تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آذر 1399 - 21:02
کد خبر : 28443

برخورد با توهین یک سلبریتی خاص به لرها

برخورد با توهین یک سلبریتی خاص به لرها

پیشنهاد متفاوت یک فعال لر برای برخورد با توهین یک سلبریتی خاص به لرها هموطن بازیگری در برنامه ای که از اینترنت پخش می شد و نه رسانه ملی، عمدا یا سهوا به قوم دلاور لر توهین می کند و جامعه ما نیز پاسخ های متفاوتی به این توهین می دهد، از توهین، فحاشی و

پیشنهاد متفاوت یک فعال لر برای برخورد با توهین یک سلبریتی خاص به لرها

هموطن بازیگری در برنامه ای که از اینترنت پخش می شد و نه رسانه ملی، عمدا یا سهوا به قوم دلاور لر توهین می کند و جامعه ما نیز پاسخ های متفاوتی به این توهین می دهد، از توهین، فحاشی و تهدید به قتل و اسیدپاشی تا پیگیری در دادگاه و مجلس.

اما پرسش این است چگونه در یک برنامه اینترنتی که هیچ جایگاهی در افکار عمومی ایران نداشت و مطرح نبود، به یکباره به یک قوم توهین می شود و ما لرها نیز با هیجانات و واکنش های احساسی خود در شبکه های اجتماعی، این برنامه را معروف کردیم و تبلیغی برای آن شدیم؟

آیا ما فهمیدیم چه کردیم؟ هم وجهه بد و زشتی از خود ایجاد کردیم و کارنامه قومی خود که مرهون دلاوری های اجداد و گذشتگان مان است و میراث خور آن بودیم و هستیم را در میان دیگر ایرانیان خراب کردیم و هم غفلت انگیزانه، برنامه توهین آمیز را مطرح تر و پربازدیدتر کردیم.

حتی احتمال دارد تهیه کنندگان و سازندگان برنامه، با علم به جامعه شناسی و پیش بینی و رفتارشناسی ما لرها در قبال رویدادها، خصوصا توهین ها به مردم لر، این بازی را بوجود آوردند و شوربختانه برخی از ما نیز در این پازل بازی کردند و بدون اینکه خود متوجه شوند به تبلیغ کننده این برنامه تبدیل شدند.

ما بجای اینکه در قبال هموطنی که با انگیزه های معلوم یا نامعلوم به ما توهین کرده، از طریق پیگیری قانونی دنبال حفظ و دفاع از حقوق و شخصیت جامعه مان باشیم، اولا با توهین و تهدید این شخص، خود را بعنوان مردمی بدوی در افکار عمومی معرفی کردیم و هم به مطرح شدن این برنامه کمک شایانی نمودیم.

بنظرتان با این پاسخ احساسی که برخی از ما لرها انجام دادند، چه کسی بیشترین ضربه را خورده؟بله درست حدس زدید، جامعه لر و احتمالا بدجور هم رو دست خورده ایم!

اما راهکار و پیشنهاد نگارنده؛

بیاییم بجای توهین، فحاشی و تهدید، همزمان با پیگیری های قضایی و حقوقیِ حقوقدانان و وکلای لرتبار، بخاطر توهین رخ داده در این برنامه به لرها، کمپین تحریم تماشای آن برنامه اینترنتی را تشکیل دهیم.

جایی که عقل و خرد هست، چرا احساسات کور؟

 

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....