تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آذر 1400 - 18:04
کد خبر : 68870

تسهیلات جدید برای سرعت گرفتن روند ترخیص کامیون های باقی مانده در گمرک

تسهیلات جدید برای سرعت گرفتن روند ترخیص کامیون های باقی مانده در گمرک

مدیرعامل سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای از تسهیلات جدید برای سرعت گرفتن روند ترخیص کامیون‌های باقی مانده در گمرک خبر داد. به گزارش اقتصاددان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ داریوش امانی مدیرعامل سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با تشکیل کارگروه‌های مشترک، تاکنون ۲ هزار و ۲۱۲ دستگاه کامیون از گمرک ترخیص شده و ۹۳۸ دستگاه

مدیرعامل سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای از تسهیلات جدید برای سرعت گرفتن روند ترخیص کامیون‌های باقی مانده در گمرک خبر داد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ داریوش امانی مدیرعامل سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با تشکیل کارگروه‌های مشترک، تاکنون ۲ هزار و ۲۱۲ دستگاه کامیون از گمرک ترخیص شده و ۹۳۸ دستگاه آن شماره گذاری شده است. با تسهیل روند صدور مجوز دستگاه‌های مختلف، سرعت ترخیص این کامیون‌ها افزایش پیدا کرده است.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و تشکیل کارگروه‌ها روند ترخیص کامیون‌ها افزایش یافته و تاکنون ۲ هزار کامیون از ۶ هزار دستگاه کامیون ترخیص شده است. از این تعداد هم ۹۳۸ کامیون شماره گذاری شده و مابقی هم با تسهیلات در نظر گرفته شده به زودی ترخیص می‌شوند.

امانی گفت: با دستگاه‌های مختلف از جمله استاندارد، اسقاط، گمرک و محیط زیست در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم، سرعت ترخیص کامیون‌ها را افزایش دهیم.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی اظهار کرد: در خصوص تولیدات کامیون‌ها تفاهم نامه‌های سه جانبه‌ای بین وزارت صمت، وزارت نفت و وزارت راه‌وشهرسازی در حال انعقاد است تا از محل تولیدات داخلی با کارخانجات داخلی بتوانیم میزان تولیدات خود در این بخش افزایش دهیم.

او بیان کرد: در صورتی که این انعقاد به مرحله اجرایی برسد، برای ۱۶۵ هزار ناوگان مسافری و باری برنامه ریزی برای افزایش تولیدات داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....