تاریخ انتشار : جمعه 20 مرداد 1402 - 20:43
کد خبر : 135472

تخریب غیراصوالی منجر‌به‌ فوت‌ جمعی شد

تخریب غیراصوالی منجر‌به‌ فوت‌ جمعی شد

اخبار کوتاه ایران وجهان امروز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۵/۱۹رادر اقتصاددان بخوانید : سازمان هواشناسی کشور اعلام‌کرد:باد و خیزش گردوخاک در نواحی شرقی کشور ودر ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده انتظار می‌رود و در سایر مناطق کشور تا روز یکشنبه جوی پایدار حاکم است.ودر شرق، شمال‌شرق، جنوب‌شرق و بخش‌هایی از مرکز وزش

اخبار کوتاه ایران وجهان امروز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۵/۱۹رادر اقتصاددان بخوانید :

سازمان هواشناسی کشور اعلام‌کرد:باد و خیزش گردوخاک در نواحی شرقی کشور ودر ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده انتظار می‌رود و در سایر مناطق کشور تا روز یکشنبه جوی پایدار حاکم است.ودر شرق، شمال‌شرق، جنوب‌شرق و بخش‌هایی از مرکز وزش باد شدید و گاهی خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت در شمال سیستان‌و‌بلوچستان و زابل شدید‌تر است.
تهران دوباره گرم می‌شودخنکی هوای دیروز و امروز تهران موقتی است و بر اساس اعلام هواشناسی، طی روزهای آتی وزش باد شدید و گرد و خاک و افزایش نسبی دما برای استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته اعلام کرد:: سویه جدید ویروس کرونا تهدید بزرگی برای سلامت عمومی نیست وسویه EG.5 ویروس کرونا را که در آمریکا و چین در گردش است به عنوان یک واریانت تحت نظر طبقه‌بندی کرد اما گفت که به نظر نمی‌رسد این واریانت بیش از سایر واریانت‌ها تهدیدی برای سلامت عمومی باشد.واریانت EG.5 علاوه بر رشد سریع در آمریکا، در چین، کره‌جنوبی، ژاپن، کانادا و سایر کشورها نیز شناسایی شده است.

آزادی ۹ ملوان زندانی اهل چابهار از زندان‌های سریلانکا و ۲ زندانی ایرانی دیگر هم بزودی به کشور منتقل خواهند ‌شد.

روزنامه اعتماد نوشت:نظام جمهوری اسلامی محدودیت می‌اندیشد.پس از رخدادهای اعتراضی تابستان و پاییز ۱۴۰۱ و شکل‌گیری انتقادات و تجمعات فراوان، بسیاری از تحلیلگران و فعالان سیاسی تصور می‌کردند، اصلاحاتی در روندکلی تصمیم‌سازی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به نفع مطالبات مردم شکل بگیرد. اما هر اندازه که بیشتر از حوادث اعتراضی سال ۱۴۰۱ فاصله گرفته شد، نه تنها گشایشی در روند کلی سیاست‌گذاری‌ها مشاهده نشد، بلکه تصویب قانون جدید انتخابات، افزایش فیلترینگ، قانون حجاب و عفاف، گسترش فقر و… نشان داد که سیستم به جای بسط رویکردهایش به قبض هرچه بیشتر فضای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی می‌اندیشد./

سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت:
سازمان فضایی ایران پس از بحث‌های پیش‌آمده درباره کاهش سطح آب دریای خزر، این موضوع را براساس تصاویر ماهواره‌ای بررسی کرده است.
وبزودی نتایج به‌دست آمده را بصورت رسمی اعلام خواهیم کرد.

والیبالیست‌های نوجوان ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی جهان با نتیجه ۳-۰ مقابل بلژیک به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد.

مهرداد کیانی شهردار کرج گفت: حادثه رانش زمین در محدوده‌ای از اراضی موسوم به تپه الله اکبر منطقه حصار، تلفات جانی نداشته است.
این اتفاق صبح امروز پنج شنبه رخ داده و در پی آن تعدادی از پلاک‌های مسکونی دچار خسارت شده است.

