تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 11:01
کد خبر : 56881

اهرم دوگانه دلار و بازار جهانی

اهرم دوگانه دلار و بازار جهانی

اهرم دوگانه دلار و بازار جهانی ضامن ادامه جهش بورس می‌شود؟ بورس تهران دیروز هم روند صعودی قدرتمندی داشت. به طوری که شاخص کل با رشد ۲۰ هزار واحدی (معادل ۱.۴ درصد) به میانه کانال ۱.۴ میلیون واحدی رسید و شاخص هم‌وزن هم رشد ۱.۳ درصدی را تجربه کرد. ارزش معاملات خرد با جهشی تند

اهرم دوگانه دلار و بازار جهانی ضامن ادامه جهش بورس می‌شود؟

بورس تهران دیروز هم روند صعودی قدرتمندی داشت. به طوری که شاخص کل با رشد ۲۰ هزار واحدی (معادل ۱.۴ درصد) به میانه کانال ۱.۴ میلیون واحدی رسید و شاخص هم‌وزن هم رشد ۱.۳ درصدی را تجربه کرد.

ارزش معاملات خرد با جهشی تند و تیز به ۸۵۵۰ میلیارد تومان رسید که بیشترین ارزش معاملات سال ۱۴۰۰ بود. فلزات، شیمیایی‌ها و خودروسازان پرمعامله‌ترین صنایع و فولاد، شصدف و فملی پرمعامله‌ترین نمادها بودند.

خروج پول حقیقی در بازار دیروز هم ادامه داشت و به عدد ۷۰ میلیارد تومان رسید. بیشترین ورود پول حقیقی به صنایع فلزات و غذایی و نمادهای کاوه و غدیس بود. بیشترین خالص خرید حقوقی‌ها هم در صنایع چند رشته‌ای و پالایشی و نمادهای شپنا و شستا بود.

در پایان معاملات دیروز بورس تهران ۳۲ درصد نمادها در مدار منفی معاملات بودند که از این میان ۱۰ واحد درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان مواجه بودند. ۲۷ درصد نمادها هم صف خریدهایی به ارزش ۱۷۰۰ میلیارد تومان داشتند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، صدور مجوز فعالیت بازارگردانی در اختیار بورس‌ها، تعیین طبقات نقدشوندگی، تعدیل تعهدات بازارگردان‌ها، سقف دریافت کارمزد بازارگردان‌ها بر اساس رتبه‌بندی آن‌ها، معافیت کارمزد نقل و انتقال، اعطای فرصت و تقاضای برگزاری حراج مهم‌ترین تغییرات دستورالعمل جدید بازارگردانی هستند.

پارچینی، مدیر نظارت بر بورس‌ها با اشاره به الزام حضور بازارگردان در روز رفع گره معاملاتی سهم، عنوان کرد: اگر سهمی مشمول گره معاملاتی شود، بازارگردان یا بازارگردان‌های فعال آن سهم باید در روز رفع گره معاملاتی حضور داشته باشند. این امر به تعادل در سهم و همچنین نقدشوندگی آن کمک می‌کند.

کامودیتی‌ها در بازار جهانی بخش زیادی از افت قبلی خود را جبران کردند. به طوری که نفت برنت به ۷۰.۵ دلار، مس به ۹۴۹۰ دلار، آلومینیوم به ۲۵۹۰ دلار و روی به مرز ۳۰۰۰ دلار رسیدند.

نرخ دلار که معاملات دیروز را در سطح ۲۵۹۵۰ تومان آغاز کرده بود، به محدوده ۲۶ هزار تومان صعود کرد و در معاملات شبانه تا نزدیکی نیمه این کانال رسید. قیمت سکه نیز به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

گزارش خزانه‌داری کل کشور برای دو ماهه ابتدای سال نشان می‌دهد تنها ۲.۵ درصد از درآمدهای نفتی پیش‌بینی شده در بودجه دولت محقق شده است.

ادعای پنتاگون: حمله به کشتی اسرائیلی از یمن انجام شد.

وزیر خارجه عراق در سفر روز گذشته به تهران با رئیسی، ظریف و شمخانی دیدار کرد.

پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی دوهفته ای در ستاد مقابله با کرونا پذیرفته نشد.

نمایندگان مجلس دیروز صبح در جلسه غیرعلنی رای به لغو بررسی طرح فضای مجازی بر اساس اصل ۸۵ دادند اما در رای‌گیری رسمی در صحن علنی این موضوع رای نیاورد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....