تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهریور 1402 - 22:16
کد خبر : 138979

اکران فیلم ناسوخ در مهرماه

اکران فیلم ناسوخ در مهرماه

اختصاصی اقتصاددان : کتاب ناسوخ، کتابی ویژه از دکتر محمد رسولی که عضو شورای سردبیری پایگاه خبری ،تحلیلی”  اقتصاددان”  هستند و از روی این کتاب فیلم کوتاه ناسوخ ساخته شده است.کتاب در مدت کوتاه به چاپ سوم رسیده است. این فیلم در مهرماه سال جاری اکران خواهد شد.   [aparat id=’aZnzx’]   از دکتر محمد

اختصاصی اقتصاددان : کتاب ناسوخ، کتابی ویژه از دکتر محمد رسولی که عضو شورای سردبیری پایگاه خبری ،تحلیلی”  اقتصاددان”  هستند و از روی این کتاب فیلم کوتاه ناسوخ ساخته شده است.کتاب در مدت کوتاه به چاپ سوم رسیده است. این فیلم در مهرماه سال جاری اکران خواهد شد.

 

[aparat id=’aZnzx’]

 

از دکتر محمد رسولی پیشتر کتبی در زمینه‌های شاهنامه شناسی، تاریخ اسطوره‌ای و… منتشر شده است. اما کتاب ناسوخ با درون مایه و محتویات خاصی است. این کتاب ۸۰ صفحه است، اما به نظر می‌رسد کتاب فلسفی، تاریخی و رازآلود است که دریافت پیام آن با قدری دشواری مواجه می‌باشد.
ناسوخ متاثر از نوعی فلسفه‌ی تاریخی و با نگاهی رازآلود به اسطوره‌ها نوشته شده و در عین حال مسائل زمانه و روزگار حال حاضر را در نظر گرفته است.
کتاب ناسوخ از تاریخ چند هزار ساله‌ی ایران در طی یک سفر می‌گوید و به اتفاقات و رویدادهای مهم تاریخ ایران اشاره می‌کند.  ناسوخ درباره‌ی دوران‌ها و تاریخ ناشناخته‌ی ایران است که نویسنده بر مبنای پژوهش بر شاهنامه‌ی فردوسی، همه‌ی آن‌ها را در یک سفر تقریباً سیزده هزارساله بیان کرده است.

رسولی، کتاب ناسوخ را با تکیه بر شاهنامه‌ی فردوسی نوشته و معتقد است که تمام شاهنامه مبنای تاریخ است که وی با نوع نگاه خود به آن پرداخته و کتاب ناسوخ را نگارش کرده است.
شایان توجه اینکه پیش از چاپ کامل کتاب و در خلال انجام آن، یکی از کارگردانان از روی متن کتاب ناسوخ فیلم کوتاهی به همین نام ساخته است. فیلم ناسوخ تا اینجا مورد تایید صاحب نظران و منتقدان قرار گرفته است. فیلمی در ژانر تاریخی و با روایت فلسفی است. فیلمنامه‌ی ناسوخ به تمامی برگرفته و اقتباس از کتاب ناسوخ است.

photo 2023 09 12 23 21 23 اقتصاددان نوشته

در بخشی از کتاب ناسوخ می‌خوانیم:
«چشمانم از خستگی گاهی بسته و گاهی باز بود. در آن اتاق نیمه تاریک، وهم‌آور و وهم‌انگیز منظره‌هایی را به وضوح و روشنی و آشکاری کامل می‌دیدم. چگونه می‌دیدم؟ صحن آن اتاق کوچک محقر با نور نیمه تاریک برای من رنجور، یک صفحه‌ی بزرگ نمایش زنده شده بود که وقایعی را با وضوح و دقت نشان می‌داد. چه مناظری! چقدر زیاد. کسی اینها را باور نمی‌کند. حتا خودم.»

1 19 اقتصاددان نوشته

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....