تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آبان 1402 - 21:36
کد خبر : 147066

برگزاری نشست تخصصی شاهنامه

برگزاری نشست تخصصی شاهنامه

عصر روز پنج شنبه ۲۵ آبان ماه نشست تخصصی شاهنامه پژوهی با تکیه بر دوران جمشید و رویدادهای آن و بر آمدن فریدون در خانه ی اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد. در این نشست که با باشندگی شاهنامه پژوهان حرفه ای و استادان نام آور این علم برگزار شد، بخشی از شاهنامه بطور تخصصی بررسی

عصر روز پنج شنبه ۲۵ آبان ماه نشست تخصصی شاهنامه پژوهی با تکیه بر دوران جمشید و رویدادهای آن و بر آمدن فریدون در خانه ی اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

در این نشست که با باشندگی شاهنامه پژوهان حرفه ای و استادان نام آور این علم برگزار شد، بخشی از شاهنامه بطور تخصصی بررسی شد.
استاد منوچهر پیشوا، استاد محمد رضا رضوی، استاد محمد باقر یوسفی و دیگر اساتید حضور داشتند.
مهندس مهرداد پورمند دبیر نشست های شاهنامه پژوهی موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم، اداره ی جلسه را بر عهده داشتند. سرکار خانم دکتر افرا روزبهانی، سرکار خانم زهرا گلسرخی، سرکار خانم طیبه احمدی از جمله بانوان اندیشمند و دانشمند شاهنامه پژوه حاضر در نشست بودند‌
پیش از شروع رسمی برنامه خانم روزبهانی طی سخنانی یادآور شد عشق به شاهنامه و عشق یه ایران و فرهنگ رخشای این کشور ماها را از راه های دور و نزدیک به اینجا می کشاند.
خانم گلسرخی در تایید ایشان به حضور مرتب همراه با شوق افراد اشاره کرد و اینکه در هر نشست مطلب تازه و جدیدی فرا گرفته می‌شود.
سرکار خانم احمدی منشی جلسه به ثبت و ضبط نکات علمی کشف شده در نشست پرداختند.
جناب مهندس محمد رضا لک و جناب مهندس موسوی از دیگران خوانش گران شاهنامه در این نشست بودند.
این برنامه همراه با توضیحات علمی و دانشمندانه ی جناب مهندس منوچهر پیشوا همراه بود و ایشان توضیحات مفیدی راجع به شاهنامه دادند.
آقای محمد باقر یوسفی به نقش و تفاوت عقل و خرد و انواع خرد اشاره کردند و گفتند از،جهت فلسفی و عملی جا دارد نقش عشق هم در میانه ی عقل و خرد بررسی شود.
مهندس مهرداد. پورمند از اعضای موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم، راجع به وجود جبر و اختیار در زندگی و در شاهنامه اشاره نمودند که استاد. محمد رضا رضوی این بحث را به گستردگی پی گرفتند. آقای مسعود جهان نما حقوقدان و شاهنامه پژوه به لزوم درس گرفتن از وقایع مندرج در شاهنامه پرداختند و نکات ظریف،دقیق و کارشناسانه ای در این باره را بیان نمودند.
محمد رسولی در پاسخ به پرسشی که مطرح شد توضیحاتی ارائه نمود.
نشست شاهنامه پژوهی تخصصی راس ساعت مقرر خاتمه یافت.
در این نشست استاد غلام رضا عمرانی محقق ،مؤلف، دانشمند و شاهنامه پژوه و سیستان شناس نامدار به دلیل مسافرت حضور نداشت.
در پایان دکتر محمد رسولی از یکایک افراد جهت شرکت در این برنامه سپاسگزاری نمود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....