معاون حوزه‌های علمیه گفته:۶ هزار طلبه طی سه سال گذشته وارد آموزش و پرورش شده‌اند.وطلبه‌ها در خصوص آسیب‌های مربوط به عدم رعایت عفاف و حجاب و جریان‌های فکری خاص آموزش مشخصی دیده‌اند.

آزادی ۹ ملوان زندانی اهل چابهار از زندان‌های سریلانکا و ۲ زندانی ایرانی دیگر هم بزودی به کشور منتقل خواهند ‌شد.

درخواست پاپ برای برگزاری دیدار پوتین و زلنسکی به درخواست پاپ فرانسیس، محمد بن‌زاید قصد ترتیب دادن دیداری بین پوتین و زلنسکی را در بیست و هشتمین نشست آب و هوایی سازمان ملل دارد.

محسن هاشمی گفت:ابقای آیت الله جنتی در دبیری شورای نگهبان، آن هم در ۱۰۰ سالگی به مردم این پیام را می‌دهد که قرار نیست تغییری اتفاق بیفتد..وی دربرنامه صف اول گفت که ۴۰ سال قبل مرحوم هاشمی رفسنجانی توسط آیت الله جنتی تایید صلاحیت شدند و اخیرا همین ایت الله جنتی با ۱۰۰ سال سن دوباره برای ریاست شورای نگهبان منصوب شدند. وی افزود: خود همین عدم تغییر باعث می‌شود مشارکت کم شود.

علی کریمی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران، درباره فاجعه اخیر در خلازیر، نوشته:در خلازیر ساختمان‌هایی که غیراصولی در حال ساخت بود به‌صورت غیراصولی تخریب شدند و منجر به این فاجعه و فوت تعدادی شد.ودر فیلم‌ها و تصاویر مشخص است به یک لودر سیم بکسل می‌بندند.و پایه ساختمان با این وسیله نقلیه راهسازی می‌کشند و این اتفاق ناگوار روی می‌دهد.او افزوده در تخریب ساختمان‌های خلازیر، از سازمان نظام مهندسی ساختمان کسی در زمان تخریب حضور نداشته و از ما هم برای حضوردعوت نشده بود.وتخریب یک ساختمان یک دانش است؛ در زمینه تخریب در دنیا آکادمی و کارگاه‌هایی وجود دارد هیچ‌یک ساختمان‌هایی که در الان در شهر تهران در حال تخریب است، به صورت اصولی تخریب نمی‌شود.

شیفت بازار از دلار آمریکا به لیر ترکیه تعقیرکرد.معامله‌گران می‌گویند هرات نیمه اولی شد، تهران نیمه دومی و قیمت دلار در مرکز مبادله نم نم دارد بالا می‌آید.ودر بازار تصور این است که اقتصادروایی شده است آیا ایران امکان صادرات طلا دارد.ودر عین حال که معاملات دلار به خواب رفته و قیمت رنج شده این روزها شاهد معاملات لیر هستیم. در بازار ارز تهران معاملات لیر رونق گرفته است. یک اینکه فروشنده لیر زیاد است، دو اینکه تبدیل لیر به دلار و یورو هم زیاد شده است.درمورد بازار دلار معامله‌گران می‌گویند دلار هرات نیمه اولی شده و دلار تهران نیمه دومی. طی یک هفته گذشته دلار تهران در نیمه دوم کانال ۴۹ هزار است و دلار هرات هم در نیمه اول معامله می‌شود.

علی مطهری گفته: سخن جناب ‌ رئیس جمهور⁩ در مراسم روز خبرنگار که فرمودند “‌ آزادی قلم و بیان⁩ افتخار نظام ماست” اسباب تعجب شد.وبهتر بود ایشان به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی از اجرا نشدن فصل سوم این قانون که به ‌ حقوق ملت⁩ اختصاص یافته…
انتقاد می کردند که چرا این تعداد روزنامه نگار و خبرنگار بازداشت می شوند و چرا افرادی مانند آقای ‌ تاجزاده⁩ به صرف انتقاد از نظام در زندان به سر می برند.

