تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اسفند 1400 - 18:06
کد خبر : 78744

افزایش اندک قیمت دلار

افزایش اندک قیمت دلار

بازار ارز امروز دوشنبه دوم اسفند ۱۴۰۰ شاهد رشد اندک قیمت دلار بود اما قیمت سکه و قیمت طلا مانند روز گذشته عقب نشینی کرد. اقتصاددان: قیمت دلار از روز گذشته به کانال ۲۵ هزار تومان ریزش کرده و در بازار امروز ۲ اسفند ۱۴۰۰ در همین کانال معامله شد. نرخ دلار امروز ۵۰ تومان

بازار ارز امروز دوشنبه دوم اسفند ۱۴۰۰ شاهد رشد اندک قیمت دلار بود اما قیمت سکه و قیمت طلا مانند روز گذشته عقب نشینی کرد.

اقتصاددان: قیمت دلار از روز گذشته به کانال ۲۵ هزار تومان ریزش کرده و در بازار امروز ۲ اسفند ۱۴۰۰ در همین کانال معامله شد. نرخ دلار امروز ۵۰ تومان از روز گذشته بالاتر رفت و با ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. معامله گران بازار ارز می گویند در صورتی که قیمت دلار در بازار امروز زیر محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی، تثبیت شود این امر می تواند نرخ اسکناس آمریکایی را به سوی ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان هدایت کند.

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار بر روی ۲۴ هزار ۲۵۵ تومان قرار گرفت که نسبت به دیروز ۷۷ تومان رشد را نشان می دهد.

صرافان دلار و یورو را چند خریدند؟

صرافی ملی در دومین روز اسفند ۱۴۰۰ قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. براین اساس نرخ خرید دلار امروز ۲۴ هزار و ۱۶۹تومان و نرخ فروش آن ۲۴ هزار و ۴۱۲ تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو ۲۷ هزار و ۸۸۱ تومان و قیمت فروش آن ۲۸ هزار و ۱۶۱ تومان می باشد.

نوسان اندک نرخ حواله درهم

نرخ حواله درهم در بازار امروز افت و خیز چشمگیری را ثبت نکرد. قیمت درهم در بازار امروز با ۷ هزار ۵۰ تومان مبادله شد که نسبت به دیروز ۳۰ تومان بالا رفته بود. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳٫۶۷۳) عدد ۲۵ هزارو ۸۹۴ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.

قیمت سکه دوباره عقب نشست

بازار جهانی طلا امروز دوشنبه بعد از یک روز استراحت شروع به کار کرد. قیمت اونس طلا در بازار امروز تقریبا ۵ دلار نسبت به روز شنبه کاهش یافت و با ۱۸۹۴ دلار معامله شد.

در بازار داخلی ایران هم امروز قیمت سکه و قیمت طلا به روند کاهشی روز گذشته ادامه دادند.قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۴ هزار و ۷۰۰ تومان ارزان شد و با ۱ میلیون و ۱۷۲ هزار تومان مبادله شد. قیمت سکه هم امروز با ۱۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان معامله شد. این قیمت نسبت به دیروز ۲۵ هزار تومان عقب نشینی کرده بود. با احتساب قیمت ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان به دست آمد و حباب آن ۱٫۹۶ درصد به دست می‌آمد.

ردپای مذاکرات وین در بازار ارز

بازار ارز تهران همچنان به دنبال اخبار قطعی از مذاکرات وین است. مذاکرات وین به نقطه حساس رسیده و احتمال توافق هسته ای وجود دارد. وال استریت ژورنال در شماره جدید خود از موافقت آمریکا با مهر و موم شدن سانتریفیوژهای پیشرفته در ایران نوشت . طبق این گزارش قرار است محدودیت‌هایی برای تولید سانتریفیوژ اعمال شود و زیرساخت‌های اضافی در نطنز نیز حذف شود و هیچ تحقیق و توسعه جدید قابل توجهی در مورد سانتریفیوژها برای چند سال آینده وجود نداشته باشد

خطیب زاده هم گفت: گفتگو‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته، اما موضوعات باقیمانده از جدی‌ترین موضوعات است که باید حل شود.اگر در موضوعات باقی مانده تعهد طرف مذاکره را در عمل ببینیم، وارد فاز نهایی سازی توافق می‌شویم.

او ادامه داد: گفت‌وگو با انگلیس درباره بازپرداخت بدهی، انجام شده و سفرهایی بوده و در این سفرها جزئیات آن برای چندمین بار نهایی شده و پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و امروز منتظر عملیاتی‌شدن این توافقات هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....