تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آبان 1401 - 19:53
کد خبر : 107597

بورس در مدار صعود

بورس در مدار صعود

در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل بورس تهران برای دومین روز متوالی رشد کرد و در مدار صعودی باقی ماند. اقتصاددان: در معاملات روز چهارشنبه بیست و پنجم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۳ هزار و ۱۴۹ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۱۳ هزار

در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل بورس تهران برای دومین روز متوالی رشد کرد و در مدار صعودی باقی ماند.

اقتصاددان: در معاملات روز چهارشنبه بیست و پنجم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۳ هزار و ۱۴۹ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۵۷۳ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با صعود هزار و ۷۰۱ واحدی در سطح ۴۰۱ هزار و ۴۷۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۴۷ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۴۷۸ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها 

امروز نمادهای «پارسان»، «وغدیر» و «شستا» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «کگل»، «شپدیس» و «وصندوق» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «صبا»، «ددانا» و «پخش» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «غصینو» و «فغدیر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و شستا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فرابورس و تلیسه پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۶ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۸۱۹ میلیارد تومان بود که ۲۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۹۲ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات چهارشنبه ۹۳ نماد صف خرید داشتند و ۲۳ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افزایش ۷۸ درصدی به ۲۲۶ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۲۱ درصد کاهش یافت و ۲۰۵ میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۸۶ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد حتوکا (شرکت حمل و نقل توکا) با صف‌ خرید ۱۳ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از حتوکا، نمادهای شفا (شرکت سرمایه گذاری شفا دارو) و بالاس (شرکت مهندسی ساختمان تأسیسات راه آهن) بیشترین صف خرید را داشتند.

 بورس در مدار صعود

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....