تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 11:31
کد خبر : 139011

افق تیره اقتصاد ایران

افق تیره اقتصاد ایران

دکتر محمود جامساز  عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : با کاهش درآمدهای ارزی، درآمدهای ریالی هم کاهش پیدا می کنند،.. اما هیچ آسیبی به دولت نمی رسد، چون دولت بانک مرکزی را در اختیار دارد و مرتب پول چاپ می کند و اعوان و انصار و گروه محدود خودی ها را

دکتر محمود جامساز  عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت :

با کاهش درآمدهای ارزی، درآمدهای ریالی هم کاهش پیدا می کنند،.. اما هیچ آسیبی به دولت نمی رسد، چون دولت بانک مرکزی را در اختیار دارد و مرتب پول چاپ می کند و اعوان و انصار و گروه محدود خودی ها را تغذیه می کند و تنها مردم هستند که روز به روز فقیر و فقیرتر می شوند و شاخص فلاکت بالا می رود و شاخص فساد ایران که در میان ۱۸۴ کشور، رتبه ۱۵۰ را دارد، باز هم بیشتر می شود و این، به معنای فروپاشی بیشتر اقتصاد کشور است.

بنابراین، من آینده اقتصاد ایران را بسیار نامطلوب می بینم. دولت با این کسری بودجه نمی‌تواند کاری بکند، برای اینکه هیچیک از نهادها و موسسات تبلیغاتی از مصارف خود عقب نمی نشینند و بودجه شان مرتباً افزایش پیدا می کند.

الآن خط فقر یک خانواده چهارنفره، ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شده است. مگر چند خانواده چهارنفره درآمد ۱۸ میلیون تومانی دارند؟ بنابراین، بدون تردید متأسفانه درصد زیادی از مردم زیر خط فقر هستند.

لطفاجهت مطالعه  مطلب روی لینک زیر ضربه بزنید :

دکتر جامساز

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....