تاریخ انتشار : جمعه 22 اسفند 1399 - 21:55
کد خبر : 38893

تصفیه خانه‌ و درختکاری در دهکده امید

تصفیه خانه‌ و درختکاری در دهکده امید

مشکل از اینجا شروع شد که آقای بازونداستاندار کرمانشاه پیام فرستادند که اگر ممکنه افتتاح را بتعویق بیاندازیم چون برایشان کاری فورس‌ماژور پیش آمده.برخی از دوستان موافق و برخی دیگرمخالفِ تعویق بودند.بعد از کلی بحث،من یک راه‌حلِ میانه پیشنهاد کردم که مابرنامۀ رسمی افتتاح را بعقب بیندازیم ولی در عین‌حال باتوجه بحضور میهمانان مراسم را

مشکل از اینجا شروع شد که آقای بازونداستاندار کرمانشاه پیام فرستادند که اگر ممکنه افتتاح را بتعویق بیاندازیم چون برایشان کاری فورس‌ماژور پیش آمده.برخی از دوستان موافق و برخی دیگرمخالفِ تعویق بودند.بعد از کلی بحث،من یک راه‌حلِ میانه پیشنهاد کردم که مابرنامۀ رسمی افتتاح را بعقب بیندازیم ولی در عین‌حال باتوجه بحضور میهمانان مراسم را تبدیل کنیم به‌درختکاری.بعنوان قدردانی از کسانیکه همکاری داشته‌اند یک‌نهال به‌اسم‌شان بکاریم. پیشنهادم مورد موافقت قرار گرفت.شب منزل کاک فاضل ماندیم وصبح رفتیم برای درختکاری.

به گزارش اقتصاددان  ،   دکتر پیرصاحب،طراح تصفیه‌خانه،توضیحات مبسوطی پیرامون آن دادند که من خیلی چیزی متوجه نشدم. فقط فهمیدم که تصفیه از طریق شیمیایی صورت نمی‌گیرد بلکه هوازی است. من پیشنهاد کردم که تصفیه‌خانه به‌اسم خانم «هایده شیرزادی» نام‌گذاری شود.اولین‌بار که این‌خانم را در سال ۹۷ دیدم در بازدید از کارخانۀ بازیافت زبالۀشان در کرمانشاه بود. در برابر شخصیت ایشان سر تعظیم فرود آوردم. روزانه نزدیک‌به ۵۰۰ تن زباله را بازیافت می‌کنند. یعنی مواد پلاستیک،فلزی،شیشه وکاغذ را تفکیک می‌کنندو مواد غذایی یا «زبالۀ تَر» را که ۷۰ درصدِ زباله‌ها را تشکیل می‌دهد تبدیل به‌کود ارگانیک یا کمپوست می‌کنند.ارزش کار ایشان زمانی معلوم می‌شودکه ببینیم در شهرهای مختلف کشور، زباله و شیرابۀ آن چگونه آب، خاک و جنگل‌ها را نابود کرده.

بعد از ظهر در منزل کاک فاضل جلسۀ طولانی داشتیم درخصوص مسئلۀ نگه‌داریِ تصفیه‌خانه.آب‌وفاضلاب استان کرمانشاه حاضر نیست وظیفۀ نگه‌داری تصفیه‌خانه را بر عهده بگیرد.میگویند بودجه نداریم و اساساً بما مربوط نمی‌شود. چشم دیدن تصفیه‌خانه را ندارند.هربار که برای بازدید از کرمانشاه آمده‌اند یکسری ایرادهای بنی‌اسرائیلی گرفته‌اند:جادۀ تصفیه‌خانه آسفالت نیست،اتاق نگهبانی ندارد و…

حالا می‌توانید بفهمید که چرا من اصرار داشتم که استاندار، در مراسم باشند چون آب‌وفاضلابِ استان را وادار به‌مشارکت کرده‌اند.من نظرم این بود که هرطور شده بایستی با آب‌وفاضلاب کنار بیاییم چون آقای بازوند چندماه بیشتر استاندار نیستند.دولت تندروی سال آینده یک استاندار تندرو برای کرمانشاه تعیین خواهد کرد، که چشم دیدن دهکدۀ امید را نخواهد داشت.پیشنهاد کردم که هر خانواده۳۰الی۵۰ هزارتومان در ماه بابت هزینه‌های نگه‌داریِ تصفیه‌خانه تقبل نمایند.

 

 

اقتصاددان منتظر نظرات و پیشنهادات و راه حل های سازنده شما سروران در دیدگاه ها می باشد.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....