تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 - 23:15
کد خبر : 104225

بانک‌ها؛ سبزترین گروه در روز صعودی بورس+اینفو

بانک‌ها؛ سبزترین گروه در روز صعودی بورس+اینفو

در روزی که تمامی شاخص‌های بازار سهام رشد کردند، گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری سبزترین گروه بازار بود که تمامی نمادهای آن رشد قیمت داشتند. اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه نوزدهم مهر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۹ هزار و ۶۶۲ واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و

در روزی که تمامی شاخص‌های بازار سهام رشد کردند، گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری سبزترین گروه بازار بود که تمامی نمادهای آن رشد قیمت داشتند.

اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه نوزدهم مهر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۹ هزار و ۶۶۲ واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و ۳۱۳ هزار و ۵۸۲ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس با رشد ۳ هزار و ۲۰۵ واحدی در سطح ۳۷۸ هزار و ۹۰۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۴۲ واحد بالا آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۹۱۵ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «شپنا»، «فولاد» و «فملی» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «اپال»، «کویر» و «بشهاب» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «شگویا» و «دماوند» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «هرمز»، «کشرق» و «صبا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شپنا و شتران در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، وطوبی و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

امروز گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری سبزترین گروه بازار بود که تمامی نمادهای آن رشد قیمت داشتند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳ هزار و ۴۸۴ میلیارد تومان بود که ۴۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات سه‌شنبه ۸۹ نماد صف خرید داشتند و ۴۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲۵ درصدی به ۲۵۳ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۵۰ درصد کاهش یافت و ۸۰ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۱۰ میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۱۵۷ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد تپسی (شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس) با صف‌ خرید ۳۵ میلیارد تومانی برای چهارمین روز متوالی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از تپسی، نمادهای غدشت (شرکت دشت مرغاب) و غنوش (شرکت نوش مازندران) بیشترین صف خرید را داشتند.

در پایان معاملات امروز اغلب صف‌های فروش جمع آوری شدند و تنها دو نماد فمراد و حپترو صف فروش داشتند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....