تاریخ انتشار : دوشنبه 18 دی 1402 - 15:26
کد خبر : 153217

کاهش درآمد خودرویی دولت در کمیسیون تلفیق

این خودروها دیگر لوکس نیستند؟

این خودروها دیگر لوکس نیستند؟

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس کف قیمتی برای پرداخت مالیات خودروهای لوکس را افزایش داد. اقتصاددان: نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق خودروهایی که قیمت آنها تا سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است را از پرداخت مالیات متعلقه به خودروهای لوکس معاف کردند. افزایش کف قیمت خودروهای لوکس برای پرداخت مالیات در شرایطی است که

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس کف قیمتی برای پرداخت مالیات خودروهای لوکس را افزایش داد.

اقتصاددان: نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق خودروهایی که قیمت آنها تا سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است را از پرداخت مالیات متعلقه به خودروهای لوکس معاف کردند.

افزایش کف قیمت خودروهای لوکس برای پرداخت مالیات در شرایطی است که دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ که به مجلس تقدیم کرده بود، کف قیمت خودروهای لاکچری برای پرداخت مالیات را سه میلیارد تومان پیشنهاد داده بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت براساس مصوبه ای که در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید صاحبان خودروهای لوکس که قیمت آنها از سه و نیم میلیارد تومان بالاتر باشد باید یک درصد از قیمت خودروی در اختیار خود را به عنوان مالیات بر خودروی لوکس به حساب خزانه دولت واریز کنند.

احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به کف پیشین قیمت خودروهای لاکچری برای پرداخت مالیات گفت: دولت در لایحه خود خودروهای لوکسی را که قیمت آنها سه میلیارد تومان بود از پرداخت مالیات خودروهای لوکس معاف کرده بود اما این مقدار در کمیسیون تلفیق به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. بنابراین در سال آینده آن دسته از صاحبان خودروهای لوکس که قیمت خودروی در اختیارشان سه و ۵۰۰ میلیون تومان از پرداخت مالیات مربوط به خودروهای لوکس معاف هستند.

تغییر قیمت خودروهای لوکس برای اخذ مالیات خودروهای لوکس در شرایطی است که مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود سال آینده حدود ۱۶۳ هزار دستگاه خودروی لوکس باید مالیات متعلقه را به خزانه دولت واریز کنند.

آن طور که شاهین مستوفی گفت برنامه ریزی دولت این است که در سال آینده حول و حوش دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از این محل عایدی کسب کند.

اما با توجه به تغییر اتفاق افتاده در کف قیمت برای اخذ مالیات از خودروهای لوکس دولت باید به درآمد کمتری از این مسیر فکر کند. بنابراین می توان گفت بخشی از خودروهایی که دولت برای دریافت مالیات از آنها برنامه ریزی کرده بود، مالیاتشان از سوی نمایندگان مجلس تسویه شد.

بنابراین در صورت تصویب نهایی این تصمیم کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس، برخی محصولات برندهای جهانی خودروساز که پیش از ممنوعیت واردات خودرو به کشور در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شدند از پرداخت مالیات معاف می شوند. بررسی قیمت های بازاری خودروهای وارداتی نشان می دهد برخی مدل های صفر کیلومتر تویوتا، هیوندایی و کیا مانند پریوس مدل ۲۰۱۷، سراتو مدل ۲۰۱۸ و النترا ۲۰۱۸ با توجه به تغییر کف قیمت از پرداخت مالیات معاف شدند. فراموش نکنیم تنوع در خودروهای دست دومی که از پرداخت مالیات معاف شدند، بیشتر از مدل های صفر کیلومتر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....