تاریخ انتشار : جمعه 5 فروردین 1401 - 21:17
کد خبر : 82277

بانک مرکزی روسیه تحریم می‌شود؟

بانک مرکزی روسیه تحریم می‌شود؟

یک ماهی از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و این کشور تاکنون از سوی مجامع بین‌المللی با تحریم‌های زیادی مواجه شده است. با این حال روسیه از مواضع خود عقب نشینی نکرده و همچنان در حال حمله به اوکراین است. امروز نیز بانک مرکزی اوکراین از موسسه بین‌المللی سوئیفت خواست تا دسترسی بانک مرکزی روسیه

یک ماهی از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و این کشور تاکنون از سوی مجامع بین‌المللی با تحریم‌های زیادی مواجه شده است. با این حال روسیه از مواضع خود عقب نشینی نکرده و همچنان در حال حمله به اوکراین است.

امروز نیز بانک مرکزی اوکراین از موسسه بین‌المللی سوئیفت خواست تا دسترسی بانک مرکزی روسیه به این سامانه را قطع کند.

Loading...

براساس گزارش راشاتودی، بانک مرکزی اوکراین از سامانه پیام رسان بین بانکی بین المللی موسوم به سوئیفت خواست تا دسترسی بانک مرکزی روسیه را قطع کند.

اوکراین به دنبال آن است تا از این طریق توانایی روسیه برای انجام تراکنش‌های مالی بین‌المللی را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

بر اساس بیانیه بانک مرکزی اوکراین، کی‌یف اعلام کرده این اقدام انزوای مالی بین المللی روسیه را تقویت کرده و ابزار موثری برای مقابله حداکثری با روسیه در فضای مالی است.

مسدود شدن ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی روسیه

پس از آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین آمریکا، اروپا و برخی متحدان غرب شروع به تحریم بانک‌های بزرگ روسیه و شرکت‌های دولتی این کشور کردند و حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی روسیه را هم مسدود کردند.

اگرچه اتحادیه اروپا دارایی‌ها و ذخایر بانک مرکزی روسیه را تحریم کرده اما هنوز هم کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند در شرایط اضطراری با این کشور تراکنش مالی داشته باشند.

چند هفته پیش اتحادیه اروپا دسترسی هفت بانک روسی به سوئیفت را مسدود کرد.

در صورتی که دسترسی بانک مرکزی روسیه هم به سوئیفت مسدود شود انجام تراکنش های مالی برای روسیه تا حدودی سخت تر خواهد شد و این کشور در بازپرداخت وام‌ها و بدهی‌های خود با مشکل مواجه می‌شود.

البته روس‌ها طی سال‌های گذشته یک سامانه جایگزین سوئیفت به نام SPFS راه اندازی کرده که این سامانه این امکان را فراهم می‌کند که در بستری مشابه سوئیفت پیام‌های بین بانکی رد و بدل شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....