تاریخ انتشار : جمعه 3 دی 1400 - 20:36
کد خبر : 72064

تحلیل تکنیکال ۳ صنعت شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی

تحلیل تکنیکال ۳ صنعت شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان هفته گذشته رشد ۵ درصدی را رقم زد و کف ۱.۳۰۰ میلیون واحدی را حفظ کرد. دیگر نماگر بازار سرمایه که نماینده سهام کوچک‌تر بازار محسوب می‌شود، رشد ۳.۸۵ درصدی را رقم زد. اما هر کدام از صنایع شرایط متفاوتی نسبت به یکدیگر تجربه کردند و در این گزارش قصد

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان هفته گذشته رشد ۵ درصدی را رقم زد و کف ۱.۳۰۰ میلیون واحدی را حفظ کرد. دیگر نماگر بازار سرمایه که نماینده سهام کوچک‌تر بازار محسوب می‌شود، رشد ۳.۸۵ درصدی را رقم زد. اما هر کدام از صنایع شرایط متفاوتی نسبت به یکدیگر تجربه کردند و در این گزارش قصد داریم نگاهی به عملکرد صنایعی که در هفته گذشته بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند داشته باشیم.

be36a0b3 5d4d 4ee5 8d3e 5e1df1d42ced FriDec242021 اقتصاددان نوشته

گروه شیمیایی هفته گذشته رتبه اول را میان پرارزش‌ترین صنایع بورس به خود اختصاص داد و رشد ۶.۸ درصدی را ثبت کرد. از نظر تکنیکالی این گروه موفق به عبور از میانگین متحرک معتبر و خط روند داینامیک خود شده است که سیگنالی صعودی محسوب می‌شود.

مهم‌ترین محدوده‌های عرضه و تقاضای پیش روی این شاخص در نمودار ترسیم شده‌اند و نیاز است که سرمایه‌گذاران در این سطوح با احتیاط بالاتری معاملات خود را پیگیری کنند.

dd29b96d 9b07 440e 9d49 68634c2b3948 FriDec242021 اقتصاددان نوشته

اندیکاتور RSI در این گروه نیز موفق به شکست مقاومت داینامیک خود شده است. این موضوع در حالی رخ داده است که الگوی کنج یا مثلث جمع شونده هم در این اندیکاتور مشاهده می‌شود که به موجب آن می‌توان انتظار شروع روند صعودی را در این شاخص داشت.

گروه خودرو که رتبه دوم را میان صنایع پرمعامله هفته پیش به خود اختصاص داد، موفق به ثبت بازدهی ۶.۲۹ درصدی شود. با نگاهی به وضعیت تکنیکالی این گروه متوجه خواهیم شد که این گروه هنوز موفق به شکست روند نزولی خود نشده است و در صورتی که روند صعودی شروع شده در این گروه در هفته آتی هم ادامه یابد، شاهد برخورد ایم گروه با مقاومت داینامیک مهم خود خواهیم بود. که می‌تواند سرنوشت این گروه را دگرگون کند. لازم به ذکر است که دیگر محدوده‌هایی که از نظر عرضه و تقاضا از اهمیت بالایی برای شاخص این گروه برخوردار هستند هم در نمودار ترسیم شده اند.

bec14d21 74f7 49dc bff7 f21452230e64 FriDec242021 اقتصاددان نوشته

اندیکاتور RSI این گروه در حال حاضر گارد صعودی به خود گرفته است و سطح ۵۰ الی ۵۳ واحدی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید دید که روند صعودی شروع شده در این گروه یارای عبور از این سطح را دارد یا خیر.

گروه فلزات اساسی در هفته پیش عملکرد ۴.۸ را از خود به جای گذاشتند. از منظر تکنیکالی این شاخص این گروه هنوز موفق به تثبیت قیمت بالای خط روند صعودی خود و میانگین متحرک معتبر خود نشده است.

اندیکاتور RSI در شاخص این گروه برخلاف شاخص قیمت از سد مقاومت خود با قدرت عبور کرده است، اما همچنان این مهم در اندیکاتور MFI این گروه مشاهده نمی‌شود. فلذا از این حیث سرمایه‌گذاری در این گروه بدون ریسک نیست و سرمایه‌گذاران برای اینکه سرمایه‌گذاری با ریسک پایین‌تری داشته باشند، نیاز است تا هفته آتی را صبر کنند تا شاخص‌های فوق الذکر از سد مقاومت‌های خود عبور کنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....