تاریخ انتشار : جمعه 15 مرداد 1400 - 21:50
کد خبر : 56472

تلاش آمریکایی‌ها برای خروج آبرومندانه از عراق

تلاش آمریکایی‌ها برای خروج آبرومندانه از عراق

اخیراً آمریکایی‌ها یک طرح جدید ارائه دادند که براساس آن به عنوان نیروهای کارشناس و مشاور در عراق بمانند اما این طرح از طرف گروه‌های مقاومت و عامه مردم عراق رد شد چرا که این گروه کارشناسی در صورتی می‌توانند در عراق باشند که در پادگان‌ها، مراکز دولت عراق و ارتش عراق باشند نه این‌که

اخیراً آمریکایی‌ها یک طرح جدید ارائه دادند که براساس آن به عنوان نیروهای کارشناس و مشاور در عراق بمانند اما این طرح از طرف گروه‌های مقاومت و عامه مردم عراق رد شد چرا که این گروه کارشناسی در صورتی می‌توانند در عراق باشند که در پادگان‌ها، مراکز دولت عراق و ارتش عراق باشند نه این‌که هر کدام یک جایگاه مستقلی داشته باشند و به صورت آزاد فعالیت نظامی کنند.
مصیب نعیمی کارشناس مسائل غرب آسیا ، در خصوص تحرکات مشکوک آمریکا در خروج از عراق گفت: بدون شک آمریکا سعی دارد به هر بهانه‌ای حضور خود را در منطقه تداوم بخشد اما به خوبی می‌دانند همانطور که سرانجام مجبور به ترک افغانستان شدند در عراق نیز جایگاهی ندارند.

نعیمی افزود: برخی از سیاسیون سعی دارند آمریکایی‌ها را با فرمول‌های به ظاهر سیاسی در عراق نگه دارند اما شرایط برای آمریکایی‌ها به گونه‌ای است که آن‌ها به دنبال ادامه پرداخت هزینه نیستند. از این رو به دنبال این هستند که اگر قرار است از افغانستان خارج شوند این خروج آبرومندانه باشد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون  ،   با توجه به بحران‌های فزاینده‌ای که در داخل و خارج آمریکا وجود دارد، سیاست‌گذاران فعلی این کشور معتقدند که حداقل باید مشکلات بیرونی خود را کم کنند چرا که در سوریه، عراق و سایر نقاط ناکام مانده‌اند و در حال حاضر مورد هجمه مردم این مناطق هستند. بنابراین این نظریه وجود دارد که بهتر است آمریکایی‌ها خارج شوند و از بیرون تنش‌های این مناطق را دامن بزنند که با توجه به آگاهی که مردم پیدا کرده‌اند بعید است این موضوع نیز نتیجه‌ای برای آمریکایی‌ها داشته باشد
وی خاطر نشان کرد: اخیراً آمریکایی‌ها یک طرح جدید ارائه دادند که براساس آن به عنوان نیروهای کارشناس و مشاور در عراق بمانند اما این طرح از طرف گروه‌های مقاومت و عامه مردم عراق رد شد چرا که این گروه کارشناسی در صورتی می‌توانند در عراق باشند که در پادگان‌ها، مراکز دولت عراق و ارتش عراق باشند نه این‌که هر کدام یک جایگاه مستقلی داشته باشند و به صورت آزاد فعالیت نظامی کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به این‎که پیش‌بینی می‌شود این موضوع در ماه‌های آینده مجدداً مورد ارزیابی قرار گیرد، اظهار داشت: هسته‌های مقاومت در عراق از تبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تداوم بحران در عراق نگران هستند و شرط اصلی بازگشت امنیت به این کشور را خروج آمریکایی‌ها می‌دانند. از طرفی بایدن نیز با شرایط فعلی احساس می‌کند که جایگاه آنچنانی ندارد.

نعیمی در ادامه تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که حتی با خروج آمریکایی‌ها از عراق تنش ادامه پیدا خواهد کرد. همانطور که سعی دارند در افغانستان فتنه و درگیری داخلی وجود داشته باشد، تلاش می‌کنند در عراق نیز چنین وضعیتی ایجاد شود تا در اذهان این موضوع تداعی شود که عدم وجود آمریکا، امنیت را بیش‌تر نخواهد کرد.

وی همچنین تشریح کرد: اکثریت آمریکایی‌ها مخالف ادامه حضور در عراق هستند، تنها عده‌ای از افسران کهنه و قدیمی که خود طراح ورود نظامی به این منطقه بودند هنوز بر این باور هستند که آمریکا نباید به آسانی عراق را ترک کند چرا که یک شکست آشکار برای آمریکایی‌ها قلمداد خواهد شد اما دولت آمریکا و مجموعه بایدن با توجه به شرایط موجود در منطقه احساس می‌کنند هرچه بیش‎تر بمانند ممکن است حوادث و رویدادهای سخت‌تری را در پیش داشته باشد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان بیان کرد: با توجه به بحران‌های فزاینده‌ای که در داخل و خارج آمریکا وجود دارد، سیاست‌گذاران فعلی این کشور معتقدند که حداقل باید مشکلات بیرونی خود را کم کنند چرا که در سوریه، عراق و سایر نقاط ناکام مانده‌اند و در حال حاضر مورد هجمه مردم این مناطق هستند. بنابراین این نظریه وجود دارد که بهتر است آمریکایی‌ها خارج شوند و از بیرون تنش‌های این مناطق را دامن بزنند که با توجه به آگاهی که مردم پیدا کرده‌اند بعید است این موضوع نیز نتیجه‌ای برای آمریکایی‌ها داشته باشد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....