علیرضابیگی، نماینده مجلس گفت: استاندار آذربایجان غربی از ذینفعان است و نمی‌تواند احیای دریاچه ارومیه را مطالبه کند.عضو هیات نمایندگان استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کردمصیبت زمانی اتفاق افتاد که جایگاه رییس ستاد احیا را که قبلا در اختیار رییس جمهور بود و به نیابت از او معاون اول جلسات را اداره می‌کرد؛ به استاندار آذربایجان غربی سپرده شد که خود او یکی از ذینفعان است و طبیعتا نمی‌تواند اراده خود را بر دیگران حاکم و تحقق احیای دریاچه را مطالبه کند.

هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تجمیع تمامی خدمات مالی و خدماتی در برنامه هفتم توسعه به تصویب رسیده است، شروع این‌ کار با بانک ملی انجام و تا سه ماه دیگر عملیاتی خواهد شد.با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی جمهوری اسلامی ایران تجمیع کارت‌های خدماتی در کارت ملی هوشمند کلید خورد./

سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در حال حاضر نزدیک به ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از ۱۲ و نیم میلیون موتور سوار در کشور فاقد مدرک گواهینامه هستند.

پزشکیان نماینده مجلس گفت:صداوسیما می‌خواهد عملکرد ناموفق خود را با حذف شبکه خانگی پوشش دهد.وی درباره نظارت صدا و سیما بر شبکه نمایش خانگی گفت: هرچه حلقه را تنگ‌تر و نگاه‌ها را بسته‌تر کنیم، به ضرر خودمان، باورهایمان، اعتقادمان و سرمایه اجتماعی‌مان خواهد بود. ما معتقدیم دینمان منطق دارد و با منطق می‌توانیم با همه حرف بزنیم.این نماینده ادوارمجلس خاطرنشان کرد:صداوسیما که نتوانسته در انجام وظایف محوله‌ خودش موفق باشد تصمیم به حذف شبکه خانگی و ضعیف کردن بخش خصوصی گرفته تا مانع پیشرفت و محبوبیت شبکه خانگی شده و عملکرد ناموفق و نیمه‌تعطیل خودش را پوشش دهد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد:مهدی رحمتی محروم شد بیرانوند به کمیته انضباطی احضار شد.با اعلام  کمیته انضباطی فدراسیون، مهدی رحمتی، سرمربی تیم نساجی به دلیل اتفاقات رخ داده در دیدار مقابل پیکان و بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه با صدور دستور موقت از همراهی تیم خود محر‌وم شد.و همچنین علیرضا بیرانوند به دلیل نقض ماده ۷۱ مقررات انضباطی و به جهت ادای پاره‌ای از توضیحات به کمیته انضباطی فدراسیون دعوت شد.

وزیرخارجه اسرائیل گفت: آمریکا دفاع از عربستان در برابر تهدید هسته‌ای ایران را تضمین کند
ودر مقاله‌ای گفت که آمریکا باید در مذاکرات برقراری روابط دیپلماتیک میان عربستان سعودی و اسرائیل به ریاض تضمین بدهد که در قبال «تهدید هسته‌ای ایران» از آن دفاع خواهد کرد.

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره واکنش واشنگتن به اظهارات رئیس جمهور ایران پیرامون حجاب، گفت: من اظهارات او (رئیس جمهور ایران) را دیده‌ام. ما همانطور که قبلا گفته‌ایم معتقدیم زنان و دختران در ایران و در هر کجای دیگر باید آزاد باشند تا هرچه می‌خواهند بپوشند.

