تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 21:08
کد خبر : 73153

تکرار دوشنبه‌های اوراقی بورس

تکرار دوشنبه‌های اوراقی بورس

امروز ۹۸ درصد از معاملات بازار سهام به اوراق بدهی اختصاص داشت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۲۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان بود. اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه، ۱۳ دی ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش ۲ هزار و ۹۷۱ واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۳۷۶

امروز ۹۸ درصد از معاملات بازار سهام به اوراق بدهی اختصاص داشت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۲۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان بود.

اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه، ۱۳ دی ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش ۲ هزار و ۹۷۱ واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۳۷۶ هزار واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با کاهش ۲۷۸ واحدی در سطح ۳۶۳ هزار و ۲۴۱واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۶۵ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۵۹۵ واحد قرار گرفت.

رونق معاملات اوراق بدهی

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۲۵ هزار و ۸۷۸ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۲۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان بود که ۹۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش ۳٫۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۳ هفته اخیر است. معاملات خرد تنها ۲ درصد کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «نوری»، «فملی» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند و «برکت»، «شبندر» و «کگل» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «غصینو»، «زاگرس» و «آریا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «حآفرین»، «بپاس» و «توریل» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شسینا صدرنشین است و برکت و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، حآفرین و گدنا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

غلبه سمت قرمزپوش بازار

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۱۶۵ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۱۱ نماد بورسی و ۵۴ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۳۰۰ نماد کاهش قیمت داشتند که ۲۱۵ نماد بورسی و ۸۵ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۳۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۶۰ درصد بازار افت قیمت داشتند.

 تکرار دوشنبه‌های اوراقی بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....