تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1400 - 11:56
کد خبر : 58071

بورس در انتظار واکنش به تقابل ریزش بازار جهانی

بورس در انتظار واکنش به تقابل ریزش بازار جهانی

بورس در انتظار واکنش به تقابل ریزش بازار جهانی و رشد قیمت دلار مهم‌ترین اخباری که سرمایه‌گذاران برای آغاز روز معاملاتی جدید باید بدانند به شرح زیر است: دوشنبه هفته قبل بورس تهران دوباره صعودی شد و شاخص کل با رشد ۱۹ هزار واحدی (معادل ۱.۳ درصد) به ۱.۵ میلیون واحد رسید. شاخص هم‌‌وزن هم

بورس در انتظار واکنش به تقابل ریزش بازار جهانی و رشد قیمت دلار

مهم‌ترین اخباری که سرمایه‌گذاران برای آغاز روز معاملاتی جدید باید بدانند به شرح زیر است:

دوشنبه هفته قبل بورس تهران دوباره صعودی شد و شاخص کل با رشد ۱۹ هزار واحدی (معادل ۱.۳ درصد) به ۱.۵ میلیون واحد رسید. شاخص هم‌‌وزن هم ۱.۳ درصد رشد کرد تا شاهد بازاری سبزپوش در آستانه تعطیلات ۶ روزه بورس باشیم.
ارزش معاملات خرد در روز معاملاتی قبلی بورس به حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان رسید. شیمیایی‌ها، فلزات و خودروسازان پرمعامله‌ترین صنایع و پالایشی یکم، شپنا و برکت پرمعامله‌ترین نمادها بودند.
حقیقی‌ها هفته قبل باز هم در نقش فروشنده ظاهر شدند و خروج پول ۷۰ میلیارد تومانی را رقم زدند. بیشترین ورود پول حقیقی به صنایع پالایشی، شیمیایی و زراعت و نمادهای شتران و شاراک بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در صنایع فلزات، بانک‌ها و خودروسازان و نمادهای فولاد، پالایشی یکم و خودرو بود.
در پایان معاملات روز معاملاتی قبل، ۳۱ درصد نمادها در مدار منفی معاملات قرار گرفتند که از این میان ۱۰ واحد درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۹۴۰ میلیارد تومان مواجه بودند. ۲۰ درصد نمادها هم صف‌های خریدی به ارزش ۱۳۰۰ میلیارد تومان را تجربه کردند.
فاطمی امین، وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت: دولت نه باید قیمت‌گذاری کند و نه باید قیمت را رها کند. باید تعرفه‌های واردات خودرو را با یک زمانبندی کاهش داد. از موضوعاتی که با اولویت ویژه به آن خواهم پرداخت بورس کالا است. به نظر من در حال حاضر ساختارها و قیمت‌ها عادلانه نیست و برنامه داریم که خیلی سریع این موارد را اصلاح کنیم؛ به خصوص در حوزه سیمان به سرعت مشکلات حل خواهد شد.
دهنوی، رئیس سازمان بورس: قیمت‌گذاری دستوری، بزرگ‌ترین دغدغه صنعت خودروسازی است. نتیجه قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو نه تنها موجب افزایش رفاه مردم نشده بلکه با آسیب به بنیان تولید، زیان سهامداران شرکت‌های تولیدکننده خودرو را در برداشته است.
یعقوبی، مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران، از انجام تمهیدات لازم برای عرضه کل سیمان تولیدی کشور در این بازار خبر داد.
محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس: انتظار ما این است که تا پایان سال شاخص، همان سقف گذشته خودش را تجربه کند.
با حکم شریعتمداری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی رضوانی‌فر برکنار و سید ضیاالدین شجاعی برهان به عنوان سرپرست شستا منصوب شد.
رشد شاخص دلار و افزایش دوباره تعداد مبتلایان کرونا در سطح جهان منجر به همراه صورتجلسه نشست جولای فدرال رزرو که نشان می‌دهد محدودسازی سیاست‌های انبساطی احتمالا زودتر از انتظار در دستور کار قرار خواهد گرفت، منجر به افت شدید کامودیتی‌ها در بازار جهانی شد. به طوری که مس تا کانال ۸۷۰۰ دلاری و نفت برنت تا کانال ۶۴ دلاری عقب‌نشینی کردند. البته بخشی از این ریزش‌ها برای فلزات جبران شد و در پایان هفته کاری میلادی مس به ۹۰۵۷ دلار، آلومینیوم به ۲۵۵۳ دلار و روی به ۲۹۳۴ دلار رسیدند. نفت برنت هم کار خود را در نزدیکی مرز ۶۵ دلار به پایان رساند.
قیمت دلار داخلی دیروز در معاملات پشت‌خطی تا سقف ۲۷۵۵۰ تومان صعود کرد اما نهایتا به ۲۷۳۳۰ تومان تعدیل یافت. دلار در تعطیلات مجموعا رشدی حدودا ۴۰۰ تومانی داشت.
قیمت سکه طرح جدید به ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید.
اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین خطاب به راب مالی (نماینده دولت بایدن در امور ایران) که نسبت احیای برجام ابراز تردید کرده بود نوشت: هنوز برای بدبین بودن خیلی زود است. گفت‌وگوهای وین به زودی از سر گرفته خواهد شد.
رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد وزرای پیشنهادی: وضعیت فعلی نتیجه گره زدن اقتصاد به خواست دیگران و شرطی شدن آن است. / سیاست خارجی متوازن، توسعه روابط با همسایگان، اولویت دادن به اقتصاد در تعاملات خارجی و مسئله فعال کردن دیپلماسی اقتصادی در اولویت دستور کار وزارت امور خارجه است.
منابع تجاری می‌گویند که صادرات ال پی جی ایران بین ماه‌ جولای تا آگوست به خاطر افزایش تقاضا از طرف چین به بالاترین میزان در دو سال گذشته رسید.
وزیر خارجه ژاپن وارد تهران شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....