیت دانش‌آموزان دختر را شروع کردند.»‌ این شورا که در نقش دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در این ماجرا تردید ندارد، در توضیح این ادعا استدلال کرده است: «چند هفته قبل که هنوز موج جریان‌‌سازی مسمومیت‌ها به تهران نرسیده بود، سرکرده منافقین خبر عجولانه این پروژه دست‌ساز و رسیدن آن به تهران را توئیت کرد و اخیرا سفیر دولت خبیث انگلیس تداوم آن را وعده داد و باید در مجامع بین‌‌المللی حقوق بشری پاسخگوی این موضع‌‌گیری بوده و علت این پیش‌بینی را توضیح دهند و کلیه دولی که در فضای حقیقی و مجازی از ایجاد اضطراب و تشویش اذهان دختران و تداوم و توسعه طرح‌هایی که بر جنایت علیه بشریت توصیف می‌‌شود حمایت می‌‌کنند باید پاسخگوی اعمال خود در مجامع حقوقی باشند.»

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....