تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 - 22:03
کد خبر : 71758

تبریک یلدا یا تبریک تراز نا ترازها

تبریک یلدا یا تبریک تراز نا ترازها

‍ یلدا شب ۱۴۰۰ مبارک باد بلندترین شب سال ۱۴۰۰ را در شرایطی به یکدیگر تبریک می‌گوییم که هنوز در کابوس کورونا هستیم و علاوه بر آن شاهد فقر مطلق طیف هایی از جامعه انسانی می باشیم. دوستی با حسرت می‌گفت قدیمها بر نامه های رسانه ها و کتب درسی دانش آموزان حاوی مطالب خوبی

‍ یلدا شب ۱۴۰۰ مبارک باد

بلندترین شب سال ۱۴۰۰ را در شرایطی به یکدیگر تبریک می‌گوییم که هنوز در کابوس کورونا هستیم و علاوه بر آن شاهد فقر مطلق طیف هایی از جامعه انسانی می باشیم.

دوستی با حسرت می‌گفت قدیمها بر نامه های رسانه ها و کتب درسی دانش آموزان حاوی مطالب خوبی از مناسبتهای ایرانی و آداب و رسوم آنان بود حتی کم سوادها و بیسوادان در پردهای نمایش و نقالی و داستانهای مناسبتی ؛ با تاریخ و تمدن خود عجین می‌شدند ولی سالها است که نسل جدید با تمدن و تاریخ خود بیگانه شده است.

در پاسخ باید گفت واقعیت این روزها فراتر از این است و کودکان این دوره آنقدر چیزهای گفتنی دارند که متاسفانه دل و گوش به گذشته خود نمی‌دهند.

با آنکه از تحصیلات و آگاهی و امکانات بیشتری نسبت به گذشته برخوردار هستند متاسفانه عمدتا درک درستی از ایران و ایرانی ندارند که هیچ حتی نسبت به فرهنگ و تاریخ اسلام که معرفی آن از اهداف اصلی انقلاب بود بیگانه هستند .

متاسفانه این آشوب و بی نظمی فقط گریبان گیر تاریخ ، فرهنگ و کودکان نشده است. با کمی تامل در می یابیم که بجز منتقدین دلسوز ؛ هیچ چیز وصله ناجور نیست .

این روزها با بهره گیری از انواع تکنولوژی و امکانات نسبت به گذشته بجای پیشرفت و شکوفایی ؛ شاهد انواع قانون شکنی ها و قانون گریزی ها هستیم که امنیت جانی ، مالی ، سرمایگذاری و … را بیش از هر زمان تحت الشعاع قرار داده و مسیر رشد را گاهی مسدود نموده است.

برای مثال با وجود انواع ممیزی ها ، بهرمندی از دانش روز و از ثبت و بایگانی های کاغذی گرفته تا بک آپ های سیستمی ؛ تراز بسیاری از موضوعات ، نا تراز است و همه متولیان درکنار حسابداران ، این تراز بی قائده و بی قواره را به هم تبریک و از هم تشکر می کنند.

در کمال نا باوری این روزها مسئولین عملا مسیر گذار از مشکلات و فرافکنی را در طی کوره راه کم توجهی به راه کارهای تقدیمی منتقدین دلسوز و عدم برخورد قاطع با مفسدین می بینند

درحالی که دنیای پیش رفته با پذیرش ابداعات و گذار از راه حل‌های قدیمی در حال پوست اندازی و طی مسیر توسعه و پیشرفت می باشد متاسفانه ایران با حفظ همه راه بردها بدون تنقیح لازم و بدور از حسن اجرا ؛ محصولی مخدوش و مسیری پر ابهام و دست نیافتنی از رشد و توسعه را طی میکند که ارمغانش تراز نا ترازهای صنعت ، فرهنگ و … است.

چند درصد جامعه زیر خط فقر هستند؟

جمعیت کشور از سال ۱۳۵۷ تا ۱۴۰۰ کمی بیش از دو برابر شده است اما شاخص های زندگی و نرخ های تورم ، بیکاری ، رشد صنعت ، *شکاف طبقاتی* و … دستخوش چه میزان تغییرات منفی بوده است ؟

آیا نتایج حاصل از تحلیل این تغییرات در قیاس با رشد جمعیت و افزایش نیاز و توقعات جامعه قابل توجیه است ؟

آیا در مواجه با مشکلات ، زمان توجه به نظرات کارگروه های اندیش ورز بی ادعا نرسیده است ؟

مجید اسمعیل خان طلایی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....