تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 بهمن 1401 - 11:46
کد خبر : 116208

تورم فصلی بخش معدن افزایش یافت و تورم نقطه ای کمتر شد

تورم فصلی بخش معدن افزایش یافت و تورم نقطه ای کمتر شد

بر اساس گزارش مرکز آمار، تورم فصلی بخش معدن افزایش یافت. اقتصاددان: تورم فصلی بخش معدن در پاییز ١۴٠١، نسبت به فصل قبل ١ درصد می‌­باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٢- درصد)، ٣ واحد درصد افزایش داشته است. در این فصل بیش­ترین تورم فصلی با ٨.۶ درصد مربوط به گروه

بر اساس گزارش مرکز آمار، تورم فصلی بخش معدن افزایش یافت.

اقتصاددان: تورم فصلی بخش معدن در پاییز ١۴٠١، نسبت به فصل قبل ١ درصد می‌­باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٢- درصد)، ٣ واحد درصد افزایش داشته است. در این فصل بیش­ترین تورم فصلی با ٨.۶ درصد مربوط به گروه “سایر معادن” و کم­ترین تورم فصلی با ٣.٩ درصد، مربوط به گروه “زغال سنگ” می­‌باشد. در این فصل گروه “کانه‌های فلزی” با تورم ٠.٢-درصدی مواجه بوده است.

تورم نقطه به نقطه بخش معدن در فصل پاییز ١۴٠١، نسبت به فصل مشابه سال قبل ٩,٧ درصد می­‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٣.۴ درصد)، ٣.٧ واحد درصد کاهش داشته است. در این فصل بیش­ترین تورم نقطه به نقطه با ۵٧.٩ درصد مربوط به گروه “سایر معادن” و کم­ترین تورم نقطه به نقطه با ۴.۶ درصد مربوط به گروه “کانه‌های فلزی” می­‌باشد.

در فصل پاییز ١۴٠١، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در چهار فصل منتهی به این فصل نسبت به دوره مشابه سال قبل ٢۵,١ درصد می‌­باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۴٠.۴ درصد)، ١۵.٣ واحد درصد، کاهش داشته است. در این فصل بیش­ترین تورم سالانه مربوط به گروه “سایر معادن” با ۵۶.٧ درصد و کم­ترین تورم سالانه مربوط به گروه “کانه‌های فلزی” با ٢١.۶ درصد می­‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....