تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1402 - 19:54
کد خبر : 144602

افغانستانی‌های مهاجر شناسنامه دریافت نمی‌کنند

افغانستانی‌های مهاجر شناسنامه دریافت نمی‌کنند

وزیر کشور با بیان اینکه هیچ شناسنامه‌ای برای افغانستانی‌های مهاجر صادر نمی‌شود، گفت: تنها صدور شناسه ( کد شناسایی) برای مهاجران مجاز در دستور کار است. اقتصاددان : احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز در جریان سفر به استان مرکزی و در بدو ورود به اراک با بیان اینکه هیچ شناسنامه‌ای برای افغانستانی‌های مهاجر صادر

وزیر کشور با بیان اینکه هیچ شناسنامه‌ای برای افغانستانی‌های مهاجر صادر نمی‌شود، گفت: تنها صدور شناسه ( کد شناسایی) برای مهاجران مجاز در دستور کار است.

اقتصاددان : احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز در جریان سفر به استان مرکزی و در بدو ورود به اراک با بیان اینکه هیچ شناسنامه‌ای برای افغانستانی‌های مهاجر صادر نمی‌شود و تنها صدور شناسه برای مهاجران مجاز در دستور کار است گفت: ورود مهاجرین افغانستانی در کشور یک موضوع قدیمی در نتیجه سیاست‌های غلط استکبار جهانی در نتیجه مشکلات داخلی این کشور است که برای برخورداری از امکانات وارد ایران شده‌اند.

وی با بیان اینکه افغانستانی‌های مهاجر انسان‌های شریفی هستند، عنوان کرد: برخی از افراد با ارائه آمارهای غلط  به دنبال ایجاد تفرقه بین برادران افغانستانی با ملت شریف ایران در نقاط مهاجرپذیر هستند، که این عمل محکوم است و با جدیت با آنها برخورد می‌شود.

وزیر کشور ادامه داد: آمارهای ارائه شده به هیچ عنوان درست نیست.

وحیدی اظهار کرد: برخی افراد فرق شناسه با شناسنامه را نمی‌دانند و اخیرا اعلام کرده‌اند که کشور قصد صدور شناسنامه برای مهاجران افغانستانی دارد در صورتیکه این مهم واقعیت ندارد و مانند قبل برای آنها شناسه صادر می‌شود.

ثبت‌نام قطعی بیش از ۲۴ هزار نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی

وزیر کشور اضافه کرد: بیش از ۲۴ هزار نفر به صورت قطعی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

استفاده از ظرفیت واگن‌پارس اراک در تامین واگن‌های مورد نیاز کشور

وزیر کشور همچنین در خصوص ظرفیت شرکت واگن پارس اراک نیز گفت: این شرکت یکی از ظرفیت‌های ارزشمند کشور در تولید انواع مترو است که بدون شک برنامه‌های بسیاری برای استفاده از ظرفیت این واحد تولیدی در تامین واگن مترو و دیگر بخش‌ها تدوین شده است.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، بازدید از صنایع، حضور در برخی جلسات، بازدیدهای میدانی و سخنرانی در یادواره ۲ هزار و ۸۰۰ شهید شهرستان اراک بخشی از برنامه‌های وزیر کشور در جریان این سفر یک روزه به این استان در اراک است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....