تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اسفند 1400 - 19:40
کد خبر : 78654

بازار ارز بهم ریخت

بازار ارز بهم ریخت

قیمت دلار در اولین روز اسفند ۱۴۰۰ کانال ۲۶ هزار تومان را از دست داد و وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد. بازار سکه و طلا همچنان در سراشیبی قرار دارد. اقتصاددان: بازار ارز تهران امروز یکشنبه اول اسفند ۱۴۰۰ بهم ریخت. قیمت دلار که چند روزی در کانال ۲۶ هزار تومان جا خوش کرده

قیمت دلار در اولین روز اسفند ۱۴۰۰ کانال ۲۶ هزار تومان را از دست داد و وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد. بازار سکه و طلا همچنان در سراشیبی قرار دارد.

اقتصاددان: بازار ارز تهران امروز یکشنبه اول اسفند ۱۴۰۰ بهم ریخت. قیمت دلار که چند روزی در کانال ۲۶ هزار تومان جا خوش کرده بود در بازار امروز این کانال را از دست داد و با ۱۷۰ تومان کاهش بر روی ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان قرار گرفت. نرخ دلار در نیمه روز با ۲۵ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد. در بازار متشکل ارزی هم امروز قیمت دلار ۴۶ تومان پایین رفت و با ۲۴ هزار و ۵۴۰ تومان مبادله شد.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟

صرافی ملی در اولین روز اسفند ۱۴۰۰ قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. براین اساس نرخ خرید دلار امروز ۲۴ هزار و ۲۹۴ تومان و نرخ فروش آن ۲۴ هزار و ۵۳۸ تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو ۲۷ هزار و ۷۲۵ تومان و قیمت فروش آن ۲۸ هزار و ۴ تومان می باشد.

قیمت درهم نزولی شد

نرخ حواله درهم در بازار امروز مانند روز گذشته نزولی شد . قیمت درهم امروز ۸۰ تومان پایین تر از عصر روز گذشته بود و با ۷ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳٫۶۷۳) عدد ۲۶ هزارو ۷۸ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.

بازار سکه در سراشیبی

بازار جهانی طلا امروز بسته بود اما روز گذشته قیمت اونس طلا با ۱۸۹۹ دلار به کار خود پایان داد. در بازار طلا و سکه امروز قیمت این دو فلز گران بها در سراشیبی قرار گرفتند.

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان ارزان تر از دیروز بود و با ۱ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان روانه بازار شد. قیمت سکه هم در ادامه روند کاهش روز گذشته امروز هم در سراشیبی قرار گرفت و ۷۵ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد.

قیمت سکه در ساعات ابتدایی معاملات امروز ۱۱ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان بود. قیمت سکه در نیمه روز بر روی ۱۱ میلیون و ۷۳۵ هزار تومان ایستاد. با احتساب قیمت ۲۵ هزار و ۷۵۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۵۱۲ هزار تومان به دست آمد و حباب آن ۱٫۹۳ درصد به دست می‌آمد. که نسبتا کوچک بود.

مذاکرات برجام در تیررس معامله گران دلار

معامله گران دلار در بازار ارز تهران این روز ها به شدت اخبار مذاکرات هسته ای را دنبال می کنند. سیگنال رسیده از مقر مذاکرات وین حکایت از یک توافق دارد و به همین دلیل بازار ارز تهران بهم ریخته است. روز گذشته صدراعظم آلمان درباره مذاکرات گفت: لحظه واقعی برای توافق هسته‌ای ایران فرا رسیده است.همچنین روابط عمومی بانک مرکزی ایران از قریب الوقوع بودن اعلام توافق نهایی در وین خبر داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....