تاریخ انتشار : شنبه 7 آبان 1401 - 20:24
کد خبر : 105749

برگزاری ۲ نوبت کنکور سراسری فقط برای دروس تخصصی

برگزاری ۲ نوبت کنکور سراسری فقط برای دروس تخصصی

رئیس سازمان سنجش از برگزاری ۲ نوبت کنکور سراسری برای سال ۱۴۰۲ خبر داد.   ‌پور عباس، رئیس سازمان سنجش در نشست خبری گفت: کنکور ۱۴۰۲ با ۶۰ درصد تأثیر قطعی آزمون سراسری و ۴۰ درصد تأثیر سوابق تحصیلی در ۲ نوبت برگزار می‌شود. به گفته وی نوبت اول آزمون سراسری به شیوه جدید دی

رئیس سازمان سنجش از برگزاری ۲ نوبت کنکور سراسری برای سال ۱۴۰۲ خبر داد.

 

‌پور عباس، رئیس سازمان سنجش در نشست خبری گفت: کنکور ۱۴۰۲ با ۶۰ درصد تأثیر قطعی آزمون سراسری و ۴۰ درصد تأثیر سوابق تحصیلی در ۲ نوبت برگزار می‌شود.

به گفته وی نوبت اول آزمون سراسری به شیوه جدید دی ۱۴۰۱ و نوبت دیگر آزمون تیر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و اعلام نتایج، شهریور خواهد بود.

از عصر فردا ثبت نام کنکور سراسری آغاز می شود

پورعباس افزود: از عصر فردا سامانه ثبت نام آزمون سراسری باز خواهد شد. برای اولین بار سیستم جامع را راه اندازی کرده ایم که در این سیستم فضایی را برای داوطلبان ایجاد کرده ایم که به وسیله آن  متقاضی می تواند مراحل مختلف ثبت نام و غیره را نگاه و بررسی کند.

او گفت: آزمون در دو نوبت صبح و عصر با توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیماری کرونا برگزار خواهد شد. نوبت دوم کنکور به عنوان تکرار است و هر نوبت شرکت در آزمون یک نمره کل برای دروس اختصاصی فراهم می کند که دو سال برای داوطلبان اعتبار دارد. آن ها بر اساس آن می توانند  انتخاب رشته کنند.

او ادامه داد: پذیرش داوطلبان یک بار در سال بیشتر نخواهد بود. ۴۰ درصد تاثیر قطعی سوابق و ۶۰ درصد نمره آزمون است.

او افزود: تمام داوطلبان بابد یک شماره تلفن همراه داشته باشند که برای هر بار قابل استفاده است؛ چرا که  پروفایل داوطلبان بر اساس این شماره تلفن است. هنگامی افراد مدارک را برای ثبت نام ارسال می کنند، برای دفعات بعدی لزومی به ارسال مجدد ندارند. داوطلبان باید در خصوص ثبت معدل دقت کافی کنند؛ زیرا در صورت مغایرت منجر به حذف داوطلبان از کنکور خواهد شد.

پور عباس افرود: داوطلبانی که در کافی نت ثبت نام کرده حتما اطلاعات ثبتی خود را چک کنند. تعداد حوزه ها عوض نخواهد شد و در این کنکور چهار و  نیم روز برای برگزاری آزمون خواهیم داشت. آموزش و پرورش به طور رسمی اعلام امادگی کرده است و اطلاعات را به درستی در اختیار سازمان سنجش قرار خواهد داد.

او ادامه داد: آزمون تخصصی برای بچه های سال ۱۲ متوسطه  انجام می شود  و پذیرش  از این داوطلبان در تابستان انجام خواهد شد. اگر آزمون این داوطلبان خوب بود می تواند ملاک قرار بگیرد و اعتبار خواهد داشت.

او افزود: آزمون را  از پذیرش جدا کرده ایم. پذیرش در سال یکبار انجام خواهد گرفت؛این احتمال وجود دارد که هر دانشگاه از بعد دو سال یعنی ۱۴۰۲  اعلام کند  و شرایطی مانند حد نصاب نمره بگذارد و برای پذیرش اقدام کنند که در این خصوص هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.

او گفت:درحال حاضر افرادی که قبلا دانشجو بوده اند  منعی برای شرکت در آزمون نخواهند داشت. امیدواریم با آموزش و پرورش هماهنگی ها  انجام شود تا این وزارتخانه معدل داوطلبان را ارسال کند و توصیه به افراد این است که معدل های واقعی خود را ثبت کنند.

پورعباس افزود: اعتبار آزمون به سلامت برگزار شدن آن است و ۹۰۰ نفر با تجهیزات پیچیده می خواستند وارد جلسه آزمون شوند.

