تاریخ انتشار : جمعه 4 خرداد 1403 - 0:26
کد خبر : 167367

بازدید شی جین‌پینگ از ری‌جائو در استان شان‌دونگ

بازدید شی جین‌پینگ از ری‌جائو در استان شان‌دونگ

بعد از ظهر چهارشنبه ۲۲ مه/۲ خرداد به وقت پکن، «شی جین‌پینگ» دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین به بازدید از وضعیت بخش‌های مختلف شهر «ری‌جائو» در استان «شان‌دونگ» پرداخت. وی ابتدا به دیدن بندر ری‌جائو و مسیر پیاده‌روی سبز ساحلی در این شهر رفت و با روند هوشمندسازی و توسعه سبز این بندر،

بعد از ظهر چهارشنبه ۲۲ مه/۲ خرداد به وقت پکن، «شی جین‌پینگ» دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین به بازدید از وضعیت بخش‌های مختلف شهر «ری‌جائو» در استان «شان‌دونگ» پرداخت. وی ابتدا به دیدن بندر ری‌جائو و مسیر پیاده‌روی سبز ساحلی در این شهر رفت و با روند هوشمندسازی و توسعه سبز این بندر، گسترش اجرای سیاست درهای باز، تقویت حفاظت و احیای محیط زیست ساحلی و ارتقاء کیفیت معیشت مردم از نزدیک آشنا شد.

احداث بندر ری‌جائو در سال ۱۹۸۲ آغاز شد و در سال ۱۹۸۶ این بندر به بهره‌برداری رسید. بندر ری جائو با ۷۶ اسکله تولیدی و بیش از ۸۰ مسیر تجارت داخلی و خارجی کانتینر، یکی از پایگاه‌های مهم انتقال انرژی و خرید عمده مواد خام در جهان است. این بندر از نظر توان عملیاتی در حمل محموله‌های سنگ آهن، سویا و کک نفتی رتبه اول را در کشور دارد.

بعد از بازدید از بندر «ری جائو»، شی جین پینگ از پیاده‌روی سبز ساحل این شهر بازدید کرد و همراه با بررسی وضعیت زیست محیطی خط ساحلی پس از احیا، با شهروندان و گردشگران صمیمانه گفتگو کرد. رهبر چین تاکید کرد، خوشبختی با دستان مردم ساخته می‌شود و باید با ادامه تلاش های عملی، توسعه باشکوه ملت چین را تحقق بخشید و روزهایی بهتر را برای مردم ساخت.

پیاده‌روی سبز ساحل شهر ری‌جائو با طول کل حدود ۲۸ کیلومتر، یک مسیر ساحلی با امکانات جامع و متنوع است شامل سکوهای تماشا، پیاده‌روی ورزشی و جایگاه‌های استراحت برای گردشگران است. در طول روند ساخت این پیاده‌روی سبز ساحلی، ایده «مبناهای زیست‌محیطی» مورد توجه قرار گرفته و به ویژه مناطق ضعیف از نظر زیست‌محیطی مانند حوضچه‌های متروکه پرورش میگو و زمین‌های غیر قابل کشت و کار به ترتیب مورد احیا شده‌اند. در عین حال، در جریان بازسازی ۵ هزار متر از ساحل نیز تلاش شده از یکپارچگی و وضعیت طبیعی اکوسیستم دریایی حفاظت شود.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....