نامزدریاست‌ جمهوری اکوادور ترور شد.رسانه‌های محلی از ترور نامزد ریاست‌ جمهوری اکوادور در جریان یک رویداد انتخاباتی خبر دادند. «گیلرمو لاسو» رئیس‌جمهوری اکوادور با تأیید این خبر، در پیامی توئیتری نوشت: «به خاطر یاد و خاطره و مبارزه وی، به شما اطمینان می‌دهم که این جنایت بدون مجازات نخواهد ماند.

دستکاری عجیب برای داماد روحانی در آزمون خلبانی داستان کامبیز مهدی‌زاده داماد حسن روحانی رئیس‌ جمهور سابق برای دریافت گواهینامه خلبانی در نوع خود کم‌نظیر است.وی که ظاهرا در حوزه زمین شناسی تحصیلات دانشگاهی دارد، در دوره‌ای دانشجوی خلبانی مرکز آموزش‌ های هوانوردی هما بوده و از سوی آن مرکز برای آزمون خلبانی (A) CPL به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی شود. وی درتاریخ۲۱ اسفندماه سال ۱۳۹۶ برای اولین بار در این آزمون شرکت کرده ولی با نمره ۶۲ مردود می‌شود.ودر ادامه داماد رئیس جمهورسابق مجدد ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۹۷ یعنی کمتر از ۲ ماه بعد برای شرکت در آزمون معرفی می‌شود که این بار هم با نمره ۶۴، یعنی ۲ نمره بیشتر از آزمون اول مردود شده است.وجالب اینکه نامبرده کمتر از یک ماه بعد از مردودی دوم، یعنی ۷ خردادماه ۹۷ برای بار سوم از سوی مرکز آموزش‌های هوانوردی هما برای آزمون (A) CPL به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی می‌گردد که این بار هم با نمره ۶۵ مردود می شود.اما در اقدامی عجیب از سوی دفتر گواهینامه‌ها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری درخواستی برای شرکت نرم‌افزاری برگزار کننده آزمون ارسال می‌شود تا برای آزمون ۷ خرداد سال ۱۳۹۷ نمره منفی حذف شده و تعداد سئوالات از ۱۰۰ به ۹۹ کاهش یابد. با این ترفند عجیب و غریب، نمره داماد رئیس‌جمهور سابق در آزمون سوم به ۷۰ افزایش یافته و قبولی وی در این آزمون اعلام می‌شود.

خبر آنلاین نوشته:‍ حرف‌های صریح مشاور سیاسی روحانی درباره گرفتاری‌هایی که روسیه برای ایران درست کرده زیاد است
وروس‌ها ما را به اوکراین کشاندند روس‌ها روابط ما را با اروپا قطع کردند/ روس‌ها سبب شدند ما مسئله ناتو شویم
قدرت نظامی گول زننده است. روس‌ها فریب قدرت نظامی خودشان را خوردند. فکر می‌کردند در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند اوکراین را اشغال کنند اما الان یکسال است که در اوکراین گیر کرده اند الان بحران‌های داخلی روسیه برای روس‌ها از جنگ اوکراین مهم تر شده است. روس ها برای این که ما شریک تحریم هایشان شویم، ما را در سازمان ملل و شورای امنیت نابود کردند. روس ها ما را با پهپادها به بحران اوکراین کشاندند.
آیا ملت ایران باید هزینه‌های روسیه را بپردازد؟ اوکراین کجا مسئله ما بود؟ ما که روابط بسیار خوبی با اوکراین داشتیم.
ما با ناتو چه کار داشتیم که الان در بیانیه‌های ناتو به عنوان کشوری که در حوزه‌ها و کشورهای متحد ناتو اخلال ایجاد می‌کنیم مطرح می شویم. ما که هیچ وقت با ناتو مشکلی نداشتیم. حالا بخاطر روسیه ما باید با همه بجنگیم ومی گویند.ناتودارد گسترش پیدا می‌کند! مگر ما تازه با ناتو هم مرز شده ایم؟ از قبل از انقلاب بزرگترین پایگاه نظامی ناتو در ترکیه هم مرز ما است. ناگهان ناتو شد مسئله ما؟ گسترش ناتو به سمت روس‌ها است! ما باید از روسیه دفاع کنیم؟ مگر روس‌ها از ما دفاع می‌کنند.در طول تاریخ معاصر ایران هر چه بدبختی و فلاکت بر سر این کشور باریده از قبل روسیه بوده است.
وکدام یکی از کشورهای جهان به غیر از روسیه پایتخت کشور ما را اشغال کرده است؟ ما دوباره سراغ روس‌ها رفته ایم. بعد وسط این غوغا به جای حل این همه مشکل به آفریقا سفرمی‌کنیم.من نمی گویم به آفریقا سفر نکنیم. من نمی گویم با روسیه روابط نداشته باشیم. باید روابط ما متوازن باشد. باید در سیاست خارجی اولویت حاکم باشد. این مسائل را باید اول حل کنیم./

