تاریخ انتشار : یکشنبه 20 شهریور 1401 - 12:21
کد خبر : 100975

جایزه بین‌المللی «مسعود فرزانه» امسال به چه کسی رسید؟

جایزه بین‌المللی «مسعود فرزانه» امسال به چه کسی رسید؟

پیر ون دایک (Pierre Van Dyke)، محقق ارشد موسسه تحقیقاتی هیدرو-کبک (IREQ)در ۲۳ ژوئن جایزه مسعود فرزانه سال ۲۰۲۲ ،را برای کمک به مقابله با تأثیر یخ زدگی اتمسفر بر خطوط برق هوایی دریافت کرد. این جایزه به مناسبت برگزاری کارگاه بین المللی یخبندان جوی (IWAIS) که به میزبانی دانشگاه مک گیل، از ۲۰ تا

پیر ون دایک (Pierre Van Dyke)، محقق ارشد موسسه تحقیقاتی هیدرو-کبک (IREQ)در ۲۳ ژوئن جایزه مسعود فرزانه سال ۲۰۲۲ ،را برای کمک به مقابله با تأثیر یخ زدگی اتمسفر بر خطوط برق هوایی دریافت کرد.

این جایزه به مناسبت برگزاری کارگاه بین المللی یخبندان جوی (IWAIS) که به میزبانی دانشگاه مک گیل، از ۲۰ تا ۲۳ ژوئن برگزار شد، به این محقق تعلق گرفت.
جایزه مسعود فرزانه در سال ۲۰۱۰ توسط دانشگاه کبک در شیکوتیمی (UQAC) به افتخار پروفسور مسعود فرزانه، محقق مشهور بین المللی در زمینه انتقال نیرو در مناطق سردسیر راه اندازی شد. تحقیقات پیشگامانه پروفسور فرزانه باعث شد UQAC به یک قطب پیشروی جهان در این حوزه تبدیل شود.
«مسعود فرزانه» یکی از دانشمندان بزرگ ایران و جهان در زمینه برق و الکترونیک است که در پاییز ۱۳۲۷ در شهرکرد و در یک خانواده فرهنگی چشم به جهان گشوده است.
به گزارش اقتصاددان به نقل از خبرکانادا ،  پدرش مرحوم «رحیم فرزانه» از پیشگامان هنر عکاسی در استان چهارمحال بختیاری و پایه‌گذار عکاسی فرزانه در شهرکرد بود.
نام پروفسور فرزانه در فهرست صد پیشگام نوآور دارای توان ایجاد تغییر در جهان در آرشیو مجله مک لین آمده است.
این استاد همچنین دانشجویان و دانشمندان بسیاری تربیت کرده است. از این رو، دانشگاه UQAC برای به رسمیت شناختن همکاری‌های پروفسور فرزانه و نقش علمی استثنایی وی، جایزه مسعود فرزانه را در سال ۲۰۱۰ برای تجلیل از محققانی که در کارشان نقش یخ‌زدگی خطوط انتقال را در نظر گرفته باشند، ایجاد کرد.
اوایل سال جاری هم کتاب جدیدی از این استاد منتشر شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....