تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 فروردین 1402 - 15:17
کد خبر : 121469

“بازی های سیاسی” آمریکا و منطقه تایوان پاسخی محکم در پی خواهد داشت

“بازی های سیاسی” آمریکا و منطقه تایوان پاسخی محکم در پی خواهد داشت

مسئله تایوان محور منافع اصلی چین، پایه اصلی مناسبات سیاسی چین و آمریکا و اولین خط قرمز در روابط دو کشور است. آمریکا با وجود اذعان به تعهدی جدی خود بر رعایت اصل «چین واحد»، گفتار و رفتاری را انجام می دهد که با این اصل مغایر است و پیوسته شاهد بازی های سیاسی این

مسئله تایوان محور منافع اصلی چین، پایه اصلی مناسبات سیاسی چین و آمریکا و اولین خط قرمز در روابط دو کشور است. آمریکا با وجود اذعان به تعهدی جدی خود بر رعایت اصل «چین واحد»، گفتار و رفتاری را انجام می دهد که با این اصل مغایر است و پیوسته شاهد بازی های سیاسی این کشور برای به چالش کشیدن این اصول بوده ایم. دیدار مک کارتی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان و سومین فرد مهم در نظامی سیاسی آمریکا با تسای یینگ ون یک چالش جدی برای تعهدات مهم آمریکا به چین است و باعث از بین رفتن اعتبار آمریکا شده است. این اقدام همچنین یک رویداد سیاسی با قصد افزایش روابط دولتی میان آمریکا و منطقه تایوان برای دستیابی به حمایت از تایوان در برابر چین به حساب می آید که ضرر جدی به صلح در تنگه تایوان، روابط چین و آمریکا و نظام بین المللی خواهد آورد.

منطقه تایوان بخشی از سرزمین چین است و حل مسئله تایوان از امور داخلی چین به شمار می رود. به راه انداختن این نمایش سیاسی از سوی آمریکا و مقام های منطقه تایوان، واقعیت تعلق داشتن تایوان به چین، گرایش به یکپارچگی کامل سرزمین چین و نیز روند حمایت اکثر کشورهای جهان از اصل چین واحد را تغییر نخواهد داد.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....