تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مهر 1400 - 21:19
کد خبر : 64009

بیت کوین چه زمانی سقف تاریخی را می‌شکند؟

بیت کوین چه زمانی سقف تاریخی را می‌شکند؟

در روز جمعه بیت‌کوین توانست تا حوالی ۶۳ هزار دلار حرکت کند و تنها کمتر از ۲ درصد از سقف تاریخی خود فاصله داشت. معمولا قیمت‌ها کمی قبل از رسیدن به سقف با نوساناتی همراه هستند و ممکن است با ریزش مواجه شوند. در هنگام نگارش این گزارش قیمت بیت‌کوین در حوالی ۶۰ هزار دلار

در روز جمعه بیت‌کوین توانست تا حوالی ۶۳ هزار دلار حرکت کند و تنها کمتر از ۲ درصد از سقف تاریخی خود فاصله داشت. معمولا قیمت‌ها کمی قبل از رسیدن به سقف با نوساناتی همراه هستند و ممکن است با ریزش مواجه شوند. در هنگام نگارش این گزارش قیمت بیت‌کوین در حوالی ۶۰ هزار دلار قرار دارد و سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا پادشاه ارزهای دیجیتال قادر به شکست مقاومت اشاره شده و ثبت قله‌های جدید خواهد بود؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است شرایط بنیادی، سنتیمنت بازار و داده‌های درون شبکه‌ای را مورد بررسی قرار دهیم.

همراهی فاکتورهای مهم و تاثیرگذار

عدم تمایل بر توقف فعالیت ارزهای دیجیتال در آمریکا و ارائه صندوق ETF از عوامل اصلی رشد قیمت بیت‌کوین به محدوده ۶۰ هزار دلار بودند. در واقع اعتباری که این اتفاق برای ارزهای دیجیتال رقم زد، قیمت را به این سطح هدایت کرد. در چند ماه اخیر اخبار مثبت و همراه با بازار کریپتوکارنسی شدت بیشتری یافته است. روزانه تعداد کشورها و شرکت‌های بزرگ بیشتری هستند که به این بازار رو می‌آورند و میزان پرداخت از طریق رمزارزها در حال افزایش است. همه این موارد سبب بهبود سنتیمنت بازار شده است. از طرف دیگر با آپدیت‌هایی که بر روی ارزهای دیجیتال انجام می‌شود، آنها را به استفاده در بسیاری از زمینه‌ها نزدیک می‌کند. در ماه نوامبر قرار است که یک آپدیت جدید بر روی بیت‌کوین اجرا شود و از این طریق قراردادهای هوشمند به این بلاکچین اضافه گردد. این آپدیت از لحاظ بنیادی بیت‌کوین را تقویت خواهد کرد. در گذشته آپدیت بیت‌کوین سبب افزایش قیمت آن شده است، بنابراین در صورت تکرار این سناریو می‌توان به افزایش قیمت بیت‌کوین و ثبت قله جدید امیدوار بود.

از طرف دیگر بر اساس داده‌های درون شبکه‌ای با وجود افزایش قیمت، هولدرهای بلند مدت در حال افزایش هستند و همچنان تمایلی به فروش ندارند و این به معنی عدم عرضه و پیش بینی قیمت‌های بالاتر است.

d6c10bab 9cbe 407d b250 bfb4c253d06c MonOct182021 اقتصاددان نوشته

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان،    همچنین آدرس‌های فعال نیز در حال افزایش هستند، به طوری که در یک هفته نزدیک به ۲۰ درصد رشد یافتند. افزایش آدرس‌های فعال به معنی افزایش فعالیت و فاصله گرفتن از دوران رکودی است. بهبود هش‌ریت بیت‌کوین، افزایش ذخیره استخراج کنندگان و افزایش چشم‌گیر تراکنش‌های بالای ۱۰ میلیون دلار نیز از دیگر داده‌های مثبت این روزها است. تمامی موارد اشاره شده پیشی گرفتن تقاضا از عرضه را نشان می‌دهد.

f5554b47 b5b9 4ba0 b3fa dfe93699d3b9 MonOct182021 اقتصاددان نوشته

به نظر می‌رسد عوامل بنیادی، سنتیمنت و داده‌های درون شبکه‌ای با یکدیگر هم راستا بوده و حاکی از شرایط مطلوب بیت‌کوین در حال حاضر هستند.

اما بر اساس داده‌های سایت گلسنود میزان کیف پول‌های با موجودی بالای ۱۰ هزار بیت‌کوین در حال کاهش است که این تقریبا سیگنال منفی محسوب می‌شود. این موضوع به این معنیست که هولدرهای بزرگ در حال فروش دارایی خود هستند. از آنجایی که حجم بازار کریپتوکارنسی در حال افزایش است می‌توان استدلال کرد که این پول از بیت‌کوین خارج و وارد آلت کوین‌ها شده و یا در ولت‌های مختلف پخش و منتقل شده است. نکته منفی دیگر کاهش روند ورود استیبل کوین‌ها به بازار است. افزایش ورود استیبل کوین‌ها به معنی افزایش تقاضا است.

از دیدگاه تکنیکالی نیز معمولا ۱.۵ سال بعد از هر هاوینگ بیت‌کوین با رشد قیمتی همراه بوده است و در صورت تکرار سیکل‌ها درصد وقوع این اتفاق بالا خواهد بود.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت‌کوین

در حال حاضر بیت‌کوین در یک کانال صعودی در حال حرکت بوده که سقف این کانال مصادف با سقف تاریخی، خط روند صعودی بلند مدت و نسبت‌های فیبوناچی است. بنابراین درجه سختی این مقاومت دوچندان می‌باشد. بیت‌کوین بعد از نزدیک شدن به سطح اشاره شده عقب نشینی کرده و اکنون در قیمت حدودا ۶۰ هزار دلار قرار دارد. این ارز در محدوده ۵۷ الی ۶۰ هزار دلار دارای حمایت است. شاخص اسکویز مومنتوم نشان دهنده کاهش قدرت روند است. احتمال دارد بیت‌کوین مدتی در این محدوده نوسان کند. اگر بیت کوین بتواند بالای ۶۰ هزار دلار باقی بماند احتمال دستیابی به سقف قیمتی ۸۰ هزار دلار بالا است. در صورتی که ۵۴ هزار دلار را از دست دهد باید فعلا با قیمت‌های بالاتر از سقف تاریخی خداحافظی کرد.

در هر صورت اگر بیتکوین قادر به حفظ سطح ۶۰ هزار دلار شود، به سمت ۶۴ و سپس ۷۰ و ۷۴ هزار دلار حرکت خواهد کرد.

2572d34e cb65 414b a785 45e4ec6fff1f MonOct182021 اقتصاددان نوشته

 

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....