تاریخ انتشار : جمعه 15 اردیبهشت 1402 - 21:03
کد خبر : 124742

تن ماهی از سفره ایرانیان حذف شد

تن ماهی از سفره ایرانیان حذف شد

در این گزارش به بررسی قیمت انواع تن ماهی در بازار پرداخته شده است. شکنسرو ماهی با نام تن ماهی در میان مردم شناخته شده است. غذای کنسروی و آماده که با چند دقیقه جوشاندن آماده خوردن می شود. اشتباهی که تمام مردم دارند نوع تن ماهی است که برای انواع کنسرو ماهی ها این

در این گزارش به بررسی قیمت انواع تن ماهی در بازار پرداخته شده است.

شکنسرو ماهی با نام تن ماهی در میان مردم شناخته شده است. غذای کنسروی و آماده که با چند دقیقه جوشاندن آماده خوردن می شود. اشتباهی که تمام مردم دارند نوع تن ماهی است که برای انواع کنسرو ماهی ها این نام را استفاده می‌کنند در حالی که تن ماهی از انواع ماهی ها از جمله «گیدِر»، «زرده»، «اَسبَک» و «هَوور» است که قیمت های مختلفی را هم دارد.

شاید همیشه ماهی تازه در دسترس نباشد برای همین بسیاری از افراد سایر فرآورده های دریایی که ماندگاری بالاتری هم دارند استفاده می‌کنند همچنین تن ماهی‌ها گروهی از آبزیان هستند که ارزش غذایی قابل‌توجهی دارند و میزان زیادی از صید آبزیان را در آب‌های جنوب، هرمزگان و بوشهر تشکیل می‌دهند. اما باید به این نکته توجه داشت به دلیل روغن نامناسب و موادافزوده که در این کنسرو است از استفاده زیاد آن باید پرهیز کنید.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از گسترش نیوز ،   نکته قابل توجه در این غذای کنسروی قیمت آن است که چند ماهی است دچار تغییر شده و به گفته دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران قیمت های موجود بازهم افزایش خواهند داشت. حال باید دید با توجه به گرانی کنسرو ماهی و نزدیک بودن قیمت آن به ماهی تازه باز هم افراد علاقه ای به خرید این نوع کنسرو دارند یا خیر. آمارها نشان می‌دهد بعد از افزایش نرخ این محصول میزان خرید آن حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است. متاسفانه خوراکی که اغلب دانشجویان، کارگر‌ها و قشر متوسط و ضعیف جامعه از آن استفاده می‌کنند در حال خارج شدن از دسترس است. البته انتظار می‌رود با مصاحبه اخیر دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران مبنی بر اینکه هنوز قیمت تن ماهی تعیین تکلیف نشده است، قیمت ها افزایش خواهند داشت.

در ادامه به به بررسی قیمت انواع تن ماهی در بازار پرداخته شده است.

شاید کسی فکر نمی‌کرد تن ماهی انقد با ارزش و لاکچری شود که برای نوعی از آن بیش از نیم میلیون تومان پرداخت شود. قیمت کنسرو ۱۸۰ گرم ماهی تن در روغن مایع ساحل ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد. همچنین تن ماهی کلاسیک ۱۸۰ گرمی داردانل تن dardanel ton ۲۸۲ هزار تومان به فروش می‌رود.

کنسرو گیاهی تن ماهی ۱۸۰ گرمی وایز فود ۷۰ هزار تومان به دست مشتری می رسد. همچنین کنسرو تن ماهی ۱۸۰ گرمی در روغن شیلتون ۶۰ هزار تومان است. شاید ارزان ترین کنسرو ماهی برند خوشبخت باشد که ۳۲ هزار تومان قیمت دارد. تفاوت قیمت تن ماهی به دلیل تفاوت در نوع کارخانه ،نوع روغن و ماهی آن است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....