تاریخ انتشار : شنبه 17 دی 1401 - 10:31
کد خبر : 111113

تورم باعث شده مردم پیشرفت را احساس نکنند

تورم باعث شده مردم پیشرفت را احساس نکنند

وزیر صمت با بیان اینکه تورم باعث شده مردم پیشرفت‌ها را در زندگی خود احساس نکنند، گفت: کسری تراز تجاری واردات و صادرات به ۱.۳ میلیارد دلار کاهش یافته است. سیدرضا فاطمی‌امین در آخرین روز از اجلاس دو روزه روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی

وزیر صمت با بیان اینکه تورم باعث شده مردم پیشرفت‌ها را در زندگی خود احساس نکنند، گفت: کسری تراز تجاری واردات و صادرات به ۱.۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.

سیدرضا فاطمی‌امین در آخرین روز از اجلاس دو روزه روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، وضعیت تولید در کشور را مناسب توصیف کرد و گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار، رشد اقتصادی در ۶ ماه اول سال جاری ۳.۳ درصد بوده که این رشد در بخش صنعت و معدن به ۴.۹ درصد رسیده است‌.

به گزارش اقتصاددان به نقل از وزارت صمت  ،   وزیر صمت با بیان اینکه رشد این بخش به دلیل اشتغال‌زایی مهم است‌، ادامه داد: همچنین این رشد در سال‌های گذشته به ترتیب ۳‌.۵، ۱.۹ بوده که حکایت از یک رشد منفی دارد. فاطمی‌امین ادامه داد: همچنین صادرات با ۱۹ درصد افزایش تا ۱۰ دی ماه سال جاری به ۴۲ میلیارد دلار و واردات با ۱۴ درصد افزایش به ۴۳ میلیارد دلار رسیده است. بر این مبنا، کسری تراز تجاری واردات و صادرات به ۱.۳ میلیارد دلار کاهش یافته که قصد داریم این شاخص را سال آینده به صفر برسانیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش ماشین‌آلات ۱۵ درصد افزایش یافته و رکود ۸ سال گذشته شکسته شده است.

فاطمی‌امین با طرح این سوال که چرا این پیشرفت‌ها در زندگی مردم محسوس نیست، دلیل این امر را تورم دانست و اضافه کرد: بخش تولید خوب پیش می‌رود و با هم‌افزایی بین کسب و کارها باید روند را تقویت کنیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....