تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1402 - 12:14
کد خبر : 137753

تقاضای حاکمیت شایسته سالاری در هواپیمایی آسمان

تقاضای حاکمیت شایسته سالاری در هواپیمایی آسمان

اقتصاددان :  آقای رئیس جمهور از شما حاکمیت قانون، قواعد عقلی و علمی و اصول مدیریت را برای تقویت صنعت هواپیمایی و بعنوان نمونه در شرکت هواپیمایی آسمان درخواست داریم. چرا این همه سلایق فردی و شخصی در تعیین اعضای هیات مدیره هواپیمایی آسمان اعمال میشود. مگر قرار نیست که در یک شرکت تخصصی سیاسی

اقتصاددان :  آقای رئیس جمهور از شما حاکمیت قانون، قواعد عقلی و علمی و اصول مدیریت را برای تقویت صنعت هواپیمایی و بعنوان نمونه در شرکت هواپیمایی آسمان درخواست داریم.

چرا این همه سلایق فردی و شخصی در تعیین اعضای هیات مدیره هواپیمایی آسمان اعمال میشود.
مگر قرار نیست که در یک شرکت تخصصی سیاسی کاری نشود و نظام اهلیت و شایستگی بر مبنای تخصص- کارآمدی – اخلاق و ارزش ها حاکم شود؟

منافع و مالکیت شرکت هواپیمایی آسمان متعلق به بازنشستگان دولتی کارکنان امروز و بازنشستگان فردای کارمندان دولت است و مایملک برخی از آقایان و آقازاده ها نیست که هر روز یکی از آشنایان خود را برای تصدی هیات مدیره می فرستند تا با فرصت سازی رزومه مدیریتی به قیمت نابودی شرکت آسمان و بخطر انداختن اموال عمومی و جان مردم برایشان ایجاد کنند.

آقای رئیس جمهور صنعت هوانوردی بسیار حساس است و اعمال سلیقه در مدیریت موجب آماده شدن بستر حوادث و سوانح هوایی است و برد هیجانی یک سانحه هوایی بسیار پر تنش و اغلب وزیر برانداز است و لذا دقت و مداقه شما و سایر دست اندرکاران را با عنایت به توضیحات ذیل طلب میکند.

در طول یکسال گذشته چندین عضو هیئت مدیره تغییر کرده است و همواره در این تغییرات سهم کادر تخصصی و مدیریتی شرکت صفر بوده است. یکبار آقای ترکی رئیس صندوق خواهر زاده خودشان را بعنوان عضو و رئیس هیات مدیره منصوب می نماید و موجب چالش و اختلافات داخل هیات مدیره میشود و بدلیل اینکه ایشان کارمند رسمی دولت بوده  و همزمان در جای دیگر نیز مسئولیت داشتند با ورود نهادهای نظارتی و اعلام تخلف برای آقای ترکی؛ فرایند انتصاب تعلیق می یابد و ایشان مدیرعامل شرکت دیگری می شوند.

عضو دوم هیات مدیره آقای محمد حسین یوسف پور است که بعنوان عضو و رئیس هیات مدیره انتخاب شده با حدود ۳۰ سال سن و بدون سابقه مدیریتی و تنها افتخار ایشان اینست که فرزند یکی ار علمای کیش می باشند و نیامده به گفته اغلب کارکنان آسمان درخواست اتاق خاص با سرویس بهداشتی در داخل اتاق داشته اند! آنهم زمانیکه مدیران و متخصصین توانمند و باسابقه شرکت با بیش از ۲۸ سال خدمت از حداقل حقوق کارمندی برخوردار هستند! آیا این در این سلوک رفتاری نشانه ای از روحیه انقلابی و جهادی مد نظر جنابعالی در دولت خدمتگذار دیده می شود؟

عضو دیگر منصوب شده آقای سعید طیبی میگویی هستند که در حال حاضر همزمان مدیرعامل شرکت پرشین گلف با چندین هتل و شرکت زیر مجموعه و عضو هیات مدیره همزمان چند شرکت خصوصی نیز هستند! آیا واقعاً قحط الرجال است؟ یا آقای ترکی بدنبال انتصاب نزدیکان خود در هیات مدیره همه ی شرکت های تابعه صندوق بازنشستگی بدون توجه به چند شغله گی و سوابق عملکرد آنان هستند.

چرا در آن شرکت هواپیمایی از مدیران متخصص و توانمندی که عمر و جوانی خود را در آنجا گذاشته اند و دنیایی از تجربه مرتبط با صنعت دارند؛ استفاده نمی شود؟

آقای حسن قاسمی عضو جدید هیات مدیره آسمان که شهرت فراوانی در صنعت دارند و هنوز تکلیف موارد اتهامی ایشان در ایران ایر و قشم ایر مشخص نشده است که به عضویت هیات مدیره آسمان درآمده اند.
اگر ایشان اینقدر قابل اعتماد و توانمند بودند چرا از ایران ایر و قشم ایر کنار گذاشته شدند؟

جناب رئیس جمهمور با این رویه انتخاب هیات مدیره آسمان و عدم استفاده از نیروهای متخصص و متعهد درون مجموعه آسمان و تحمیل بستگان به عنوان هیات مدیره به این شرکت دیر نخواهد گذشت که شاهد زمینگیری کامل و ورشکستگی و فروش این شرکت به رانت خواران منتظر خواهیم بود و یا با سانحه ای دیگر موجبات نارضایتی بیشتر به کشور، دولت و مردم و خواهیم بود.

آقای رئیس جمهور مدیر عامل فعلی هواپیمایی آسمان آقای کاپیتان شیرودی از ذخایر مدیران ارزشمند و جوان این نظام هستند و این روزها مورد هجمه نامردان قرار گرفته اند و هر روز با تحمیل اعضای جدید هیات مدیره در کار خرید هواپیما و موتور ایجاد مشکل و اخلال میکنند تا شاید بتوانند ایشان را ناتوان نشان دهند و یا خسته کنند که این جایگاه را به حلقه خواص خود واگذار کنند.
آیا اینگونه از فرزندان شهدا میخواهید که راه پدران شهیدشان را بروند.

از جنابعالی تقاضا و انتظار داریم با ورود انقلابی خود یکبار برای همیشه به این رانت بازی ها در شرکت هواپیمایی آسمان خاتمه دهید و دستور فرمایید با حمایت از فرزند شهید قهرمان این مرزبوم و استفاده از نیروهای متخصص و متعهد داخلی هواپیمایی آسمان در هیات مدیره زمینه را برای رشد و تعالی این شرکت فراهم کنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....