تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 اسفند 1401 - 20:43
کد خبر : 117504

بازار دلار به استقبال گروسی رفت

بازار دلار به استقبال گروسی رفت

یکی از نکات مهمی که موجب نزول دلار شده فاند خبری سفرگروسی به تهران است. در شرایط فعلی بازار در انتظار سفر رافائل گروسی به تهران است.طبق خبرهای منتشر شده قرار است فردا گروسی به تهران بیاید و روز شنبه با رئیسی دیدار کند. اقتصاددان: تقریبا ۹ روز از آغاز فعالیت مرکز مبادله ارز و

یکی از نکات مهمی که موجب نزول دلار شده فاند خبری سفرگروسی به تهران است. در شرایط فعلی بازار در انتظار سفر رافائل گروسی به تهران است.طبق خبرهای منتشر شده قرار است فردا گروسی به تهران بیاید و روز شنبه با رئیسی دیدار کند.

اقتصاددان: تقریبا ۹ روز از آغاز فعالیت مرکز مبادله ارز و طلا می گذرد. نرخ دلار مبادله ای در اولین روز فعالیت این مرکز یعنی۲ اسفند در محدوده ۴۱ هزار ۴۵۹ تومان به فروش رسید.

ورود دلار مبادله ای به کانال ۴۴هزار

روز گذشته هم قیمت دلار مبادله ای در محدوده ۴۳ هزار و ۸۱۵ تومان به کار خود پایان داده بود اما امروز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه نرخ دلار مبادله وارد کانال ۴۴ هزار تومان شد و به ۴۴ هزار و ۶۴۷ تومان رسید.

افزایش ۳ هزار تومانی قیمت دلار مبادله ای در ۹ روز

این قیمت نسبت به ۲ اسفند ۳ هزار و ۱۸۸ تومان افزایش را نشان می دهد و نسبت به دهمین روز اسفند درحدود ۸۳۲ تومان رشد کرده بود. همچنین قیمت یورو نیز در این مرکز ۴۷ هزار و ۵۳۸ تومان اعلام شد.

قیمت درهم مبادله ای چقدر شد؟

قیمت درهم امارات هم در مرکز مبادله ارز و طلای ایران امروز ۱۲ هزار و ۱۵۷ تومان بود. روز های گذشته درهم مبادله ای در کانال ۱۱ هزار تومان قرار داشت.

همچنین در این مرکز، نرخ حواله دلار ۳۸ هزار و ۸۲۳ تومان، نرخ حواله یورو ۴۱ هزار و ۳۳۸ تومان و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۵۷۱ تومان بود.

قیمت دلار و باقی ارزهای اعلام شده در تابلوهای مرکز مبادله، به عنوان ارزهای خدماتی و مسافرتی شناخته می‌شوند و قیمت ارز توافقی که در سایت کانون صرافان اعلام می‌شود، به قیمت‌های بازار آزاد نزدیک‌تر است.

قیمت دلار و یورو توافقی در بازار امروز

قیمت دلار توافقی امروز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ در سایت کانون صرافان ایرانیان میانگین قیمت دلار توافقی ۵۱هزار و ۳۹۳ تومان بود که در مقایسه با عصر دیروز ۵۵۸ تومان پایین آمده بود.

قیمت یورو توافقی نیز به طور میانگین ۵۴ هزار و ۲۲۰ تومان و قیمت توافقی درهم امارات نیز ۱۴ هزار و ۱۱۲ تومان از سوی کانون صرافان اعلام شده است.

سایه نزول درهم بر سر دلار

در بازار آزاد هم نرخ دلار امروز هم مانند روز گذشته نزولی بود. تحلیلگران ارزی باور دارند با کاهش تب نرخ حواله درهم، دلار نیز در حال اصلاح شدن است.

از سوی دیگر سیگنال نزول هرات و سلیمانیه موجب شده تهران شاهد تداوم کاهش نرخ دلار باشد.

بازار دلار به استقبال گروسی رفت

البته یکی از نکات مهمی که موجب نزول دلار شده اثر خبری سفرگروسی به تهران است. در شرایط فعلی بازار در انتظار سفر رافائل گروسی به تهران است. طبق خبرهای منتشر شده قرار است فردا گروسی به تهران بیاید و روز شنبه با رئیسی دیدار کند.

این خبر موجب شده عده ای از معامله گران برای مدیر کل آژانس انرژی اتمی فرش قرمز پهن کنند و در خریدهای خود احتیاط کنند و در انتظار نتایج این سفر هستند.

عقبگرد قیمت طلا و سکه

بازار طلا و سکه نیز امروز به دلیل نوسانات کاهشی نرخ ارز نزولی بود.

قیمت طلای جهانی امروز ۳ دلار افت کرد و در محدوده ۱۸۳۵دلار به فروش رسید.

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلای ۱۸ عیار طبق سایت اتحادیه طلا و ارز نزدیک به ۱۴هزار تومان ارزان تر از روز قبل به فروش رسید.نرخ طلا ۱۸ عیار عصر امروز در محدوده ۲میلیون و ۴۹۴ هزار و ۷۰۰تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی در سایت کانون صرافان ایران امروز در مقایسه با روز قبل عقب نشینی کرد و در حول و حوش ۳۰۶ هزار تومان کاهش را ثبت کرد و در محدوده ۲۸میلیون و ۵۷۲هزار تومان به فروش رسید.

با این حال قیمت نیم سکه و ربع سکه امروز در زمان نوشتن این گزارش به ترتیب ۱۰۰ هزار تومان و ۱۱ هزار تومان گران تر از روز چهارشنبه به فروش رسید.دیروز نیم سکه در حدود ۱۵میلیون ۵۰۶ هزار تومان و ربع سکه در حدود ۹میلیون و ۶۵۵ هزار تومان قیمت خورده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....