تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 - 15:56
کد خبر : 125830

بانکی با ۲۴۵ هزار میلیارد تومان املاک لوکس

بانکی با ۲۴۵ هزار میلیارد تومان املاک لوکس

  گزارشات منتشر شده توسط بانک آینده نشان می دهد تمرکز تسهیلات این بانک تا آذر پارسال بیش از ۶۲ % از کل تسهیلات این بانک به اشخاص مرتبط با آن اعطا شده است!!! اما این تمام ماجرای بانک آینده نیست؛ ارزش ۴۳ فقره املاک این بانک به بیش از ۲۴۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد

 

گزارشات منتشر شده توسط بانک آینده نشان می دهد تمرکز تسهیلات این بانک تا آذر پارسال بیش از ۶۲ % از کل تسهیلات این بانک به اشخاص مرتبط با آن اعطا شده است!!!

اما این تمام ماجرای بانک آینده نیست؛

ارزش ۴۳ فقره املاک این بانک به بیش از ۲۴۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد در‌حالی‌که مجموع تسهیلات پرداختی شبکه بانکی به مواردی نظیر ساخت خود مالکی، مشارکت نهضت ملی مسکن، مسکن روستایی و حوادث غیرمترقبه(سیل، زلزله و…) طی دو سال اخیر فقط ۶۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

به عبارتی، ارزش املاک بانک آینده ، حدودا ۴ برابر تسهیلات شبکه بانکی به ساخت مسکن در کل کشور است!!!

اما درمقابل، این بانک بعد از بانک مسکن، ۷۳% از تسهیلات خود را به بخش مسکن و ساختمان اعطا کرده که نه‌تنها به مردم اعطا نشده بلکه با اعطا به شرکت‌های زیرمجموعه، صرف ساخت پروژه‌های لوکسی همچون ایران‌مال و هتل روتانا و غیره گردیده است.

در طبقه‌بندی املاک این بانک، تنها مجموعه ایران‌مال با ارزش‌گذاری بیش از ۱۹۳ هزار میلیارد تومانی سهم حدود ۷۹% از کل املاک را دارد. بعد از این مجموعه نیز هتل روتانا مشهد هم با ۲۲هزار میلیارد تومان در رتبه دوم قرار دارد. دو مجموعه کاملا لاکچری که بسیاری از تجهیزاتش وارداتی هستند !

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....