تاریخ انتشار : یکشنبه 12 بهمن 1399 - 22:14
کد خبر : 33531

بحران اصلی کشور سرمایه و سرمایه داری است

بحران اصلی کشور سرمایه و سرمایه داری است

گفته میشود ایران ۹ برابر جمعیت خود، از مواهب الهی و منابع زیر زمینی برخوردار است. اما چرا فقر و فلاکت دامان این کشور را رها نمی کند!؟ اقتصاددان: *مهمترین چالش اقتصادی ایران بحران ارزش افزوده و مدیریت سرمایه گذاری است*. اکنون بازارهای مالی بشدت متورم شده اند و گلوی بخش اقتصاد مولد را هر

گفته میشود ایران ۹ برابر جمعیت خود، از مواهب الهی و منابع زیر زمینی برخوردار است.

اما چرا فقر و فلاکت دامان این کشور را رها نمی کند!؟

اقتصاددان: *مهمترین چالش اقتصادی ایران بحران ارزش افزوده و مدیریت سرمایه گذاری است*. اکنون بازارهای مالی بشدت متورم شده اند و گلوی بخش اقتصاد مولد را هر روز بیشتر می فشارد. بخش مولد اقتصاد با بازدهی نرمال و زیر نرمال بدلیل مشکلاتی چون تحریم و کرونا، توان رقابت با بازدهی های جهشی بالای ۱۰۰ درصد در سال بخشهای مالی را ندارد.

اکنون بخش مسکن ایران به یک سیاهچاله تبدیل شده است، که توان بلعیدن تمام سرمایه های کشور را دارد و متاسفانه رقابت تولید با خانه های کلنگی با اختلاف زیاد به نفع خانه های کلنگی با ارزش افزوده صفر به انضمام هزینه استهلاک است.

تمام سرمایه گذاری ها در بازارهای طلا و ارز نه تنها هیچ ارزش افزوده ایی ندارند، بلکه باعث کاهش ارزش پول ملی و تورم و … میشوند.
*سرمایه گذاری عظیم و سرسام آور با ارزش افزوده صفر مطلق در بازارهای مسکن،طلا و ارز. بدون ایجاد حتی یک شغل*.

آنچه در ایران در جریان است، سرمایه داری بی رحم و غیر اخلاقی است که هیچ محدودیتی را نمی پذیرد. موازنه کار و سرمایه، ناترازی عمیقی به سمت سرمایه دارد و نیروی کار در الاکلنگ توازن، به خاک سیاه نشسته است.

هزینه فرصت مفتخوارگی در ایران بشدت پایین نگه داشته شده است و تنها با ۲۲ هزار دلار سرمایه میتوان برای همیشه کار نکرد. اما این رقم در کشورهای لیبرالیستی و سرمایه داری بین ۱/۵ تا ۴ میلیون دلار است.

برای حفظ ارزش سرمایه به بازارهای مالی و طلا و ارز هجوم برده ایم. غافل از اینکه ارزش پول ملی سقوط خواهد کرد و آنچه نصیب میشود، هباب است، نه ارزش افزوده و سود واقعی.

در حقیقت در بخش سرمایه گذاری ما داریم از ترس مرگ خودکشی می کنیم.

راهی بجز اصلاح نظام مالی کشور نیست.

این راه به ترکستان می رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....