تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردین 1401 - 19:39
کد خبر : 84169

تغییر موضع ایلان ماسک از خرید سهام توئیتر

تغییر موضع ایلان ماسک از خرید سهام توئیتر

با استراتژی اتخاذ شده فعلی توسط ایلان ماسک مبنی بر عدم حضور و ابراز تمایل در هیئت مدیره شرکت توییتر، وی به عنوان بزرگترین سهامدار توییتر، آزاد است سهام بیشتری از این شرکت را خریداری کند و می تواند از این پلتفرم علیه خودش استفاده کند. برخی از کارشناسان معتقدند که ایلان ماسک در پشت

با استراتژی اتخاذ شده فعلی توسط ایلان ماسک مبنی بر عدم حضور و ابراز تمایل در هیئت مدیره شرکت توییتر، وی به عنوان بزرگترین سهامدار توییتر، آزاد است سهام بیشتری از این شرکت را خریداری کند و می تواند از این پلتفرم علیه خودش استفاده کند. برخی از کارشناسان معتقدند که ایلان ماسک در پشت صحنه قصد رشد دادن قیمت سهام این شرکت و نوسانگیری از این سهم را دارد.

هفته گذشته طی سندی جدید و غاقلگیرکننده مشخص شد که ایلان ماسک حدود ۹٫۲ درصد از سهام این شرکت را خریداری کرده است و در این سند هدف خود از خریداری این درصد از سهام این شرکت را بیان کرد و تاکید کرد که نسبت به هفته گذشته رویکردش تغییر کرده است.

بر اساس این سند که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت شده است، آقای ماسک می‌تواند در صورت انتخاب به عنوان هییت مدیره سهام بیشتری از توییتر را بخرد و مالکیت خود را بر این شرکت افزایش دهد. در این سند اشاره شده است که او می تواند آزادانه نظرات خود را در مورد توییتر در رسانه های اجتماعی یا کانال‌های دیگر بیان کند. او این حق را برای خود محفوظ می داند که هر زمانی که صلاح بداند برنامه های خود را تغییر خواهد داد.

بر اساس اظهار نظر جیسون گلدمن از موسسین توئیتر، این شرکت همواره بیش از میزانی مستحق آن بوده است از ناکارآمدی‌ها آسیب دیده است. توییتر چالش‌های متعددی را پشت سر گذاشته است اما تا به حال توسط یکی از اعضای هیئت مدیره خود با استفاده از محصولی که خود شرکت طراحی کرده است، تهدید نشده است.

توییتر یک هفته پرحاشیه و تلاطم را پشت سر گذاشته است. دوشنبه پس از اینکه توییتر خرید ۳ میلیارد دلاری ایلان ماسک را افشا کرد، یک روز بعد وی به هیئت مدیره ۱۱ نفره توئیتر دعوت شد و موافقت کرد که ۱۴٫۹ درصد از سهام این شرکت را در اختیار نداشته باشد و آن را تصاحب کند. اما چند روز بعد وی به طور ناگهانی اعلام کرد که تمام حرف‌هایی که زد منتفی است و آقای ماسک در هیئت مدیره حضور نخواهد یافت.

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و اسپیس ایکس به غیر قابل پیش بینی و صریح بودن شهرت دارد و اغلب از توئیتر برای انتقاد از دیگران استفاده می‌کند. نپیوستن وی به هیئت مدیره این مزیت را برای ماسک فراهم می‌کند که دیگر لازم نیست از قوانین حاکمیت شرکتی پیروی کند و دیگر لازم نیست تا از منافع شرکت و سهامداران دفاع کند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، مدیر شرکت تسلا هنوز پاسخی رسمی و اظهار نظر مستقیمی نسبت به وضعیت هیئت مدیره این شرکت نکرده است. در همین راستا توئیتی را پسندیده است که نشان می‌دهد توئیتر قصد محدود کردن حقوق آزادی بیان وی است. این جدی‌ترین کنش ایلان ماسک نسبت به تصمیمات هیئت مدیره این شرکت است.

البته وی مدت هاست که به قوانین حاکمیت شرکتی بی‌احترامی می کند. در سال ۲۰۱۸، او پس از توئیتی نادرست مبنی بر تامین بودجه برای خصوصی کردن تسلا، با اتهامات کلاهبرداری از اوراق بهادار مواجه شد. آقای ماسک بعداً با پرداخت ۲۰ میلیون دلار جریمه به S.E.C موافقت کرد. و به مدت سه سال از ریاست تسلا کناره گیری کرد. مثال‌های متعدد و دیگری در رابطه با بی‌احترامی ماسک نسبت به موضوع حاکمیت شرکتی وجود دارد. به همین دلیل پس از اینکه ایلان ماسک از عدم تمایل خود برای حضور در هیئت مدیره توئیتر خبر داد، کارمندان این شرکت ابراز خوشحالی کردند.

اما نظرهای متفاوتی هم از سوی برخی کارشناسان مطرح می‌شود. به طور مثال ناتاشا لمب، شریک مدیریتی Arjuna Capital یک شرکت سرمایه‌گذاری فعال که دارای سهام توییتر است گفت که رویکرد آقای ماسک نسبت به سایر سرمایه‌گذاران فعال، معمولی‌تر است. به عقیده وی آقای ماسک از توئیتر برای انتشار نظراتش استفاده می‌کند اما صرفا برای سرگرمی این کار را می‌کند و کار اصلی وی نیست. اما همچنان برخی از کارمندان توئیتر نسبت به اقدامات آتی ایلان ماسک می‌ترسند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....