تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 شهریور 1400 - 11:50
کد خبر : 59273

ترمز ریزش بورس کشیده می‌شود؟

ترمز ریزش بورس کشیده می‌شود؟

بورس دیروز هم شروعی به شدت منفی داشت اما با ایجاد تقاضا در اواسط بازار تا حدی از شدت ریزش نمادها کاسته شد. به طوری که افت شاخص کل به ۲۷.۸ هزار واحد (معادل ۱.۸ درصد) و افت هم‌وزن هم به ۱.۶ درصد محدود شد. ارزش معاملات خرد به ۱۳.۷ هزار میلیارد تومان رسید. در

بورس دیروز هم شروعی به شدت منفی داشت اما با ایجاد تقاضا در اواسط بازار تا حدی از شدت ریزش نمادها کاسته شد. به طوری که افت شاخص کل به ۲۷.۸ هزار واحد (معادل ۱.۸ درصد) و افت هم‌وزن هم به ۱.۶ درصد محدود شد.

ارزش معاملات خرد به ۱۳.۷ هزار میلیارد تومان رسید. در بین صنایع پالایشی‌ها، شیمیایی‌ها و فلزات و در بین نمادها هم پالایشی یکم، شبندر و دارا یکم بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

خروج پول حقیقی به ۷۰۰ میلیارد تومان رسید و در مجموع سه روز کاری گذشته نزدیک به ۴ همت پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. بیشترین ورود پول حقیقی به صنعت قند و شکر و نمادهای شبندر و تایرا بود. بیشترین خالص خرید حقوقی هم در بانک‌ها و خودروسازان و نمادهای شپنا و شتران بود.

خاندوزی: بانک‌ها باید از منطقه امن خود خارج شوند و به سمت اعطای خط اعتباری به جای تسهیلات، دریافت کارمزد به جای بهره و اجرای عملیات زیر خط ترازنامه حرکت کنند.

خرید و فروش سیمان خارج از بورس کالا ممنوع شد.

دیروز ۹ شهریور ۱۴۰۰، اولین جلسه شورای عالی بورس با حضور احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی تشکیل شد.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران با اشاره به اینکه فولاد مبارکه برای پرداخت نکردن بهای واقعی سنگ آهن دست به اقدامات نامتعارف زده است، گفت: بهتر است فولاد مبارکه از راه‌های قانونی مانند بورس کالا برای خرید سنگ آهن مورد نیاز خود اقدام کند.

در بازار جهانی نفت در مسیر صعودی قرار گرفت اما فلزات دچار اصلاحی خفیف شدند. به طوری که نفت برنت به ۷۲.۲ دلار رسید. ولی مس به ۹۴۴۵ دلار، روی به ۲۹۹۳ دلار و آلومینیوم هم به ۲۷۱۰ دلار رسیدند.

قیمت دلار با رشد ۱۲۰ تومانی به ۲۷۴۰۰ تومان رسید.

وزیر امور خارجه: مذاکره برای مذاکره سیاست ایران نیست و مذاکره‌ باید معطوف به تامین منافع مردم ایران باشد. همچنین آمریکا باید بداند تنها با زبان احترام می‌تواند با ملت ایران صحبت کند.

رئیس کل بانک مرکزی: در روزهای اخیر شاهد کاهش نرخ ارز از ۲۸ به ۲۶ هزار تومان بودیم و انتظار داریم این روند ادامه یابد.

سفیر ایران در عراق: دور چهارم مذاکرات ایران-عربستان در بغداد برگزار می‌شود.

صداوسیما: مذاکره رسمی برای تداوم مذاکرات با سعودی انجام نشده است.

رئیس کل بانک مرکزی: انتشار «اوراق ودیعه» توسط بانک مرکزی و بازپرداخت در سررسید با نرخی حداکثر معادل نرخ تورم سالانه امسال جایگزین اوراق مشارکت می‌شود.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....