مقامات نظامی غربی اعلام کردند: دولت روسیه به ایران سوخو ۳۵ ندا‌د واما قرارداد سوخو ـ۵۷ را با الجزایر بست!وحضور سوخو ۳۵در نیروی هوایی ایران می‌توانست وضعیت دفاعی ایران را دچار تغییر کند. برخی کارشناسان می‌گفتند تهران با داشتن این جنگنده دست بالا را در منطقه خواهد داشت.
وروسیه بدون تحویل این جنگنده ها به ایران، با کشورهای دیگر از جمله الجزایر به توافق رسمی در زمینه همکاری هوایی دست یافته است. موضوعیت آن بر سر ارسال جنگنده‌های پیشرفته ساخت روسیه به الجزایر است. در همین حال دو کشور در موردتحویل جنگنده‌ های سوخو-۳۴ و سوخو-۵۷ تا سال ۲۰۲۵ به توافق رسیدند.

وزیرخارجه اسرائیل گفت: آمریکا دفاع از عربستان در برابر تهدید هسته‌ای ایران را تضمین کند
ودر مقاله‌ای گفت که آمریکا باید در مذاکرات برقراری روابط دیپلماتیک میان عربستان سعودی و اسرائیل به ریاض تضمین بدهد که در قبال «تهدید هسته‌ای ایران» از آن دفاع خواهد کرد.

رئیس‌جمهور پاکستان پارلمان را منحل کرد.رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند عارف علوی، رئیس‌ جمهور این کشور، دستور انحلال پارلمان را صادر کرده است.

مقامات نظامی پاکستان گفتند:افزایش تنش میان اسلام‌آباد و کابل؛ده‌هاطالبان پاکستانی درحملات اخیرداعش در افغانستان دست داشتند.تنها چند روز پس از آن که اسلام‌آباد، افغان‌ها را به دست داشتن در حملات انتحاری در قلمرو خود متهم کرد؛ طالبان روز چهارشنبه اعلام کرد که در سال گذشته، ده‌ها شبه نظامی پاکستانی عضو گروه داعش را کشته یا به اسارت گرفته‌ است.

خبرگزاری رویترز اعلام کرده:تصاویر هوایی از آتش‌سوزی‌ «بی‌سابقه» در هاوایی؛ دست‌کم ۶ نفر جان باختند مقام‌های محلی روز چهارشنبه اعلام کردندکه آتش‌سوزی‌های «بی‌سابقه» در سراسر جزیره بزرگ مائویی واقع در مجمع الجزایر هاوایی به دلیل وقوع گردباد و طوفان و نیز خشکسالی در حال گسترش است.

برکناری رئیس ستاد کل ارتش کره شمالی؛ کیم جونگ اون خواستار افزایش توان نظامی برای جنگ احتمالی شد.ورهبر کره شمالی همزمان با تغییر ژنرال ارشد ارتش، خواستار آمادگی بیشتر نیروهای نظامی این کشور برای جنگ احتمالی و افزایش تسلیحات و گسترش رزمایش‌های نظامی شد.ژنرال ری یونگ گیل، که پیش از این وزیر دفاع کشور بود، جایگزین پاک سو ایل شده است.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....