تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 11:45
کد خبر : 15108

تطابق ۶۳ درصدی برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت با اسناد بالادستی

تطابق ۶۳ درصدی برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت با اسناد بالادستی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با قرائت گزارش این کمیسیون درباره برنامه های وزیر پیشنهادی صمت گفت: ۶۳ درصد برنامه‌های ارائه شده مدرس خیابانی با اسناد بالادستی «تطابق» دارد و ۲۸ درصد از برنامه‌های وی نیز «همسو» است. به گزارش اقتصاددان ، «حجت الله فیروزی» در جلسه علنی امروز- چهارشنبه- مجلس شورای اسلامی در جریان

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با قرائت گزارش این کمیسیون درباره برنامه های وزیر پیشنهادی صمت گفت: ۶۳ درصد برنامه‌های ارائه شده مدرس خیابانی با اسناد بالادستی «تطابق» دارد و ۲۸ درصد از برنامه‌های وی نیز «همسو» است.

به گزارش اقتصاددان ، «حجت الله فیروزی» در جلسه علنی امروز- چهارشنبه- مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت «حسین مدرس خیابانی» وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره برنامه‌های وی را قرائت کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گفت: در اجرای ماده (۲۰۲)‌ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی صلاحیت، انطباق مدارک، سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت و تطبیق آن‌ها با اسناد بالادستی، جلسه‌ای در روز یکشنبه مورخ ۱۹ مرداد ۹۹با حضور مهندس حسین مدرس خیابانی و اعضای این کمیسیون تشکیل شد.

وی افزود: در راستای بررسی صحت مدارک تحصیلی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مقاطع مختلف دانشگاهی موضوع طی نامه شماره ۳۰۸۱۹ مورخ ۱۵ مرداد ۹۹ از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استعلام شد که بر اساس مکاتبه شماره ۸۹۰۲۱ مورخ ۱۹ مرداد ۹۹ آن وزارتخانه مدارک تحصیلی مشارالیه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد که در سوابق وزیر پیشنهادی اشاره شده، مورد تائید قرار گرفت.

فیروزی اظهارداشت: بررسی تطبیقی برنامه‌های ارائه شده مدرس خیابانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اسناد بالادستی توسط کمیسیون و معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی، حکایت از آن دارد که شصت و سه درصد (۶۳%) برنامه‌های پیشنهادی با احکام فوق الذکر «منطبق» و بیست و هشت درصد (۲۸%) از موارد «همسو» است.

وی افزود: به‌علاوه نتایج حاصله نشان می‌دهد در نه درصد (۹%) موارد به احکام اشاره ای نشده است و این در حالی است که هشت درصد (۸%) از این عدم توجه، مربوط به احکام برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: در جلسه با مدرس خیابانی با طرح سؤالات متعدد در ابعاد تخصصی و فنی، مدیریتی و اجرایی از طرف نمایندگان عضو کمیسیون و استماع دیدگاه‌ها و پاسخ‌های وی، صلاحیت وزیر پیشنهادی مورد ارزیابی قرار گرفت.

فیروزی گفت: در مجموع پس از بحث و تبادل نظر، اعضای حاضر در جلسه مورخ ۱۹ مرداد ۹۹ کمیسیون، صلاحیت وی را برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار داد و توصیه کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس، «توجه به مدیریت وزارتخانه»، «فراجناحی عمل کردن، اولویت دادن به تخصص، توانمندی و تعهد افراد در واگذاری مسوولیت‌ها»، «مبارزه جدی با فساد اداری در سطح وزارتخانه» و «اولویت در بکارگیری مدیران جوان و تحول» را از مهمترین رئوس و محورهای گزارش ادواری وزیر صمت به مجلس شورای اسلامی عنوان کرد. ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....