تاریخ انتشار : یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 - 23:29
کد خبر : 164580

بازار بزرگ هواپیمای ارتفاع پایین در صنعت کشاورزی چین

بازار بزرگ هواپیمای ارتفاع پایین در صنعت کشاورزی چین

یک ایستگاه خدمات کشاورزی در «بخش یویی» واقع در استان «هیلونگ‌جیانگ» (شمال شرقی چین) مجموعه‌ای از پهپادهای کشاورزی را به نمایش گذاشته و به پاتوقی محبوب برای کشاورزان محلی تبدیل شده است. این ایستگاه کشاورزی که به عنوان یک مرکز خدمات برای «DJI» تولیدکننده پهپادهای چینی عمل می‌کند، شامل جدیدترین نسخه‌ تولیدی خود یعنی مدل

یک ایستگاه خدمات کشاورزی در «بخش یویی» واقع در استان «هیلونگ‌جیانگ» (شمال شرقی چین) مجموعه‌ای از پهپادهای کشاورزی را به نمایش گذاشته و به پاتوقی محبوب برای کشاورزان محلی تبدیل شده است.

این ایستگاه کشاورزی که به عنوان یک مرکز خدمات برای «DJI» تولیدکننده پهپادهای چینی عمل می‌کند، شامل جدیدترین نسخه‌ تولیدی خود یعنی مدل T60 است که بخاطر ظرفیت حمل بالا و تیک آف سریع مشهور است.

«لو جیان‌آن» مسئول فروشگاه شرکت پهپاد DJI می‌گوید: بسیاری از خریداران علاقه مند برای دیدن پهپاد T60 با قیمتی در حدود ۵۵ هزار یوان (۷۶۰۴ دلار) به اینجا می‌آیند؛ این پهپاد اکتبر سال گذشته به بازار آمد.

لو همزمان با کمک به یک مشتری برای به پرواز درآوردن یکی از پهپادهای T60 و تست قابلیت‌های عملکردی آن، افزود: فروشگاه ما خدمات تعمیر و نگهداری و به‌روزرسانی نرم افزار هم برای محصولات پهپادی خریداری شده ارائه می‌دهد. فروشگاه همچنین مدل‌های قدیمی را هم از کشاورزان می‌خرد.

وی به این مشتری توضیح داد: ما کود را به سم‌پاش پهپاد اضافه کردیم تا عملکرد سمپاشی آن را آزمایش کنیم که این کار را در کمتر از ۳۰ ثانیه انجام داد.

به گفته لو فروشگاهش بیش از ۸۰ دستگاه از این مدل جدید را به فروش رسانده است.

«جو جیا‌یو» یکی از کشاورزان محلی گفت او به فروشگاه پهپاد رفته تا نرم افزار مدل T50 خود را برای کاشت برنج در اوایل می به‌روزرسانی کند.

وی با بیان اینکه «به لطف این پهپاد نیازی به استخدام کارگر برای کودپاشی و ریختن آفت کش در مزارع ندارم»، افزود می‌تواند همچنین با دادن خدمات سم‌پاشی این پهپاد به دیگر کشاورزان درآمد اضافی هم کسب کند.

تولید غلات استان هیلونگ‌جیانگ در سال ۲۰۲۳ به ۷۷٫۸۸ میلیارد کیلوگرم رسید و برای چهاردهمین سال متوالی رتبه اول را در چین حفظ کرد.

کارشناسان کشاورزی بر این باورند که عملکرد تولید غلات در این استان هنوز هم جا برای بهبود دارد.

در همین حال، سازندگان هواپیماهای ارتفاع پایین (پهپاد) به این بازار برای کمک به افزایش کارایی تولید غلات چشم دوخته‌اند.

«شرکت فناوری هواپیمای متحده هاربین» که در شهر «هاربین» مرکز استان هیلونگ‌جیانگ مستقر است در اوایل آوریل ساخت پایگاه صنعتی خود برای تولید بالگردهای بدون سرنشین بزرگ را آغاز کرد.

«سان لی‌یه» مدیر کل این شرکت با قدردانی از دولت محلی بخاطر حمایت‌هایش، گفت: شرکت مادر ما یعنی «شرکت فناوری هواپیمای متحده شنژن» این محل را برای احداث پایگاه در ماه ژانویه انتخاب کرد.

بالگرد بدون سرنشین مدل TD550 شرکت مذکور با ۸ ساعت برد پرواز و ظرفیت بار بیش از ۲۰۰ کیلوگرم، می‌تواند برای کمک به اطفاء حریق، بازرسی جنگل و مرتع، حفاظت از گیاهان کشاورزی و جنگلداری، حمل و نقل و تحویل مرسوله مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته سان این پروژه ۲٫۵ میلیارد یوانی به محض تکمیلش در سال ۲۰۲۷ تاسیسات تحقیق، اصلاح و تولیدِ مختص بالگردهای بدون سرنشین را راه اندازی می‌کند که پیش‌بینی می‌شود ارزش تولید سالانه آن به یک میلیارد یوان برسد.

«هان جون» قائم مقام «سازمان هوانوردی غیرنظامی چین» در ماه فوریه گفت اقتصاد ارتفاع پایین یک صنعت نوظهور در چین با کاربردهای گسترده در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی است.

استان هیلونگ‌جیانگ به عنوان انبار غله و پایگاه جنگلی مهم چین نه تنها یک بازار قابل توجه برای اقتصاد ارتفاع پایین قلمداد می‌شود بلکه چشم انداز خود را تقویت توسعه صنایع هواپیماهای ارتقاع پایین تعیین کرده است.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....