تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 اردیبهشت 1400 - 20:24
کد خبر : 43937

تاثیر منفی سیاستهای پولی بر بورس

تاثیر منفی سیاستهای پولی بر بورس

سیاست‌های پولی تاثیر منفی بر بورس گذاشته/ رئیس سازمان بورس نقشی در دولت ندارد به گزارش اقتصاددان به نقل از  نود اقتصادی،  فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه: سیاست‌های پولی، به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم بر بازارسرمایه اثرمنفی گذاشته است. یکی از عواملی که به بورس آسیب وارد کرده، انتشار و فروش اوراق دولتی از طریق

سیاست‌های پولی تاثیر منفی بر بورس گذاشته/ رئیس سازمان بورس نقشی در دولت ندارد

به گزارش اقتصاددان به نقل از  نود اقتصادی،  فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه: سیاست‌های پولی، به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم بر بازارسرمایه اثرمنفی گذاشته است. یکی از عواملی که به بورس آسیب وارد کرده، انتشار و فروش اوراق دولتی از طریق بازار سرمایه است که درقالب عملیات بازار باز و به منظور پوشش کسری بودجه درحال انجام است.

برخی کارشناسان، فروش اوراق را از استقراض دولت از بانک مرکزی بهتر می‌دانند. این درحالی است که فروش اوراق نیز نوعی از استقراض محسوب می‌شود که باعث رشد نقدینگی و تورم می‌شود. علاوه براین، مکلف کردن بانک‌ها و نهادهای بزرگ به خرید اوراق دولتی باعث شده است تا توان بازارسازی این شرکت‌ها در بورس کاهش یابد.

در شورای عالی بورس وزیراقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مؤثرترین اعضا هستند. شورای پول و اعتبار نیز به ریاست رئیس کل بانک مرکزی فعالیت می‌کند و در هیأت دولت نیز رئیس کل بانک مرکزی حضور دارد و این درحالی است که رئیس سازمان بورس چنین نقشی ندارد به طوری که در دولت هیچ نقشی ندارد.

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....