تاریخ انتشار : دوشنبه 2 آبان 1401 - 20:58
کد خبر : 105258

ثبت بزرگترین ریزش شاخص بورس در یک ماه اخیر +اینفو

ثبت بزرگترین ریزش شاخص بورس در یک ماه اخیر +اینفو

امروز شاخص کل بورس تهران بزرگترین ریزش در یک ماه اخیر را ثبت کرد. اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه دوم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۱۹ هزار و ۶۴ واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۳۳ واحد رسید. سقوط ۱۹ هزار واحدی، بزرگترین

امروز شاخص کل بورس تهران بزرگترین ریزش در یک ماه اخیر را ثبت کرد.

اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه دوم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۱۹ هزار و ۶۴ واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۳۳ واحد رسید. سقوط ۱۹ هزار واحدی، بزرگترین ریزش شاخص در یک ماه اخیر است.

شاخص هم وزن بورس با افت ۴ هزار و ۴۵۸ واحدی در سطح ۳۷۳ هزار و ۲۳۷ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۳۱ واحد پائین آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۶۵۱ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «کچاد» و «رمپنا» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «شبندر»، «خزامیا» و «ثامید» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «فغدیر»، «زاگرس» و «هرمز» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «رنیک»، «زقیام» و «حآفرین» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فولاد صدرنشین است و شبندر و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کمرجان و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۴۷ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۴۳ هزار و ۸۰۱ میلیارد تومان بود که ۹۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات دوشنبه ۴۹ نماد صف خرید داشتند و ۸۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۰ درصدی به ۱۲۹ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۵۷ درصد افزایش یافت و ۱۹۳ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۶۳ میلیون تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۶۴ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) با صف‌ خرید ۲۱ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وآذر، نمادهای خموتور (شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران) و کمرجان (شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد رمپنا تعلق داشت که ارزش آن ۲۹ میلیارد تومان بود. پس از رمپنا، نمادهای گدنا، حفارس، قچار و ولشرق صف فروش داشتند.

 ثبت بزرگترین ریزش شاخص بورس در یک ماه اخیر +اینفو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....