تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 - 21:29
کد خبر : 49887

اولویت های روز کلان شهر تهران

اولویت های روز کلان شهر تهران

اقتصاددان: ازجمله طرح ها .و اقداماتی که شهرداری تهران برای سامان دادن به اوضاع کنونی باید قدم جدی بردارد. ۱- با توجه به بدون استفاده بودن مساجد در بیشتر وقت ها در طول روز لذا لازم است کلیه فعالیتهایی که در سرای محله های تهران انجام میشد به مساجد انتقال پیدا کند. تا از فضای

اقتصاددان: ازجمله طرح ها .و اقداماتی که شهرداری تهران برای سامان دادن به اوضاع کنونی باید قدم جدی بردارد.

۱- با توجه به بدون استفاده بودن مساجد در بیشتر وقت ها در طول روز لذا لازم است کلیه فعالیتهایی که در سرای محله های تهران انجام میشد به مساجد انتقال پیدا کند. تا از فضای روحانی مسجدبیشترین بهره بر داری صورت گیرد و همچنین مردم با مساجد بیگانه نشوند .و از طرفی ساختمانهای سرای محله جهت اسکان جوانانی قرار گیرد که در سالهای اول زندگیشان مسکن ندارند.بنابراین بخش اعظمی از مشکل مسکن حل شده .مساجد نیز مانند اوایل انقلاب کانونی جهت برنامه های مردمی خواهد بود

۲-اقدام بعدی بکار گیری جوانان جویای کار شهر بجای اتباع بیگانه در شهرداری تا هم نرخ بیکاری کاهش یابد. وهم زمینه ازدواج با ایجاد شغل فراهم شود و نیز چالشهای که بر اثر بیکاری بوجود آمده مانند اعتیاد.دزدی.فساد طلاق….. کاهش یابد

۳- مطلب بعد متوقف کردن کسترش گورستان بزرگ بهشت زهرا.که میتوان از دامنه های شمالی و شرقی شهر جهت جایگزینی استفاده کرد.تا هم بار ترافیک جنوب شهر مخصوصا روزهای آخر هفته را کاهش داد.واز همه مهمتر از کسترش شهر جلوگیری . و از همه مهمتر جلو زمین خواری و کوه خواری گرفته خواهد شد.طبیعتا طرح فضای سبز نیز انجام خواهد شد.

۴-تهران شهریست منحصر به فرد در یک زمان هر چهار فصل را میتواند داشته باشد.لذا کشت درختان میوه و باثمر جایگزین در ختان بی ثمر گردد.تا هزینه های نیروی انسانی و ابیاری وغیره کمتر هدر رود.لذا در مناطق مختلف درختان مختص همان اقلیم کشت گردد.

۵- بهر برداری از منابع آبی سالم . عالی که از ارتفاعات شمال تهران جاری میشود جهت کمک به آب شرب شهر .با این طرح این ابهای معدنی سالم با فاضلاب مخلوط نشده تا در جنوب شهرباهزینه زیاد تسویه و فقط استفاده غیره گردد.

۷- بکار گیری نیروی انسانی مرد جوا ن بجای خانمها در موارد غیره ضرور .تا مرد نان آور خانه مانند قبل ولایتش در خانواده پررنگتر کشته از پاشیدن بنیاد خانواده بکاهیم.
۸- اقدام به توقف بی عدالتی در صرف هزینه های عمرانی در تمام مناطق.

۹- جمع آوری مستمر معتادین و کارتن خوابها و نگهداری طولانی تا رفع مشکل و بیماری ایشان واقدام به برگرداندندنشان به چرخه زندگی تا هم حق شهروندی را تمام کرده باشیم و هم از زشتی فضای سبز ها .بلوار ها .زیر پلهای شهر کاسته گردد.

۱۰- جلو گیری از هزینه غیر ضرور بودجه تازمانی که چالشهای ریادی در شهر هست.مانند.اقدام به ایستگاه صلواتی در داخل یا خارج .و هزینه های این چنینی.کما اینکه ممکنه همه شهروندان نسبت به چنین اقداماتی رضایت نداشته باشند.

۱۱- اگر شهرداری .از اتلاف هزینه ای اضافی جلوگیری نماید دیگرمجبور به فروش طرح ترافیک نبوده ولذا آلودگی شهر کاهش میابد.

۱۲- تهران شهری کوهستانی میباشد لذا استفاده ار دوچرخه های معمولی در همه مناطق مقدور نیست بنابر این لازم است دوچرخه های دو منظوره برقی تهیه باهماهنگی ادارات و موسسه های مربوطه تهیه واز کانالهای مختلف در اختیار شهروندان قرار گیرد. که با آموزسهای مستمر همشریان را مجاب تا استفاده نمایند

۱۳-.بالا بردن سطح کمی و کیفی حمل و نقل عمومی جهت ترغیب بیشتر مردم در استفاده از ان

۱۴-.باایجادمکانهاوسالنهای ورزشی و کاهش هزینه های ورزشی جهت استفاده عموم.

و دهها طرح ساده پیش پا افتاده که مشکلات بزرگ را حل میکند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....