تاریخ انتشار : دوشنبه 5 تیر 1402 - 9:33
کد خبر : 130150

اولین محموله قطعات وارداتی هواپیما دریافت شد

اولین محموله قطعات وارداتی هواپیما دریافت شد

«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم: اقتصاددان: بررسی روندی موضوعات و اخبار اقتصادی کمک می‌کند تا درک درستی از وضع امروزمان در حوزه اقتصادی داشته باشیم.در این

«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم:

اقتصاددان: بررسی روندی موضوعات و اخبار اقتصادی کمک می‌کند تا درک درستی از وضع امروزمان در حوزه اقتصادی داشته باشیم.در این بررسی تاریخی برخی موضوعات، نهادها و اشخاص به صورت خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.

در سال ۱۴۰۲، اقتصادنیوز در نیم‌قرن با اقتصاد ایران با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های ۱۳۵۳، ۱۳۶۳، ۱۳۷۳، ۱۳۸۳ و ۱۳۹۳ تقدیم مخاطبان می‌شود.

پنجم تیر ۱۳۵۳؛ کسری شکر از خارج تامین می‌شود

دولت ۴۳۰ هزار تن شکر برای تامین کسری و ذخیره از خارج خریداری کرده است و آخرین پارتی آن ۵۰ هزار تن بود.

شکرهای خریداری‌شده به‌تدریج هر ۲۰ روز به وسیله کشتی‌های ۲۰ هزار تنی وارد بنادر ایران می‌شود و برای ذخیره به انبارها حمل می‌گردد.

حدود ۲۳۰ هزار تن از شکر خریداری‌شده برای مصرف سال‌جاری خواهد بود و این مقدار کسری تولید داخلی را نسبت به مصرف تامین می‌کند و ۲۰۰ هزار تن دیگر آن (۵۰ درصد شکر وارداتی امسال) برای مصرف سال آینده و به عنوان ذخیره خریداری شده است.

پنجم تیر ۱۳۶۳؛ آگهی فروش آپارتمان در شهرک اکباتان

به دنبال تکمیل و واگذاری بیش از ۲۵۰۰ دستگاه آپارتمان از طریق قرعه‌کشی و یا فروش آزاد به شهروندان عزیز تهرانی در سال گذشته، شرکت نوسازی و عمران تهران حدود ۲۰۰۰ دستگاه از آپارتمان‌های در دست تکمیل خود را به واجدین شرایط پیش‌فروش می‌نماید.

مشخصات فنی آپارتمان‌ها عبارتند از: اسکلت بتنی، تاسیسات مرکزی و تهیه مطبوع، پنجره آلومینیومی رنگی، سرویس‌های بهداشتی و کاشیکاری و قفسه آشپزخانه از انواع مرغوب، دارای پارکینگ و انباری جداگانه.

آپارتمان‌ها دارای سه اطاق خواب و نهارخوری و پذیرایی با مساحت تقریبی از ۱۵۰ تا ۲۰۸ مترمربع هستند.

آپارتمان‌های ۱۵۰ متری در طبقه اول یک میلیون و ۶۳ هزار تومان و در طبقه نهم یک میلیون و ۱۵۸ هزار تومان قیمت دارند.

آپارتمان‌های ۲۰۸ متری نیز تنها در طبقات دهم، یازدهم و دوازدهم قرار دارند و به ترتیب دارای قیمت‌های یک میلیون و ۶۶۶ هزار تومان، یک میلیون و ۶۷۴ هزار و یک میلیون و ۶۸۲ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. در صورتی که آپارتمان دارای پارکینگ و انباری باشد، مبلغ ۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان به قیمت آن افزوده می‌گردد.

متقاضیان واجد شرایط تا ۳۱ تیر ۱۳۶۳ فرصت دارند که فرم تقاضا را تکمیل کرده و به آدرس تعیین‌شده پست کنند.

با توجه به اینکه انتقال قطعی اسناد و تحویل آپارتمان‌ها بستگی به موقعیت و نوع آپارتمان انتخابی دارد و حدودا از ۶ ماه پس از انعقاد قرارداد آغاز می‌گردد، نحوه پرداخت به شرح زیر خواهد بود:

۱- ۲۵ درصد نقد و در زمان انعقاد قرارداد

۲- بقیه مبلغ در ۴ قسط تا زمان انتقال اسناد و یا آماده شدن آپارتمان

پنجم تیر ۱۳۹۳؛ نرخ سپرده قانونی کاهش یافت

در آخرین نشست شورای پول و اعتبار مسیر سیاست‌های پولی و اعتباری در قالب بسته‌ای هفت ماده‌ای به تصویب رسید.

براساس یکی از تصمیم‌های مهم این بسته، نسبت سپرده قانونی برای بانک‌های تجاری و موسسات اعتباری یکسان شد.

نرخ در نظر گرفته شده معادل ۱۳٫۵ درصد تعیین شد که در مقایسه با نسبت قبل تا حدودی کاهش داشته است.

پیش‌بینی می‌شود با کاهش این نسبت قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌ها افزایش یابد. «دنیای اقتصاد» در ابتدای سال جاری و در هنگامه‌ای که برخی اعتقاد داشتند بانک‌ها برای جذب منابع به مسابقه روی آورده‌اند، پیشنهاد داد نرخ سپرده قانونی کاهش یابد. شورای پول و اعتبار در کنار کاهش نرخ سپرده قانونی اقدام به یکسان‌سازی این نسبت برای بانک‌ها و موسسات اعتباری کرد. با رای اعضای شورا نسبت سپرده قانونی برای بانک‌های تجاری ۱۳٫۵ درصد تعیین شد. این نسبت برای بانک‌های تجاری در مناطق آزاد و بانک‌های تخصصی ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است. پیش‌بینی می‌شود با این تصمیم، زمینه انحراف احتمالی درخصوص طبقه‌بندی سپرده‌ها از بین برود. دستاورد دیگر این تصمیم کاهش نوسان ضریب فزاینده بر اثر جابجایی منابع است، انتظار می‌رود با کاهش نسبت سپرده قانونی و یکسان‌سازی آن، بانک‌ها منابع بیشتری برای تسهیلات در دست داشته باشند و از این مسیر، قدرت خلق نقدینگی درون‌زا ازسوی شبکه بانکی را بالا ببرند.

اولین محموله قطعات وارداتی هواپیما دریافت شد

رئیس سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد: پیرو مذاکرات صورت‌گرفته برای لغو تحریم‌ها و انعقاد قرارداد با شرکت‌های تولیدکننده و توزیع‌کننده قطعات هواپیما، اولین محموله‌های وارداتی قطعات را دریافت کردیم و در طول تابستان تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از هواپیماهای زمین‌گیر با دریافت قطعات لازم به ناوگان حمل‌و‌نقل هوایی کشور بازگردانده می‌شوند.

علیرضا جهانگیریان، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از موتورهای هواپیمایی که زمین‌گیر بوده‌اند و باید تعمیر می‌شدند، تحت چک‌های مختلف قرار گرفته‌اند و قرار است این موتورها به خارج از کشور منتقل شود و تا هفته آینده نیز به کشور بازخواهند گشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....