تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 9:23
کد خبر : 44328

انتخابات، فرصتی برای جبران عقب ماندگی های غیزانیه

انتخابات، فرصتی برای جبران عقب ماندگی های غیزانیه

امروزه تقریبا روشن شده است که توسعه یافتگی یک شهر ،یا بخش ارتباط مستقیمی با نقش مسئولین محلی آن دارد. سوال چرا و چگونه بعد از چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون بخش غیزانیه(امپراطور نفت وگاز)خوزستان و کشور از ابتدایی ترین امکانات بی بهره است؟ تا زمانی که ذهنم قد می کشد، بیشتر

امروزه تقریبا روشن شده است که توسعه یافتگی یک شهر ،یا بخش ارتباط مستقیمی با نقش مسئولین محلی آن دارد.

سوال چرا و چگونه بعد از چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون بخش غیزانیه(امپراطور نفت وگاز)خوزستان و کشور از ابتدایی ترین امکانات بی بهره است؟

تا زمانی که ذهنم قد می کشد، بیشتر مسئولین محلی بخش غیزانیه با همون ترکیب و شخصیت ها بیش از ۲۰ سال است، در امر نمایندگی مردم در حال خدمت هستند،اما متاسفانه نتیجه ی حاصل از این مدیریت چیزی بجز افسردگی روحی و روانی از بی آبی،بیکاری در کنار طلای سیاه شکاف و فاصله بین طوایف و عشایر منطقه نبوده است؟

علیرغم وجود منابع و ثروت منطقه اما با کمال تاسف باید به عرض برسانم،که بخش زیادی از روستاها این بخش بدلیل نبود نیروی انسانی دلسوز برای بالقوه کردن این منابع خالی از سکنه شده اند، و مجبورند برای شکم سیری به حاشیه شهر پناه ببرند!؟

البته این یادداشت نقش مسئولین دلسوز در امر خدمت به مردم محروم غیزانیه را نیز انکار نمی کند.

فریادهای چند روز چندین ساله مردم برای بی آبی، و بگیر و ببند کشاورزان در سایه شکایت منابع طبیعی، برای سلب مالکیت زمین‌های ابا و اجدادی مردم، که تنها ممرر معیشت روستائیان بخش غیزانیه است یکی از هزاران دلیل ناکارآمدی مسئولین محلی را برای همگان مبرهن ساخته است!

مضاف بر مدیریت کم رمق و سلیقه ای مسئولین محلی و فقدان عزم سیاسی مسولین استانی برای توسعه طمع جویی های حاصل از آن، غیزانیه را تبدیل به یک منطقه کلنگی کرده است.

صدالبته نقش مخرب تعارض منافع شخصی و ترجیح دادن آن بر مصالح عمومی منطقه، تعادل بین ثروت غیزانیه و زندگی مردم آن را از بین برده است؟!و نیاز جدی به ریشه یابی وچگونگی علل به دام افتادن بخشی از مسئولین محلی به دام منافع شخصی را بیش از هر زمان دیگری می طلبد.

باوجود این همه تبعیض و بی تاثیری، بخش قابل توجهی از مسولین محلی در رفع آن این روزها جوانان و فارغ التحصیلان بخش غیزانیه به عنوان حلقه گمشده پیشرفت باید با استفاده از ظرفیت علمی خویش در انتخابات آینده با حمایت از جوانان مستعد خدمتگذار به جبران عقب ماندگی های بخش غیزانیه شرایط را به کام مردم شیرین کنند.
در پایان امیدوارم جوانان با یکپارچگی و یکصدایی محرومیت این منطقه ثروتمند را به گوش مسئولین استانی و کشوری مخابره کنند.

امین مشفقی
غیزانیه
۱۴۰۰/۲/۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....