تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 - 16:53
کد خبر : 74789

بزرگ‌ترین سقوط بورس در ۳ ماه اخیر +نمودار

بزرگ‌ترین سقوط بورس در ۳ ماه اخیر +نمودار

امروز شاخص کل بزرگ‌ترین سقوط در ۳ ماه کاری اخیر را پشت سر گذاشت. اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه، ۲۸ دی ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۳۰ هزار و ۵۴۰ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۹۳۱ واحد رسید. ریزش ۳۰ هزار واحدی شاخص بزرگ‌ترین سقوط

امروز شاخص کل بزرگ‌ترین سقوط در ۳ ماه کاری اخیر را پشت سر گذاشت.

اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه، ۲۸ دی ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۳۰ هزار و ۵۴۰ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۹۳۱ واحد رسید. ریزش ۳۰ هزار واحدی شاخص بزرگ‌ترین سقوط شاخص کل بورس پایتخت در ۳ ماه اخیر است. در ۵۷ روز کاری اخیر هیچ گاه شاخص با این شدت نزول نکرده بود.

شاخص هم وزن با افت ۸ هزار و ۵۲ واحدی در سطح ۳۳۷ هزار و ۳۱ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۲۰ واحد پائین آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۶۵۶ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، ۲۳ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۰ نماد بورسی و ۱۳ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۴۶۱ نماد کاهش قیمت داشتند که ۳۳۳ نماد بورسی و ۱۲۸ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۵ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۹۴ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای مؤثر بر افت شاخص

امروز اغلب نمادهای بازار سهام افت قیمت داشتند و نمادهای «فولاد»، «فارس» و «کگل» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند. «وپاسار»، «ونیرو» و «کمنگنز» نیز بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «هرمز» و «کگهر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بساما»، «اتکای» و «غصینو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فولاد صدرنشین است و شپنا و شتران در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای سنگا، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات خُرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۴ هزار و ۵۷ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴۶۳ میلیارد تومان بود که ۱۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و با افزایش ۱۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۷۶۲ میلیارد تومان رسید که ۶۸ درصد کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

بزرگ‌ترین سقوط بورس در 3 ماه اخیر +نمودار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....