تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 تیر 1402 - 22:34
کد خبر : 132843

حماسه‌حسینی ،باز محرم شد و ایام تو

حماسه‌حسینی ،باز محرم شد و ایام تو

  بسیاری از نویسندگان و مفسران شیعی از قیام امام حسین (ع) رویکرد حماسى و قیام ضد ظلم را بازخوانی کرده‌اند. درست است که امام حسین (ع) را مظلوم، بی یاور، جفاکارانه و نامردانه به شهادت رساندند و خانواده و عزیزان ایشان را به اسارت بردند که این قصه و غصه تا ابد به چشمانی

 

بسیاری از نویسندگان و مفسران شیعی از قیام امام حسین (ع) رویکرد حماسى و قیام ضد ظلم را بازخوانی کرده‌اند.
درست است که امام حسین (ع) را مظلوم، بی یاور، جفاکارانه و نامردانه به شهادت رساندند و خانواده و عزیزان ایشان را به اسارت بردند که این قصه و غصه تا ابد به چشمانی گریان و چهره‌ای محزون و قلبی غم دار محتاج است… ، اما رویکردی که اصالت واقعی دارد رویکردی حماسی به قیام سیدالشهدا (ع) است تا از رهگذر آن در طول تاریخ بتوان به اثبات حقانیت جبهه حق، عدالت خواهی، اسلام ناب، مبارزه با ظلم و بیداد و در مقابل آن افشای جبهه باطل که با نقابی بر چهره اسلام اصیل درصدد تحریف اسلام واقعی، تطهیر ظلم و به حاشیه راندن حق طلبی و نه مصلحت گراست.
متفکر بزرگ اسلامی که جان عزیز خود را در مبارزه با انحراف، التقاط فکری داد، آیت الله شهید مرتضی مطهری رحمت الله علیه با همت بلند به خوبی از این مسئولیت برآمده است و در کتاب‌های متعدد به ویژه مجموعه سه جلدی “حماسه حسینی” به تحریف‌های وارده به قیام امام حسین(ع) پرداخته و با نقد عالمانه به جاویدانى نهضت سیدالشهداء جانى تازه داده است. سینه زنی، عزاداری، نوحه خوانی، شرکت در مجالس و دادن نذری و خیرات کاری بس ارزنده است و کمترین کاری است که از ما برمی‌آید و اتفاقا باید خیمه عزاى سالار شهیدان هرسال پر شورتر از گذشته باشد. بازخوانی قیام امام حسین علیه السلام و یاران ایشان در پرتو کتب و تالیفات ارزنده، برای نسل جوان و امروزی ما یک ضرورت است. کتاب “حماسه حسینی” استاد “مرتضی مطهری”/بررسى تاریخ عاشورا-محمد ابراهیم آیتى/قصه کربلا-على نظرى منفرد/سفرشهادت-سیدموسى صدر/پیشواى شهیدان-سیدرضا صدر/در طلب عیش مدام (بازاندیشى وتحلیل درس هاى عاشورا براى روزگارما )-محسن اسماعیلى از جمله تالیفات و کتب هاى ارزنده براى مطالعه در ایام محرم براى معرفت افزایی بیشتر نسبت به قیام عاشورا است.
باز محرم شد و ایام تو
هر چه فراموش به جز نام تو
نام تو یعنى همه نام ها
نام تو تسبیح و مناجات ما
*السلام علیک یا اباعبد الله*

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....