تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 11:18
کد خبر : 143253

تقلای سکه برای فتح خاکریز ۲۹ میلیون

تقلای سکه برای فتح خاکریز ۲۹ میلیون

قیمت سکه امامی روز گذشته علیرغم صعود قیمت طلای جهانی به فرمان نرخ دلار، نسبت به عصر پنجشنبه گذشته رنج شد و در معاملات پشت خطی شنبه شب هم نوسان خاصی را ثبت نکرد. اقتصاددان: قیمت سکه امامی در معاملات نقدی اولین روز هفته، به دلیل جهش بیش از ۵۰ دلاری قیمت اونس طلا، رشد

قیمت سکه امامی روز گذشته علیرغم صعود قیمت طلای جهانی به فرمان نرخ دلار، نسبت به عصر پنجشنبه گذشته رنج شد و در معاملات پشت خطی شنبه شب هم نوسان خاصی را ثبت نکرد.

اقتصاددان: قیمت سکه امامی در معاملات نقدی اولین روز هفته، به دلیل جهش بیش از ۵۰ دلاری قیمت اونس طلا، رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد و به ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

با این حال، در ادامه روز، نوسان کاهشی نرخ دلار بار دیگر نشان داد که مولفه تاثیر گذار بر روی قیمت سکه امامی، نوسانات قیمت دلار است. اسکناس آمریکایی دیروز کانال ۵۱ هزار تومان را از دست داد و تا پله نهم کانال ۵۰ هزار تومان پایین آمد.

قیمت سکه هم که تا نیمه خاکریز ۲۹ میلیون تومان پیشروی کرده بود، مجبور به عقب نشینی تا ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد که البته در نهایت، نسبت به عصر پنجشنبه گذشته رنج بود. معامله گران قدیمی بازار می‌گفتند که دلار بار دیگر ثابت کرد که در بازار سکه کُت تن کیست.

تمام این اتفاقات در حالی است که ثانیه به ثانیه بر سطح تنش ها میان اسرائیل و حماس در یک جنگ تمام عیار افزوده می‌شود.

از سوی دیگر کمتر از دو روز دیگر به اجرایی شدن بندهای غروب برجام‌ مربوط به قطعنامه ۲۲۳۱ زمان باقی مانده و اتحادیه اروپا و آمریکا اعلام کرده اند که به دنبال لغو تحریم های موشکی ایران نیستند.

در شرایط کنونی، برخی از فعالان بازار معتقدند که بازار این دو خبر را پیشخور کرده و به همین دلیل، قیمت دلار نوسان خاصی ندارد و همچون سدی بر راه صعود قیمت سکه ایستاده است.

دسته‌ای دیگر می‌گویند که هراس بازار از تزریق عرضه موجب شده معاملات کنترل شده انجام شود. برخی هم مدعی هستند وضعیت موجود همانند آتش زیر خاکستر است و پیش‌بینی می‌کردند که قیمت دلار و سکه مسیر صعود را دنبال خواهد کرد.

قیمت دلار و سکه در پشت خط شنبه شب نسبت به بازار نقدی روز شنبه افت و خیز معناداری را ثبت نکردند.

تکنیکالیست‌ها می‌گویند سکه بازان در دومین روز هفته احتمالاً برای شکست مرز ۲۹ میلیون تومان تلاش خواهند کرد و اگر این مرز را فتح کنند احتمال صعودی‌شدن فلز گران‌بهای داخلی تا نیمه کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد.

در غیر این صورت اگر به هر دلیلی زیر پای سکه شل شود، ممکن است سکه تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان و به‌تدریج تا ابتدای کانال یاد شده عقب‌نشینی کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....