تاریخ انتشار : دوشنبه 23 فروردین 1400 - 15:28
کد خبر : 42623

«ایدئولوژی» یا «پیشرفت کشور» هسته ایی در خدمت کدام بود؟

«ایدئولوژی» یا «پیشرفت کشور» هسته ایی در خدمت کدام بود؟

نمیدانم کِی بود که متوجه شدم، هدف از هسته‌ایی بیش از آنکه تولیدِبرق و یا سایر کاربردهایی که در کشورهای دیگر هست باشد، بهره‌برداری سیاسی در رویارویی با غرب است. اقتصاددان: یعنی نظام در راستای جهان بینی‌اش وارد یک پیکار ایدئولوژیک با غرب شده و بعد جالب است که بواسطه امتیاز گیری و چانه زنی

نمیدانم کِی بود که متوجه شدم، هدف از هسته‌ایی بیش از آنکه تولیدِبرق و یا سایر کاربردهایی که در کشورهای دیگر هست باشد، بهره‌برداری سیاسی در رویارویی با غرب است.

اقتصاددان: یعنی نظام در راستای جهان بینی‌اش وارد یک پیکار ایدئولوژیک با غرب شده و بعد جالب است که بواسطه امتیاز گیری و چانه زنی با همان غرب، ثروت مملکت را در چاهِ ویل هسته‌ایی سرازیر کرده تا از دشمنش امتیاز بگیرد.

این سخن بنده نیست. سردار سرافراز اسلام جناب حسین الله کرم فرموده‌اند که “در دولت انقلابی بایدغنی سازی را از بیست به شصت در صد برسانیم، چون آنوقت آمریکایی‌ها بلافاصله امتیاز میدهند.”.

یعنی این همه هزینه‌هایِ هنگفت برای هسته‌ایی ربطی باقتصاد و پیشرفتِ کشور نداشته وصرفاً محض گل روی ایدئولوژی غرب ستیزی است.

می‌ماند یک پرسش ساده: «اساساً چه نیازی و کدام ضرورت و اجبار به غرب‌ستیزی بود که بخاطرِ پیشبرد آن، این همه هزینه متحمل شویم و منابعی که میبایستی صرفِ نان، آب، بهداشت، تعلیم و تربیت، فقرزدایی، ایجاد اشتغال و هزار درد دیگر شود، به چاه ویل هسته‌ایی ریخته شود؛ که در مقابلش از غرب امتیاز بگیریم؟»

بر دیده من خندی کاین جا زچه میگریم
خندند برآن دیده کاین جا نشود گریان.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....