تاریخ انتشار : دوشنبه 5 دی 1401 - 15:25
کد خبر : 110642

ایجاد مسیر پروازی برای ساکنان پامیر با افتتاح فرودگاه در غربی ترین نقطه چین

ایجاد مسیر پروازی برای ساکنان پامیر با افتتاح فرودگاه در غربی ترین نقطه چین

این فرودگاه که به باند ۳۸۰۰ متری مجهز است، برای جابجایی سالانه ۱۶۰ هزار مسافر و ۴۰۰ تن بار و محموله پست طراحی شده است. ساخت فرودگاه در سال ۲۰۲۰ با سرمایه گذاری بیش از ۱٫۶ میلیارد یوان (حدود ۲۲۹ میلیون دلار آمریکا) آغاز شد. میرصاحب نورالیپ، یکی از ساکنان محلی تاجیک که در دانشکده

این فرودگاه که به باند ۳۸۰۰ متری مجهز است، برای جابجایی سالانه ۱۶۰ هزار مسافر و ۴۰۰ تن بار و محموله پست طراحی شده است. ساخت فرودگاه در سال ۲۰۲۰ با سرمایه گذاری بیش از ۱٫۶ میلیارد یوان (حدود ۲۲۹ میلیون دلار آمریکا) آغاز شد.

میرصاحب نورالیپ، یکی از ساکنان محلی تاجیک که در دانشکده ای در پکن تحصیل کرده، می گوید: «در گذشته، برای رفتن به پکن باید ۴۰ تا ۵۰ ساعت با اتوبوس و قطار می رفتم. با راه اندازی فرودگاه جدید، هواپیما زمان سفر را به هشت ساعت کاهش داده است.»

2022122618110380661 اقتصاددان نوشته

آیمهان مرادعلی ۲۲ ساله، فروشنده ای است که محصولاتش را به صورت آنلاین به فروش می رساند. او در پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، گوشت گاومیش و سایر محصولات کشاورزی محلی را تبلیغ می‌کند.

خانم مرادعلی در این باره می گوید: «حجم فروش می تواند به ۷۰ هزار یوان در ماه برسد. با افتتاح فرودگاه، محصولات ما می توانند سریعتر تحویل داده شوند و ما منتظر مشتریان بیشتری هستیم.»

تاشکورگان، در بخش شرقی فلات پامیر، تنها شهرستان خودمختار قوم تاجیک در چین است که بیش از ۸۰ درصد از جمعیت حدود ۴۰ هزار نفری آن، قوم تاجیک دارند. کمبود حمل و نقل مناسب و کارآمد در گذشته مانع توسعه اجتماعی و اقتصادی این شهرستان می شد.

2022122618111458960 اقتصاددان نوشته

روستاییان ساکن در این فلات برای مدت طولانی برای ارتباط با دنیای پیرامون به گاومیش و شتر وابسته بودند. هر کسی که می‌خواست از این منطقه خارج شود، باید از کوه‌ها بالا می‌رفت، و مراقب می بود که از صخره‌ها سقوط نکند و از عرض رودخانه‌ها با پای پیاده یا سوار بر حیوان عبور می کرد.

اما از سال ۲۰۱۳، بیش از یک میلیارد یوان برای جاده سازی در تاشکورگان سرمایه گذاری شده است. در فاصله سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، حدود یک هزار و ۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت ایجاد شده و طول کل بزرگراه های شهرستان از ۱۵۰۰ کیلومتر فراتر رفت.

در حال حاضر تمامی شهرک ها و مناطق اداری شهرستان به جاده های مسطح دسترسی دارند. با افتتاح فرودگاه جدید، سطح زندگی ساکنان پامیر آماده ارتقاست.

2022122618113287466 اقتصاددان نوشته

زاپار عطاءالله، رئیس دولت محلی شهرستان تاشکورگان، می گوید که این مسیر هوایی سهل الوصل منجر به تردد و انتقال مستمر مردم، تدارکات و اطلاعات به فلات پامیر می‌ شود و زمینه توسعه صنعتی در این فلات را مهیا می کند.

او می افزاید: «فرودگاه همچنین نقش مثبتی در بهبود حمل و نقل محلی و ترویج گردشگری محلی داشته و دروازه ای به سوی دنیای خارج خواهد بود.»

 

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....