تاریخ انتشار : جمعه 7 آبان 1400 - 21:10
کد خبر : 65080

تحلیل تکنیکال ۳ صنعت داغ هفته اول آبان

تحلیل تکنیکال ۳ صنعت داغ هفته اول آبان

شاخص کل بورس در هفته گذشته افت ۲.۹۵ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۱.۳۹۳ میلیون واحدی ایستاد. اما شرایط صنایع مختلف متفاوت بود و هر کدام از این صنایع چشم انداز متفاوتی را پیش روی خود می‎بیند. در طی این گزارش به ترسیم مسیر تکنیکالی پیش روی پرارزش‌ترین گروه‌های صنعتی بازار سهام در هفته پیش

شاخص کل بورس در هفته گذشته افت ۲.۹۵ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۱.۳۹۳ میلیون واحدی ایستاد. اما شرایط صنایع مختلف متفاوت بود و هر کدام از این صنایع چشم انداز متفاوتی را پیش روی خود می‎بیند. در طی این گزارش به ترسیم مسیر تکنیکالی پیش روی پرارزش‌ترین گروه‌های صنعتی بازار سهام در هفته پیش می‌پردازیم.

ed6f348a 15c7 43da bfde 9f23808b112b FriOct292021 اقتصاددان نوشته

گروه فلزات اساسی پرارزش‌ترین معاملات را در هفته پیش به خود اختصاص داد و در طی این هفته ۱.۱۶ درصد رشد پیدا کرد. از نظر تکنیکالی این گروه با برخورد به حمایت استاتیک خود در محدوده سبز رنگ با افزایش تقاضا همراه شد و تغییر جهت داد، اما توان عبور از مقاوما استاتیک و خط روند نزولی خود را پیدا نکرد. به موجب معاملات دو روز اخیر معاملاتی این گروه بالای میانگین متحرک معتبر خود قرار گرفته است و کندل پرقدرتی را چهارشنبه تشکیل داده است. باتوجه به این موارد احتمال اینکه این بار از سد این مقاومت عبور کند از دفعات پیشین بالاتر است. در صورت عبور از این مقاومت محدوده قرمز رنگ ترسیم شده در چارت می‌تواند چالش‌های جدی را متوجه روند آتی این گروه کند. وضعیت اندیکاتورهای RSI و MFI این شاخص هم وضعیت نسبتا مشابهی با شاخص قیمت دارد و در جریان معاملات هفته آتی مقاومت داینامیک مهمی را پیش روی خود می‌بینند.

58f399fc fb51 4a2e 85ba 82868985dd21 FriOct292021 اقتصاددان نوشته

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان، گروه شیمیایی که یکی از بزرگترین گروه‌های بازار سهام محسوب می‌شود در جریان معاملات هفته گذشته رتبه دوم پرارزش‌ترین معاملات را به خود تخصیص داد و عملکرد منفی ۴.۴۸ درصدی را کسب کرد.

این گروه با رسیدن به حمایت استاتیک خود که با نقطه چین در عکس مشخص شده است با افزایش تقاضا همراه شد. اما باتوجه به وضعیت گزارشات و ضعف روندی که در این شاخص مشاهده می‌شود، فعلا نمی‌توان انتظار بالایی از این گروه در راستای عبور از مقاومت‌های خود داشته باشیم.

اندیکاتور Parabolic SAR که قدرت روند را نشان می‌دهد، نشانگر آن است که در حال حاضر این گروه در روندی نزولی قرار گرفته است و مادامی که این اندیکاتور به بالای کندل‌ها نفوذ نکرده است جهت ورود پرریسک قلمداد می‌گردد. اما اندیکاتور RSI به حمایت داینامیک خود واکنش نشان داده است و در صورتی که به سطوحی بالای ۴۷ الی ۵۰ واحد برسد می‌توان نسبت به این گروه امیدوارتر بود.

14e76c03 748b 4a10 8f07 c55bedb9e58b FriOct292021 اقتصاددان نوشته

گروه بیمه‌ای که کمتر شاهد جای‌گیری آن میان سه صنعت پرارزش هفته بودیم، این هفته به لطف معاملات پررونق اتکای وارد مدال آوران شده و رتبه سوم را کسب کرده است. این گروه هفته پیش بازدهی منفی ۴.۸۴ درصد را ثبت کرد. با نگاهی به نمودار این گروه متوجه واگرایی مثبت میان شاخص قیمت و اندیکاتورRSI در این شاخص می‌شویم در صورتی که هفته آتی این واگرایی تایید شود. می‌توانیم نسبت به تغییر روند این گروه امیدوار شد. همانطور که از نمودار این گروه واضح است حرکت های این گروه چه در صعود و چه در نزول بسیار تند و تیز است.

لازم به ذکر است که سرمایه‌گذاران ریسک گریز بهتر است تا زمانی که خط روند نزولی کوتاه مدت این گروه نشکسته و اندیکاتور SAR به پایین کندل‌ها نفوذ نکرده است صبر کنند تا ورود مطمئن‌تری داشته باشند. اولین مقاومت و حمایت پیش روی این شاخص در نمودار ترسیم شده است و سرمایه‌گذاران بهتر است در این سطوح با احتیاط بیشتری اقدام به خرید و فروش کنند.

 

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....