او افزود: حتی در آزمون شبهه ای  مبنی بر  دریافت ۳۰۰ میلیون تومان  از داوطلبان مطرح شد  تا سوالات آزمون شبهه را در اختیارشان قرار داده شود که اصلا این موضوع درست نیست و آزمون ۱۴۰۳ ایمنی ها را به طور دقیق و کامل  خواهد داشت.

او ادامه داد: پنجره واحد سازمان سنجش برای خودمان است و معتقدم که نتوانسته به پنجره واحد متصل شود زیرا داده های تولیدی ما متقاضی داشته است. هجمه کاری که به ما داده می شود در روزهای خاص مانند شب آخر مهلت زمان ثبت نام، هیچ پنجره واحدی به غیر از خود سازمان سنجش نتوانسته ان را پشیبانی کند و امور ثبت نامی در پنجره واحد خود سازمان سنجش خواهد بود.

او افزود: از هزار نفر تعداد۳۰۰ نفر شرکت نکرده و محکوم به تقلب  هستند و برای این ۷۰۰ نفر هیات ذی ربط باید تصمیم گیری کنند و داوطلبان پایین حد نصاب محکوم و بر اساس حکم ها عملیاتی می شود. داوطلبانی که تعیین تکلیف نشده می توانند در آزمون سال جاری شرکت کنند و اگر حکمی برای آن ها صادر شود ثبت نام آنها کن لم یکن است و وجهه ثبت نامی عودت داده خواهد شد.متخلفان مجرم نبوده و بین یک تا ده سال محروم از آزمون خواهند شد.و افرادی که کمک به انجام تخلف کرده یک تا پنج سال زندان برایشان است.

او گفت: در سال ۱۴۰۳ سیستم های الکترونیکی اگر آماده بشود تمام مشکلات آن برطرف می شود، ما نرم افزارها را به روز کرده و مسئله جدی اجرای آن در حوزه ها است.

او گفت: وجه ثبت نام برای آزمون، ۱۳۰ هزار تومان است، به علاوه بابت خدمات پیامکی سه هزار تومان باید برای ثبت نام بپردازند.

پیش بینی لازم برای  اتباع خارجی فاقد کد ملی

جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: داوطلبان چندین نوبت می توانند شرکت کنند  و اعتبار آن دو سال است و زمان پذیرش تا چهار دوره اعتبار خواهد داشت. نتایج و کارنامه اولیه و نهایی در سیستم جامع برای داوطلبان نمایش داده می شود.

او افزود:برای  اتباع خارجی فاقد کد ملی در سیستم جامع پیش بینی لازم شده است. تا قبل از برگزاری آزمون امکان ویرایش برای داوطلبان وجود دارد.ضرایب دروس در هر گروه آزمایشی ثابت و زیر گروه آزمایشی حذف شده اند.

او ادامه داد: در مراحل مختلف اطلاعات به صورت پیامک به داوطلبان ارسال می شود و امکان انجام پنج بار ویرایش برای داوطلبان پیش بینی شده است؛ داوطلبان بعد از پایان ثبت نام مدارک ثبت نامی را کنترل کنند  تا دچار مشکلی نشوند.

در مرداد داوطلبانی که علاقه مند در گزینش باسند کارنامه برای این افراد بر اساس بیشترین نمره کسب شده در بین دو نوبت به عنوان نمره اختصاصی داوطلبان منظور می شود و در نیمه دوم مرداد داوطلبان مجاز به  انتخاب رشته کرده و در شهریور نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

مجازات داوطلبان متخلف بستگی به نوع تخلف از اخطار تا محروم از آزمون سراسری است

مروتی سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشورگفت: در سال ۱۴۰۱ یک قولی به افراد داده شد  که عدالت آموزشی رعایت و حق فردی ضایع نشود.

او افزود: داوطلبانی با وسایل مخصوص تقلب وارد جلسه آزمون شده که صورت جلسه شده و مجازات آن ها بستگی به نوع تخلف از اخطار تا محروم از آزمون سراسری است.

داوطلبانی که شبهه در آزمون دارند که در حدود هزار نفر هستند که ۷۷۷نفر در آزمون مجددا شرکت کرده اند و تعدادی از این داوطلبان حد نصاب را کسب و هشت نفر بالاتر از کنکور نمره شان بالاتر شده است و احتمال دارد بین ۳۰ تا ۵۰ نفر نمره لازم حد نصابی را کسب و رفع شبهه خواهد شد و بقیه محرومیتی برای شرکت در آزمون بعدی اینگونه داوطلبان نخواهند شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....