تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1400 - 18:40
کد خبر : 69298

اولین دستگیری پلیس چین برای پولشویی CBDC

اولین دستگیری پلیس چین برای پولشویی CBDC

اولین دستگیری پلیس چین برای پولشویی CBDC در ۰۴ نوامبر ۲۰۲۱ به گزارش اقتصاددان مقامات چینی باندی را که مظنون به پولشویی با استفاده از یوان دیجیتال بودند، تعقیب کردند. مقامات چینی اعضای یک گروه جنایتکار را به اتهام پولشویی با استفاده از CBDC این کشور، یوان دیجیتال، دستگیر کردند. این خبر حاکی از آن است که دولت

اولین دستگیری پلیس چین برای پولشویی CBDC در
۰۴ نوامبر ۲۰۲۱

به گزارش اقتصاددان مقامات چینی باندی را که مظنون به پولشویی با استفاده از یوان دیجیتال بودند، تعقیب کردند.
مقامات چینی اعضای یک گروه جنایتکار را به اتهام پولشویی با استفاده از CBDC این کشور، یوان دیجیتال، دستگیر کردند. این خبر حاکی از آن است که دولت چین و مجریان قانون کنترل و نظارت بیشتری بر فعالیت های مالی در این کشور با CBDC خود خواهند داشت.

چین اولین مورد استفاده غیرقانونی از e-CNY را ثبت کرد

اداره امنیت عمومی شینمی اعضای یک باند متشکل از ۱۱ عضو را در استان فوجیان به اتهام کلاهبرداری از شخصی به مبلغ ۲۰۰۰۰۰ یوان (۳۲۰۰۰ دلار) دستگیر کرد.
بر اساس گزارش ها، قربانی، به نام کو، یک تماس غیرمعمول دریافت کرد که می گفت در مورد اقلامی که به صورت آنلاین سفارش داده اند، مشکل کیفیت وجود دارد. تماس گیرنده به Qu اطمینان داد که ۳ برابر ارزش اقلام غرامت دریافت می کند.
برای دریافت پرداخت، از Qu خواسته شد دستورالعمل‌هایی را دنبال کند که شامل انتقال بیش از ۲۰۰۰۰۰ یوان از طریق چندین تراکنش به حساب‌های ارائه‌شده توسط مظنون بود. رسانه های چینی گزارش دادند که:
«به نام تأیید هویت، طرف مقابل درخواست انتقال چندگانه به مبلغ بیش از ۲۰۰۰۰۰ یوان کرد و سپس متوجه شد که فریب خورده است».

با این وجود، پلیس محلی در جریان تحقیقات متوجه شد که مظنون از یک کیف پول الکترونیکی CNY برای پولشویی استفاده کرده است. در پی معاملات این کیف پول دیجیتال، پلیس یک مظنون ۲۶ ساله به نام لین را به همراه ۱۰ مظنون دیگر دستگیر کرد.
م.حاجی زاده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....